Google Remarketing

Target mensen die jouw site al bezocht hebben, zeer doeltreffend!

Met Google Remarketing richt je advertenties op mensen die eerder jouw website of webshop bekeken hebben. Voor remarketing worden Google Search, Google Shopping en Google Display gebruikt.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is Google Remarketing?

Remarketing is een term die gebruikt wordt bij Google Ads. Een remarketing campagne is gericht op website bezoekers die al eerder producten of diensten bekeken hebben. Door deze 

“warme” doelgroep

 te voorzien van relevante advertenties neemt de kans op een 

conversie

 enorm toe. Een remarketing campagne zou deel uit moeten maken van elke Google Ads campagne.
Hoe Google Remarketing werkt

De voordelen van Google Remarketing

Succesvol adverteren met Google Remarketing

Stap 1: Opzetten product feed

Voordat een remarketing campagne opgezet kan worden is het eerst belangrijk om aan Google te laten weten wat je verkoopt. Dit gebeurt in het geval van een webshop met een product feed. Bedrijven die diensten verlenen kunnen deze stap overslaan.

Stap 2: Installeren trackers & tags

Google gebruikt de Global site tag en remarketing tag om het gedrag van website bezoekers te tracken. Het installeren van deze tags vereist technische kennis en kan met behulp van Google Tagmanager uitgevoerd worden. Zonder deze tags werkt een remarketing campagne niet.

Stap 3: Ontwikkelen remarketing campagne

Om een remarketing campagne op te zetten kies je binnen Google Ads voor de optie "responsive display ad". Google haalt informatie uit de product feed, of maak handmatig een ad. Geef Google voldoende ruimte om te testen door verschillende headlines en afbeeldingen toe te voegen.

Stap 4: Analyse & optimalisatie

Door dataraporten uit Google Ads en Google Analytics te analyseren is het mogelijk om inzicht te krijgen in de prestaties van de Display ad. Gebruik deze informatie om de advertentie te optimaliseren. Hierdoor zal het resultaat verbeteren en kosten worden lager.

Onze Google Remarketing expert aan het woord

Alles over Google Remarketing

Met Google Remarketing is het mogelijk om bestaande website bezoekers via Google opnieuw kennis te laten maken met jouw bedrijf. Dit gebeurt met behulp van het enorme partner programma van Google, dit programma bereikt maar liefst 92% van alle internet gebruikers ter wereld.

Waarom is remarketing belangrijk?

Naar mate de prijs van een product of dienst stijgt, zakt de kans op een conversie bij het eerste bezoek. Mensen doen graag goed onderzoek voordat ze een dure aankoop doen. Mensen die jouw website bezocht hebben laten hiermee zien interesse te hebben in producten of diensten die jij aanbiedt. Door deze mensen opnieuw kennis te laten maken met deze producten of diensten neemt de kans op een conversie enorm toe.

Met behulp van remarketing zet je een warme doelgroep om in klanten

Waar worden mijn advertenties getoond?

Remarketing advertenties worden verspreid met behulp van het Google Partner programma. Dit is een enorm netwerk wat maar liefst 92% (2022) van het totale internet verkeer ter wereld bereikt. Voorbeelden van plekken waar advertenties getoond kunnen worden zijn: Gmail, YouTube, LinkedIn, Google Maps, maar ook miljoenen websites en apps zoals Buienrader en NU.nl.

Wat is er nodig voor een goede remarketing ad?

Een Google Remarketing Ad werkt steeds beter naarmate Google meer informatie over jouw bedrijf en website bezoekers kan verwerken. Zonder de volgende zaken kan een remarketing campagne niet optimaal werken:

  • Global site tag & Google remarketing tag
  • Product feed (webshops)
  • Relevante ad creative 
Google's benodigdheden voor remarketing

8 tips voor een succesvolle Google Remarketing campagne

Het installeren van tags & trackers op een website is erg technisch en vereist kennis van 

coderen

. De kans dat er iets fout gaat is groot, met als gevolg dat adbudget niet optimaal ingezet wordt. Laat tags & trackers installeren door iemand die daar verstand van heeft.
Voorbeeld van Google Tag Manager in code

Ondanks de krachtige resultaten zijn er nog altijd veel bedrijven die geen gebruik maken van Google Remarketing. Indien er minimaal één online marketing campagne via Google loopt is het slim om hier een remarketing campagne aan toe te voegen.

Een product feed kan handmatig of automatisch ingevoerd worden. Door deze te automatiseren blijft de feed altijd up-to-date en is er minder kans op fouten in de feed.

Google zit niet stil en maakt het adverteerders graag makkelijker. Sinds 2022 bestaat Performance Max. Dit is een campagne structuur waarbij alles geautomatiseerd is. Het voordeel is dat adverteren daardoor makkelijker is, het nadeel is dat je als adverteerder nog maar weinig kunt optimaliseren.

Wanneer advertenties draaien biedt Google de mogelijkheid om hier rapporten over te generen. In deze rapporten staat belangrijke informatie over bezoekersgedrag met betrekking tot advertenties en de website. Het is belangrijk deze rapporten te analyseren.

Door Google rapporten te analyseren is het mogelijk om tot belangrijke inzichten te komen. Deze inzichten vormen de basis om bestaande advertenties te optimaliseren. Door gedurende een langere periode advertenties te optimaliseren behaal je het beste resultaat.

Google heeft data nodig om goed te kunnen werken. Zorg voor goed werkende trackers & tags. Daarnaast werkt Google ook beter wanneer er veel ad creative aan een ad is toegevoegd. Voorbeelden van ad creative zijn titels, omschrijvingen, foto’s en video’s.

Mensen zijn visueel ingesteld, wij verwerken afbeeldingen en video’s veel sneller dan tekst. Het is belangrijk dat media dat gebruikt wordt in Google van hoogwaardige kwaliteit is. Zorg dat afbeeldingen en video’s goed belicht en scherp zijn. Ook is het belangrijk het product of de dienst centraal te zetten.

Duidelijke productfoto’s verhogen de conversie

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Coderen

Coderen is het bouwen van een website met behulp van code. Voorbeelden van codes zijn: HTML, CSS en Javascript.

Remarketing tag

De remarketing tag koppelt website bezoekers aan specifiek bekeken producten of diensten.

Global site tag

De global site tag trackt bezoekersgedrag op een website. Deze data kunnen met behulp van Google Analytics geïnterpreteerd worden.

Product feed

De product feed is een handmatig of automatisch gegenereerde spreadsheet met alle informatie over de producten die worden aangeboden op een webshop.

Conversie

Een conversie is het doel van jouw website of webshop. Voorbeelden van een conversie zijn: de verkoop van een product, het aanvragen van een offerte of het inschrijven van een nieuwsbrief.

Warme doelgroep

Een warme doelgroep is een groep mensen die bijzonder veel interesse heeft in producten of diensten die jij verkoopt.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *