SEO Technische Scan

Beoordeel de structuur en inhoud van je site, wel zo handig!

De SEO technische scan zetten wij in voor website en webshop eigenaren die organisch willen scoren in Google. Wij beoordelen hierbij de technische structuur, inhoud en autoriteit van jouw site.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een Search Engine Optimization (SEO) technische scan?

Het aantal mensen dat Google gebruikt om online aankopen te doen en informatie te verkrijgen neemt elk jaar weer enorm toe. Nu, meer dan ooit, is het belangrijk er voor te zorgen dat jouw website online goed zichtbaar is. Met een marktaandeel van 92% laat Google als zoekmachine zijn concurrenten zoals Bing, Yahoo! en DuckDuck Go ver achter zich.

Hoe een SEO technische scan werkt

De voordelen van een SEO technische scan

De stappen naar een hogere positie in Google

Stap 1: SEO check

Voor een goede zichtbaarheid in Google is het belangrijk dat Google BOT jouw website goed kan indexeren en begrijpt waar de inhoud over gaat. Hiervoor zijn een duidelijke sitemap, crawltoegang tot relevante pagina's en adequaat gebruik van keywords belangrijk.

Stap 2: Gebruikerservaring

Google vindt het belangrijk dat een website gebruiksvriendelijk is. Goed scoren op core web vitals resulteert in een stabiele en snelle website. Maak gebruik van GT Metrix om de core web vitals van je website te analyseren.

Stap 3: Autoriteit

De autoriteit van een website is een belangrijke ranking factor. Google bepaalt deze autoriteit aan de hand van backlinks. Hoe meer relevante en unieke domeinnamen refereren naar jouw website, hoe meer autoriteit je opbouwt binnen Google.

Stap 4: Concurrentie analyse

De moeilijkheidsgraad om topposities te veroveren in Google is sterk afhankelijk van de mate van concurrentie. Een concurrentie analyse geeft inzicht in de SEO prestaties van concurrenten. Deze inzichten kunnen gebruikt worden voor eigen gewin.

Onze SEO expert aan het woord

Alles over een SEO technische scan

Een SEO technische scan geeft inzicht in de zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google. Het resultaat zijn concrete verbeterpunten op het gebied van 

on page SEO

off page SEO

 en 

technische SEO

. Na optimalisatie neemt doorgaans de online zichtbaarheid toe. Tijdens deze scan voeren wij ook een concurrentie analyse uit. Deze analyse laat zien wat er nodig is om concurrenten te overtreffen.

Waarom is online zichtbaarheid belangrijk?

Van alle 16- tot 64-jarigen in Nederland maakt 96% gebruik van internet. Hiervan gebruikt 92% gebruik van Google om zich online te oriënteren. Goed gevonden worden in Google door klanten is enorm belangrijk. Niet alleen zal de 

Cost Per Action (CPA)

 dalen, mensen hebben meer vertrouwen in bedrijven die organisch hoog scoren. Omdat de online wereld blijft groeien is het slim om te investeren in 

digitaal vastgoed

.
Wanneer je goed gevonden wordt in Google, genereer je meer verkopen en straal je meer vertrouwen uit
Met enige technische kennis is het mogelijk om zelf ook met SEO aan de slag te gaan

Wat kan ik zelf doen om hoger in Google te komen?

Met kennis van Google’s algoritme kun je enorm veel zelf doen. Het is belangrijk dat Google BOT toegang krijgt om de website te

crawlen

en dat het crawlen makkelijk gaat. Ook kun je veel zelf doen om er voor te zorgen dat Google alle content goed kan interpreteren. Het doel van Google is om voor mensen zo relevant mogelijke informatie te bundelen. Een uitstekende gebruikerservaring is hierbij enorm belangrijk.

Wat voor resultaat mag ik verwachten?

Beter scoren in zoekmachines zoals Google is een strategie voor op de lange termijn. Zeker bedrijven die nu pas starten met SEO staan erg laag op het verlanglijstje van Google. Het kan maanden duren voordat resultaat zichtbaar wordt. Dit maakt het echter niet minder belangrijk! Een goede 

organische vindbaarheid

 bespaart enorm veel marketingbudget, geeft meer vertrouwen, leidt tot meer verkopen en maakt een bedrijf toekomstbestendig.
Wanneer je organisch gevonden wordt op Google, bespaar je veel advertentiekosten

8 tips om hoger te scoren in Google

Door in Google te zoeken met: “site:https://www.jouw-website.nl” krijg je een overzicht van alle door Google geïndexeerde pagina’s. Dit zijn de resultaten die zichtbaar zijn voor mensen die zoeken in Google. Door deze resultaten te analyseren kun je bekijken of alle webpagina’s naar wens weergegeven worden.

Check je indexatie om te kijken of alle webpagina’s naar wens worden weergegeven
Google Search Console is een krachtige SEO tool. Naast het inzicht in het organisch bereik van alle verschillende webpagina’s kan Google Search Console ook gebruikt worden om fouten te diagnosticeren.
Google Search Console is een krachtige tool die gebruikt kan worden voor SEO

De Robot.txt file zegt tegen Google BOT welke pagina’s wel of niet geïndexeerd mogen worden. Dit bestand is voor iedereen zichtbaar door “https://www.jouw-website.nl/robots.txt” in de browser te typen. Belangrijk hierbij is dat alle content die jij op Google zichtbaar wil hebben door Google BOT gecrawld mag worden.

Een robot.txt file geeft aan bij Google BOT welke pagina’s wel of niet geïndexeerd mogen worden
Met keyword research doe je onderzoek naar welke zoektermen relevant zijn voor jouw bedrijf. Online zijn er heel veel verschillende gratis en betaalde tools te vinden. De meest betrouwbare resultaten krijg je door de gratis keyword planner tool te gebruiken in Google Ads. Echter, voor accurate resultaten in 

zoekvolume

 vereist Google dat je minimaal één betaalde Google Ads campagne hebt lopen.
Met keyword research achterhaal je het zoekgedrag van potentiële klanten
Een goed startpunt is om succesvolle concurrenten te analyseren. Dit doe je door met relevante zoektermen in Google te zoeken. Hoe ziet de 

Search Engine Result Page (SERP)

 
eruit? Klik op organische resultaten en beoordeel naast de laadsnelheid ook de inhoud. Noteer alle goede punten en verbeterpunten en gebruik dit om je eigen website of webshop te verbeteren.
Door je concurrenten te analyseren hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden
Omdat het mensen zijn die gebruik maken van Google hecht Google veel waarde aan gebruiksvriendelijkheid. Om dit te kunnen maakt Google sinds 2020 gebruik van core web vitals. Dit zijn 3 onderdelen die beoordelen hoe gebruiksvriendelijk een website is:
  1. Largest Contentful Paint (LCP), beoordeelt hoe snel een pagina laadt
  2. First Input Delay (FID), beoordeelt hoe snel een pagina te gebruiken is
  3. Cumulative Layout Shift (CLS), beoordeelt de visuele stabiliteit van de pagina
Benieuwd hoe snel jouw website is? Test het op GT Metrix.
Een snelle website zorgt ervoor dat je beter scoort in Google en voorkomt dat bezoekers afhaken

Keyword gebruik is een delicaat proces. Te weinig keywords en Google weet niet waar het over gaat. Te veel keywords en Google geeft juist strafpunten waardoor je slechter gevonden wordt. Een goede vuistregel is dat teksten gewoon lekker leesbaar zijn. Maak ook gebruik van synoniemen, sinds 2013 kan Google deze interpreteren en verbetert het de SEO prestaties.

Wanneer een zin niet fijn leest vanwege overmatig keyword gebruik zal Google je hiervoor afstraffen

Vooralsnog kan het algoritme van Google niet interpreteren waar een foto of video over gaat. Door media bestanden te voorzien van goede beschrijvingen met gebruik van keywords help je Google te begrijpen waar de media bestanden over gaan.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Search Engine Result Page

De Search Engine Result Page (SERP) is de pagina van Google waar na het uitvoeren van een zoekopdracht alle zoekresultaten van relevant naar minder relevant geordend staan.

Crawlen

Crawlen beschrijft het proces wat Google BOT doet om een webpagina te indexeren.

Zoekvolume

Het zoekvolume beschrijft het aantal zoekopdrachten binnen een bepaalde periode. 

Organische vindbaarheid

Organische vindbaarheid is het goed gevonden worden in Google zonder dat met behulp van Google Ads daarvoor betaald wordt.

Off page SEO

Off page SEO is het aantal backlinks, de kwaliteit hiervan en het aantal verwijzende domeinnamen.

On page SEO

On page SEO is de kwaliteit van de content, het gebruik van zoekwoorden, HTML tags, meta data, een goede URL structuur en van foto/video optimalisatie.

Digitaal vastgoed

Digitaal vastgoed is goed gevonden worden in Google op belangrijke zoekwoorden. Zie het als het hebben van een online winkel in een drukke online winkelstraat.

Cost Per Action

De Cost Per Action (CPA) zijn de kosten die gemaakt worden per actie. Bijvoorbeeld: hoeveel geld kost het om een nieuw lid te genereren.

Technische SEO

Een technische SEO scan controleert de veiligheid, snelheid, dubbele content, gebruikerservaring, toegankelijkheid en de schema markup van een website.

Crawltoegang

Crawltoegang is de mogelijkheid voor Google BOT om een webpagina te kunnen of mogen crawlen.

Sitemap

De sitemap is een bestand waarin de structuur van een website weergeven wordt.

Google BOT

Google BOT is kunstmatige intelligentie die webpagina’s indexeert en interpreteert.

Core web vitals

Core web vitals zijn parameters om de gebruiksvriendelijkheid van een website te bepalen. Hierbij zijn laadtijden en visuele stabiliteit belangrijk.

Backlinks

Je hebt een backlink wanneer een externe website doorverwijst naar een bepaalde pagina op jouw website.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *