Content Creation

Foto’s, video’s & teksten die resoneren met je klant. Perfect!

Goede content is dat wat mensen overhaalt om iets te kopen. Denk aan zaken zoals productfoto’s, sfeer impressies en beschrijvingen. Wij maken content die op emotioneel vlak resoneert met jouw klanten.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is content creation?

Wanneer mensen zich op emotioneel vlak aangesproken voelen leidt dit tot betere resultaten. Om dit te kunnen is het belangrijk om foto’s, video’s en teksten te hebben die resoneren met de doelgroep. Erachter komen hoe de doelgroep op emotioneel vlak geraakt kan worden, en op basis hiervan content te maken noemen we content creation.

Hoe content creation werkt

De voordelen van content creation

De stappen naar het perfecte plaatje

Stap 1: Doelen bespreken

Vooraf bepalen wat het beoogde doel is geeft richting in de vervolgstappen. Is het doel iets te verkopen? Gebeurt dit via sociale media of Google? Moeten hier foto's, video's of teksten voor gemaakt worden? Met dit soort vragen worden heldere denkkaders gesteld.

Stap 2: De ideale klant bepalen

De ontwikkeling van een “ideale klant” helpt bij het bepalen van de emotie die de content moet losmaken. Content voor middelbare scholieren is heel anders dan voor de zakelijke markt. Dit denkproces helpt content te maken die de juiste gevoelige snaar raakt.

Stap 3: Content creation

1, 2, 3… Actie! Of het nu gaat om promotievideo's, productfoto's, lucht videografie of copywriting. Content wordt handmatig gemaakt. Afhankelijk van de complexiteit neemt dit proces één dag tot enkele maanden in beslag.

Stap 4: Online marketing implementatie

Om content te gebruiken op de website, social media of Google moet het voldoen aan allerlei verschillende en complexe eisen voor optimaal resultaat. Wij zorgen voor een naadloze implementatie naar alle online marketing uitingen.

Onze creative specialist aan het woord

Alles over content creation

Content moet opvallen en mensen op emotioneel vlak aanspreken. We kennen allemaal wel een reclame spotje van tv die we erg grappig vonden en ons nu nog herinneren. Dit soort successen worden niet zomaar geboekt. Hier zit veel wetenschap, onderzoek en creatieve denken achter.

Kan ik mijn eigen content maken?

Bij het maken van eigen content ben je vaak aangewezen op je telefoon. Nieuwe telefoons maken bij voldoende licht prachtige foto’s en video’s. Zeker op social media werkt het soms erg goed of misschien wel beter zelf content te maken. Vaak is dit spontaner en persoonlijker dan professionele content. Of eigen content goed resoneert hangt sterk af van de doelgroep. Het beste is om dit te testen.

De huidige generatie smartphones is voorzien van geweldige camera's die je prima kan gebruiken om zelf foto's en video's te maken
Content creation is een breed begrip. Denk bijvoorbeeld aan: YouTube video's, foto's voor op de website, berichten op social media, etc...

Wat is er allemaal mogelijk?

Content creation is een breed begrip terwijl de behoefte vaak specifiek is. Wij hebben alle kennis en kunde in huis om elke uitdaging aan te gaan. Veel bedrijven hebben behoefte aan productfotografie, promotievideo’s, verkoopteksten, luchtfoto/videografie of een content audit. Maar ook als je gewoon wat leuke teamfoto’s wilt hebben staan wij voor je klaar.

Wat mag ik verwachten?

Voor het maken van content gebruiken wij professionele apparatuur. Denk hierbij aan, een drone, een camera en geluidssystemen om audiovisueel alles goed in kaart te brengen. Hierna worden alle bestanden geëdit met professionele software. Afhankelijk van de complexiteit kan dit proces meerdere weken in beslag nemen. Tijdens dit proces blijf je nauw betrokken voor het beste resultaat.

Met goede foto's en video's bereik je nieuwe klanten

8 tips voor uitstekende content

Foto’s recht uit een camera of telefoon zijn enorme bestanden. De voornaamste reden waarom veel websites traag zijn is omdat foto’s niet geoptimaliseerd zijn voor online gebruik. Verklein elke foto tot maximaal 1000 pixels. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de gratis software Canva gebruiken. Verdere compressie kan verkregen worden met behulp van Shortpixel.
Een geoptimaliseerde vs een niet geoptimaliseerde foto

Zeker op social media werkt eigen content erg goed. Maak dus gebruik van die Iphone 14 Pro, creëer persoonlijke content en zet dit op social media. Al snel zul je erachter komen wat wel en niet resoneert met je volgers.

De huidige generatie smartphones maakt prachtige foto’s en video’s

Goede titels en kopteksten pakken de aandacht en geven een indicatie welke informatie in de onderstaande alinea gegeven wordt. Door getallen te gebruiken weten lezers precies wat ze kunnen verwachten. Bijvoorbeeld: 8 tips voor uitstekende content.

Lange lappen tekst lezen doet niemand graag. Houd alinea’s kort en informatief. Een goede vuistregel is om maximaal 300-400 karakters te gebruiken.

De leesbaarheid van een tekst verbetert wanneer je gebruik maakt van afbeeldingen, titels, bulletpoints, etc…

Het kost mensen veel meer tijd en moeite om een tekst te lezen dan om een afbeelding te interpreteren. Door alinea’s af te wisselen met relevante afbeeldingen houd je de lezer geïnteresseerd.

Vaak beginnen we zomaar met schrijven en komen we gaandeweg er wel achter voor wie we dat doen. In de professionele wereld is dit juist omgedraaid. Doe eerst goed onderzoek naar je ideale klant. Zorg dat je weet hoe je deze persoon kunt raken met de content voordat je begint.

Met een buyers persona schets je een fictieve ideale klant

Het is slim om content eerst te laten zien aan vrienden of familie voordat je het gaat gebruiken. Hun “neutrale” blik kan zeer waardevol zijn. Regelmatig maken wij op basis van hun mening nog aanpassingen.

Jij als eigenaar bent natuurlijk trots op je bedrijf en vertelt er graag over tegen klanten. Echter, mensen hebben een zeer egocentrische mindset. Mensen willen eerst het beste voor zichzelf en dan pas voor andere. Het is goed om bij het maken van content in de huid van de klant te kruipen. Denk bij elke stap na over “What’s In It For Me?”

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Previous
Next

Zij hebben ons al uitgedaagd

Het logo van het bedrijf Original South
Het logo van Dierenopvang centrum Hart van Brabant

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Copywriting

Copywriting is het schrijven van teksten met als doel behoefte te creëren en de lezer aan te zetten tot kopen.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *