SEO Copywriting

Verkrijg relevante content die rankt in Google, dat belooft wat!

Om organisch hoog te ranken in Google’s zoekresultaten is waardevolle content nodig. Met SEO copywriting ontvang jij van SEO specialisten op maat gemaakte content, relevant voor jouw bedrijf.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is Search Engine Optimization (SEO) copywriting?

SEO beschrijft de kunst en wetenschap om op basis van

keywords

hoger te ranken in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. SEO copywriting combineert dit met het schrijven van overtuigende teksten met als doel de lezer te informeren, een product/dienst te laten kopen of zich ergens op te abonneren.
Hoe SEO copywriting werkt

De voordelen van SEO copywriting

De stappen naar overtuigende teksten die ranken

Stap 1: Leer de doelgroep kennen

Om hoog in Google te komen moet je te weten komen waarom mensen zoeken en content maken die hier op aansluit. Een buyers persona helpt de doelgroep tot in detail te leren kennen en keyword research geeft inzicht in het gebruik van zoekwoorden.

Stap 2: Ken je concurrenten

Door met de geselecteerde keywords zelf te zoeken in Google kun je erachter komen wie je online concurrenten zijn. Analyseer deze nauwkeurig en noteer goede punten en verbeterpunten om de eigen content nog relevanter te maken.

Stap 3: Ontwikkel doelgerichte content

Mensen bepalen eerst op basis van afbeeldingen, titels en bulletpoints of een tekst relevant is voor hen. Pas dan wordt de tekst woord voor woord gelezen. Elk gebruikt woord moet relevant zijn en de lezer overtuigen van de CTA.

Stap 4: Maak het leesbaar voor zoekmachines

Verwerk keywords op strategische plekken zoals in de URL, titels, (meta/ALT)teksten en breadcrumbs en optimaliseer de in/externe linkstructuur. Hierdoor zijn zoekmachines beter in staat de pagina te indexeren en zullen ze hoger ranken.

Onze SEO expert aan het woord

Alles over SEO copywriting

SEO copywriting is het schrijven van doelgerichte teksten waarbij een CTA zoals een verkoop of aanvraag altijd het einddoel is. Hierbij wordt sterk rekening gehouden met de techniek die zoekmachines gebruiken om online content te indexeren en te laten ranken. Dit laatste is erg waardevol om gratis relevante bezoekers te trekken via bijvoorbeeld Google.

Welke valkuilen heeft SEO copywriting?

SEO strategieën adequaat toepassen op 

converterende teksten

 is een delicaat proces. Enerzijds wil je dat zoekmachines de content indexeren zoals jij dat wil, anderzijds is het belangrijk dat je de lezer begeleidt naar de CTA. Waar wij vaak bedrijven de fout in zien gaan is dat teksten te lang, saai en technisch zijn. Ook zien we vaak dat zoekwoorden te veel gebruikt worden.
Door overmatig keyword gebruik gaat de leesbaarheid achteruit
Door directe concurrenten te analyseren kun je sterke en zwakke punten vaststellen

Waarom is het belangrijk om mijn concurrenten te kennen?

Voor iedereen, maar zeker voor starters, biedt het analyseren van je meest succesvolle online concurrenten waardevolle inzichten. Verwerk sterke punten op originele wijze voor jezelf en analyseer wat je kunt leren van hun verbeterpunten. Concurrentie analyse gaat verder dan enkel de website bekijken, analyseer ook social media kanalen en reviews op externe platformen.

Is SEO copywriting iets voor mij?

Met SEO copywriting ontwikkelen wij converterende webteksten die indexeerbaar zijn voor zoekmachines zoals Google. Wanneer klanten jou mogelijk via Google vinden is SEO copywriting zeer interessant. Het helpt je bedrijf beter vindbaar te worden in Google en zorgt voor een hoger conversiepercentage.
Met SEO copywriting wordt jouw content beter gevonden

8 tips voor succes in Google

8 tips voor succes in Google

Om relevant te kunnen zijn voor de doelgroep is het belangrijk deze mensen goed te kennen. Maak op basis van klantdata een buyers persona en beschrijf tot in detail wie je ideale klant is. Denk hierbij aan demografische kenmerken, social media gebruik, interesses en werk. Leer behoeftes kennen en speel hier op in.

Weet wie je klant is en richt je daarop

Tijd wordt alsmaar schaarser en mensen zijn gehaast, denk daarom goed na over elk woord dat je gebruikt. Soms zijn extra woorden nodig om een bepaalde emotie of behoefte op te wekken maar blijf wel bij de kern. Te veel niets zeggende woorden maken een tekst onnodig lang en minder relevant.

Met zoekwoorden onderzoek verkrijg je inzicht in het zoekgedrag van je klanten. Met welke woorden zoeken zij in zoekmachines zoals Google? Wat is het volume op deze woorden? Hoe hoog is de mate van concurrentie? Maak gebruik van

Google autocomplete

 om inspiratie op te doen en analyseer onder andere het volume met Google keyword planner.
Google autocomplete is een handige tool om nieuwe zoekwoorden te ontdekken

Tekst lezen kost voor mensen enorm veel energie, onnodig gebruik van moeilijke woorden wekt misschien bewondering op maar resulteert juist vaker in het snel afhaken van bezoekers. Bedenk bij moeilijke woorden of je deze niet op een makkelijkere manier had kunnen omschrijven die beter aansluit bij je doelgroep.

Elke pagina van een website heeft één duidelijk doel. Dit noemen we een CTA. In veel gevallen is het een goed idee om verschillende CTA’s te testen. Dit kan met behulp van Google Optimize.
A/b test telkens kleine verschillen
Om relevant te zijn voor zoekmachines is het naast adequaat gebruik van keywords ook belangrijk om autoriteit binnen Google op te bouwen. Dit doe je enerzijds door waardevolle content beschikbaar te stellen die ook echt goed bekeken wordt, anderzijds is het belangrijk om 

backlinks

 te krijgen van externe websites die sterk relevant zijn voor jouw bedrijf.
Gebruik keywords op de juiste plekken om een betere positie in Google te veroveren

Jouw beste online concurrenten zijn waarschijnlijk al lange tijd online. Zij scoren zo goed omdat zij relevant zijn voor hun doelgroep en goed indexeerbaar zijn door zoekmachines zoals Google. Analyseer deze bedrijven en gebruik hun recept voor succes op originele wijze voor jezelf. Iedereen maakt altijd wel ergens (kleine) fouten, door achter de fouten van je concurrenten te komen is het mogelijk om hun te overtreffen.

Door concurrenten te analyseren maak je sterke en verbeterpunten inzichtelijk

Mensen zijn scannende lezers. Ook jij kijkt eerst naar onder andere de afbeelding, titels en bulletpoints om te bepalen of een tekst relevant goed is om alle paragrafen woord voor woord te lezen. Door hier rekening mee te houden zorg je ervoor meer van je zorgvuldig samengestelde content ook daadwerkelijk gelezen wordt door bezoekers.

Verbeter de leesbaarheid door gebruik te maken van titels, infographics en bulletpoints

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Converterende teksten

Converterende teksten zijn teksten geschreven vanuit een verkoop psychologisch oogpunt. Zij hebben als doel behoefte op te wekken en verkopen te genereren.

In/externe linkstructuur

De in/externe linkstructuur is de manier waarop wordt verwezen naar andere pagina’s op je eigen website en daar buiten.

Breadcrumbs

Breadcrumbs zijn een soort navigatie die laten zien waar in de website structuur je momenteel zit.

Google Autocomplete

Google auto complete zal een zoekwoord dat deels ingevuld wordt in Google op basis van populariteit zelf afmaken.

Backlinks

Het is een backlinks wanneer een externe website met behulp van een link doorverwijst naar een specifieke pagina op jouw website voor meer informatie.

Buyers persona

De buyers persona is het in detail beschrijven van de ideale klant.

Keyword research

Keyword research is onderzoek doen naar het gebruik van specifieke zoektermen in zoekmachines zoals Google.

Landingspagina

Een landingspagina is een webpagina waar mensen op landen na het klikken op een link.

Keywords

Keywords zijn zoektermen die mensen gebruiken om te zoeken in zoekmachines zoals Google.

Call to Action

Elke webpagina heeft één doel. Dit noemen we een Call to Action (CTA). Op een categorie pagina kan dit de filterknop zijn, op een productpagina wil je dat iemand iets toevoegt aan zijn winkelwagen en in de checkout wil je dat iemand afrekent.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *