Copywriting

(Commerciële) teksten die keuzes beïnvloeden. Creëer meer klanten!

Met doelgerichte productomschrijvingen en webteksten haal je pijnpunten weg en creëer je behoefte met als doel meer klanten te genereren. Copywriting is een krachtige online marketing tool.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Verschillende verkoop psychologische tactieken worden toegepast om keuzes te beïnvloeden en de lezer te overtuigen jouw product of dienst te kopen. Een goed voorbeeld van copywriting zijn productomschrijvingen of advertentieteksten.

Hoe copywriting werkt

De voordelen van copywriting

Stapsgewijs naar succesvolle teksten

Stap 1: Creëer een buyers persona

Om doelgerichte teksten te kunnen schrijven is het belangrijk om te achterhalen voor wie we schrijven. Door bestaande klantgegevens te analyseren en onderzoek te doen op social media kunnen we een goed beeld schetsen van de “ideale klant”.

Stap 2: Doelgerichte content creëren

Tijdens het creëren van teksten wordt sterk rekening gehouden met het beoogde doel. Ook wel Call To Action (CTA) genoemd. Een productomschrijving heeft als doel een product te verkopen, en een hovenier wil graag offertes uitschrijven.

Stap 3: Marketing implementatie

Met alleen goede copy zijn we er nog niet. Met behulp van online marketing zetten we de juiste kanalen open om de “ideale klant” te bereiken. Dit kan met behulp van social media marketing, e-mail marketing of adverteren in Google.

Stap 4: Optimaliseren

De kans dat teksten direct perfect zijn is nagenoeg onmogelijk. Nu er bezoekers naar de website gestuurd worden is het belangrijk om verschillende varianten van de tekst te a/b testen. Door telkens de beste variant te testen blijf je de tekst optimaliseren.

Onze creative specialist aan het woord

Alles over copywriting

Uitstekende ad copy, ook wel verkoopteksten genoemd, hebben een sterke psychologische basis. Alles draait om het creëren van behoefte en het verkopen van een product of dienst. Hiervoor worden verschillende psychologische modellen toegepast. Goede teksten op je website of webshop geeft het aantal verkopen een flinke boost!

De principes van Robert Cialdini

Robert Cialdini is oud-hoogleeraar psychologie en marketing uit Amerika. Hij is de bedenker van “6 principles of Persuasion”, een van de meest gebruikte modellen onder copywriters. 
  1. Reciprocity: Wanneer je iets kleins weggeeft zoals korting, een

    freebee

     of iets anders is de kans groter dat je een sale maakt.
  2. Commitment: Als we een keuze hebben gemaakt zijn we geneigd om hier bij te blijven. We bedenken zelf redenen waarom de keuze gerechtvaardigd is.
  3. Social proof: Wanneer we weten dat een product of bedrijf populair is zijn we sneller geneigd om te kopen.
  4. Authority: We kopen liever bij bedrijven die autoritair zijn binnen een branche. Goed gereedschap koop je liever bij een bouwmarkt dan bij de Action.
  5. Liking: Wanneer klanten je grappig of aardig vinden zijn we sneller geneigd iets bij je te kopen, ook als je iets duurder bent. Denkt bijvoorbeeld aan CoolBlue met hun grappige uitspraken.
  6. Scarcity: Wanneer een product of dienst schaars is neemt de waarde toe. We denken minder goed na over de aankoop en betalen meer. Dit heeft voornamelijk met

    Fear of Missing Out (FOMO)

     te maken. 
De principes van Robert Cialdini worden veel gebruikt om keuzes te beïnvloeden
Goede ad copy maakt in een oogopslag duidelijk wat je aanbiedt

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Wij maken niet alleen sterke productomschrijvingen maar optimaliseren ook teksten op de home pagina, over ons pagina en alle andere relevante pagina’s. Ook voor online marketing schrijven wij krachtige ad copy. Denk bijvoorbeeld aan de kopteksten en omschrijvingen van een Google Search ad of advertenties op social media.

Welke resultaten mag ik verwachten

Met goede teksten houd je de lezer geïnteresseerd en wek je langzaam behoefte en een drang om te kopen op. Hiervoor maken wij gebruik van de laatste ontwikkelingen binnen de wereld van verkooppsychologie. Dit resulteert in meer klant vertrouwen, meer autoriteit en meer verkopen. Omdat teksten vaak meerdere jaren meegaan is het meestal goedkoper om dit direct uit te besteden aan professionals, je loopt immers minder omzet mis aan het begin.

Goede teksten zijn opgezet vanuit een verkoop psychologisch oogpunt

8 tips voor succesvolle ad copy

Een simpele korte tekst werkt vaak beter. Houd zinnen kort, beperk het gebruik van vakjargon of moeilijke woorden.

Maak het niet onnodig moeilijk

Mensen zijn egocentrisch ingesteld. Website bezoekers zijn opzoek naar informatie waar zij iets aan hebben. Lange teksten over hoe geweldig jong & dynamisch het bedrijf en hoeveel omzet er is gerealiseerd, is voornamelijk voor jezelf leuk om te lezen. De klant wil graag overtuigd worden waarom bij jou kopen voor hun de beste keuze is.

Lange lappen tekst lezen kost erg veel moeite en is ook erg saai. Titels, bulletpoints en kopteksten worden doorgaans 5 x meer gelezen dan alinea’s. Geef extra aandacht aan belangrijke woorden door ze schuin of dik te maken of door ze te onderstrepen.

De leesbaarheid van een tekst verbetert wanneer je gebruik maakt van afbeeldingen, titels, bulletpoints, etc…

Van alle tekst is de titel het meest belangrijk omdat deze het meest opvalt. In de titel heb je zeer beperkte ruimte maar moet de inhoud van de tekst reflecteren en het moet de behoefte om verder te lezen op wekken. Vaak is het slim om eerst de tekst te schrijven en als laatste pas de titel. Door getallen te verwerken maak je een titel erg concreet. De titel “8 tips voor succesvolle ad copy” is dus een zeer krachtige titel.

Een goede headline zegt waar het op staat

Foto’s, video’s of geluidsfragmenten zijn nodig om de lezer geboeid te houden. Mensen verwerken informatie uit een foto of video ook veel sneller en makkelijker dan informatie uit tekst. Goede media is altijd relevant en ondersteunend aan de tekst.

Een buyers persona is een fictieve ideale klant. Deze kun je maken op basis van historische klantdata en informatie uit social media. Een goede buyers persona maakt concreet voor wie je schrijft. Een tekst gericht op een bankier is namelijk heel anders dan een scholier.

Met een buyers persona creëer je een fictieve ideale klant

We zijn vaak geneigd om zo snel mogelijk te beginnen met schrijven. Gaandeweg komen we erachter wat het beoogde doel is. Het is slim om dit om te draaien. Denk eerst na over wat je wilt bereiken, begin dan pas met schrijven.

Elk stuk tekst op een website heeft één doel. Dit wordt een CTA genoemd. Bij een productomschrijving is dit een add to cart, maar soms is ook het aanvragen van een offerte, ergens op abonneren of een e-mailadres verzamelen de CTA. Als een tekst geen duidelijke CTA heeft, voegt het waarschijnlijk niets toe.

Elke webpagina heeft een duidelijk doel (CTA): in dit geval ‘toevoegen aan winkelwagen’

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Previous
Next

Zij hebben ons al uitgedaagd

Het logo van het bedrijf Original South
Het logo van Dierenopvang centrum Hart van Brabant

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Fear of Missing Out

Fear Of Missing Out (FOMO) is een vorm van angst waar iedereen in meer of mindere mate last van heeft. Het beschrijft de angst om als enige de boot te missen. Denk bijvoorbeeld aan de hype rondom Bitcoin. Veel mensen doen daar aan mee omdat ze bang zijn als enige hier geen geld aan te verdienen.

Freebee

Freebee is het weggeven van een gratis product.

A/b testen

Tijdens een a/b test worden kleine verschillen ten opzichte van elkaar getest. Denk bijvoorbeeld aan een andere titel of bullet points.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *