YouTube adverteren

Jouw advertenties op YouTube, dat belooft een enorm bereik!

Door te adverteren op YouTube worden jouw advertenties op zeer visuele wijze getoond. Ads worden getriggerd door zoekwoorden. Zo spendeer je het advertentiebudget enkel aan warme leads.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is adverteren op YouTube?

Met 2 miljard maandelijkse gebruikers is YouTube het grootste videoplatform van de wereld. Vanwege dit enorme bereik is adverteren op YouTube interessant. Het visuele aspect van advertenties in combinatie met doelgerichte 

targeting

 zorgt ervoor dat advertentiebudget doelgericht ingezet kan worden.
Hoe adverteren in YouTube werkt

De voordelen van YouTube ads

Succesvol adverteren op YouTube

Stap 1: Bepaal een marketingstrategie

Adverteren op YouTube is geschikt voor het verkopen van producten, diensten en het creëren van meer naamsbekendheid. Voor een succesvolle YouTube ad is het belangrijk om helder te hebben wat het beoogde doel is en hoe we dat gaan aanpakken.

Stap 2: Ontwikkel promotiemateriaal

Geschikt pomotiemateriaal voor YouTube ads is moeilijk zelf te maken en kostbaar om het te laten maken. Druk de kosten door vooraf te bepalen welke varianten je wil (laten) ontwikkelen om later te a/b testen.

Stap 3: Opzetten doelgerichte YouTube campagne

Een YouTube campagne zet je op via Google Ads. Zorg bij het ontwikkelen van de doelgroep dat je weet wie je doelgroep is. Spendeer het adbudget efficiënt door zoveel mogelijk deze mensen te targeten.

Stap 4: Monitoren van resultaten en bijsturen

In tegenstelling tot reguliere tv reclame biedt YouTube uitstekende data en optimalisatie mogelijkheden. Test met verschillende video varianten of target verschillende demografische kenmerken, interesses en nog veel meer om tot de beste resultaten te komen.

Onze YouTube expert aan het woord

Alles over adverteren op YouTube

YouTube is de toekomst voor adverteren in video formaat. Het is niet alleen stukke goedkoper dan reguliere tv reclames maar de 

return on investment (ROI)

 en het bereik liggen ook veel hoger. Dit komt omdat YouTube adverteerders betalen per view, en advertenties doelgericht ingezet worden. 

Is adverteren op YouTube slim?

Voor de grotere bedrijven met een ruim advertentiebudget, en die al verschillende online marketing kanalen in gebruik hebben, is adverteren op YouTube een uitstekende keuze! Het geeft een enorme boost in naamsbekendheid, kan ingezet worden als

remarketing

strategie en is geschikt voor het verkopen van zowel producten als diensten.
Voor bedrijven met een ruim advertentiebudget is adverteren op YouTube een goede zet
De benodigdheden voor een succesvolle YouTube advertentie

Wat er nodig voor een goede YouTube ad?

Om succesvol te adverteren is het belangrijk dat er promotiemateriaal is dat aanslaat bij de doelgroep. Het ontwikkelen van dit materiaal is doorgaans duur en erg moeilijk, maar indien succesvol zeer winstgevend. Daarnaast zijn goede 

buyers persona’s

 
belangrijk om de targeting juist in te stellen. YouTube advertenties zijn zelden direct optimaal, 

a/b testen

 en data-analyse zijn belangrijk om het optimale resultaat te krijgen.

Welke valkuilen liggen verscholen?

Succesvol adverteren op YouTube is vanwege zijn complexiteit een van de moeilijkste vormen van online marketing. Dit komt niet door het opzetten van een YouTube campagne en het toevoegen van een video. Het bepalen van een goede strategie, het juist instellen van de targeting, het ontwikkelen van promotiemateriaal en de analyse & optimalisatie van bestaande ads is waar adverteerders vaak de mist in gaan.

Een succesvolle YouTube campagne opzetten is niet voor iedereen even makkelijk

8 tips voor succesvolle YouTube advertenties

Vanwege de complexiteit en kosten die bij YouTube advertenties komen kijken zou adverteren op YouTube niet de eerste keus moeten zijn van een nieuwe adverteerder. Zowel binnen de dienstverlening als retail zijn betere resultaten te verkrijgen tegen een lagere prijs binnen Search Engine Advertising (SEA) en Social media marketing.
Zorg dat je merk zichtbaar is via verschillende kanalen

Het hebben van goed promotiemateriaal dat resoneert met de doelgroep en tegelijkertijd jouw bedrijf goed reflecteert is kostbaar. Het is doorgaans niet verstandig om veel adbudget te spenderen aan een YouTube advertentie waarvan al bekend is dat de kwaliteit matig is.

Het is onmogelijk een goede advertentie te ontwikkelen zonder dat van te voren helder is wat het beoogde doel is. Een uitstekende eerste stap is dus om te bedenken wat het doel is van de YouTube campagne. Denk hierna goed na over wie je doelgroep is en hoe je deze kunt bereiken via de targeting mogelijkheden van YouTube ads. De laatste stap is om promotiemateriaal te ontwikkelen dat aanslaat bij deze doelgroep en geschikt is voor het gebruik op YouTube.

Anders dan reguliere tv reclames genereren YouTube advertenties enorm veel data. Het is belangrijk om periodiek deze data te analyseren met als doel om het advertentiebudget nog doelgerichter uit te geven.

Succes ontstaat niet in eens, het groeit langzaam. Succesvolle YouTube advertenties zijn het gevolg van maandenlang kleine verschillen te testen. Naast verschillen in het promotiemateriaal kan er ook getest worden met de verschillende targeting mogelijkheden.

Het geheim van een succesvolle YouTube advertentie is a/b testen

Keywords zijn woorden waar mensen mee zoeken naar een video in YouTube. Bijvoorbeeld: “drone footage curacao”, “wedding ceremony video” of “Tomorrowland aftermovie”. Het is mogelijk advertenties te richten op mensen die bepaalde keywords invoeren die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Het is op Youtube mogelijk om met foto’s en video’s te adverteren. Uit onderzoek blijkt dat video’s veel meer opvallen en 

engagement

 uitlokken. Indien er echt geen video gemaakt kan worden overweeg dan foto’s te animeren in een slideshow.
Wanneer mensen op een YouTube advertentie klikken worden ze doorgestuurd naar een landingspagina. We zien dat mensen hun interesse verliezen wanneer het langer dan 3 seconden duurt voordat de landingspagina geladen is (test de snelheid van je landingspagina op GT metrix) of wanneer de landingspagina niet relevant is. Je homepagina is dus geen goede landingspagina.
Een snelle website zorgt ervoor dat minder bezoekers afhaken

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Previous
Next

Zij hebben ons al uitgedaagd

Het logo van het bedrijf Original South
Het logo van Dierenopvang centrum Hart van Brabant

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *