Online marketing strategie

Een stabiele stroom klanten via meerdere marketingkanalen, Gaaf!

In een online marketing strategie werken marketinginstrumenten zoals: Google Ads, social media marketing en e-mail marketing naadloos samen. Deze multidisciplinaire samenwerking versterkt elkaar.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een online marketing strategie?

Een online marketing strategie is een plan met als doel nieuwe klanten te verwerven of meer naamsbekendheid te ontwikkelen. Binnen één online marketing strategie wordt vaak gebruik gemaakt van meerdere marketing kanalen zoals Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimisation (SEO) en Social Marketing.
Hoe een online marketing strategie werkt

De voordelen van een online marketing strategie

Een succesvolle online marketing strategie

Stap 1: Doelstellingen bespreken

Gerichte doelstellingen die getrackt kunnen worden op basis van Key Performance Indicators (KPI’s) staan aan de basis van een online marketing strategie. Op basis van de grootte, branche en wens van een onderneming kunnen KPI’s veranderen. Voorbeelden van KPI’s zijn: conversiepercentage verhogen, meer verkopen generen of meer offerte aanvragen genereren.

Stap 2: Online marketing strategie ontwikkelen

Op basis van doelstellingen wordt samen met een online marketing strateeg een strategie ontwikkeld. Kenmerkend voor een online marketing strategie is dat meerdere online marketing kanalen zoals social media marketing, Google advertising, e-mail marketing en remarketing samenwerken voor een versterkend effect.

Stap 3: Data-analyse bezoekgedrag

Na livegang produceert een online marketing strategie enorm veel data via verschillende bronnen. Deze data vormen de basis om prestaties in de toekomst te verbeteren. Grondige data-analyses zijn nodig om hypotheses op te stellen.

Stap 4: Plan bijstellen

Op basis van data-analyses worden hypotheses opgesteld, deze hypotheses vormen de basis van a/b tests. Door gedurende een langere periode a/b tests te runnen, de verliezende variant te stoppen en de winnaar door te laten gaan wordt online succes geboekt.

Onze online marketing strateeg aan het woord

Alles over online marketing strategieën

Een online marketing strategie is een complex plan waarbij verschillende marketing kanalen samenwerken. Je kunt het eigenlijk zien als een trechter waar aan de bovenkant bezoekers in stromen via Google, Social Media en e-mail. Aan de onderkant van de trechter komen nieuwe klanten uit. Een doelgerichte online marketingstrategie is nodig voor langdurig online succes.

Is een online marketing strategie iets voor mij?

Vanwege het multi-disciplinaire karakter van een online marketing strategie is een ruim adbudget nodig. Omdat de kosten hoog zijn kiezen kleinere ondernemers er vaker voor om een online marketing strategie kanaal voor kanaal op te bouwen. Hiermee blijven de kosten beperkt maar duurt het langer voordat een volwaardige online marketing strategie staat.

Voor optimaal succes gebruik je meerdere marketing kanalen
De empirische uitvoering van een Online marketing strategie

Hoe ziet de ontwikkeling & uitvoer eruit?

De klant blijft stevig betrokken bij de ontwikkeling en uitvoer van de online marketing strategie. Dit is niet alleen fijn, maar ook nodig om doelgericht te werken. Nadat een online marketing strategie goedgekeurd is wordt het plan ten uitvoer gebracht. Wij optimaliseren prestaties en met periodieke rapporten houden wij de klant op de hoogte van de voortgang.

Wat kan ik verwachten?

Een webwinkel richt zich vaak op verkopen en een dienstverlener op offertes aanvragen. Na livegang zien we binnen enkele dagen toename in het aantal bezoekers. Na enkele weken is een significante stijging in het aantal verkopen of offerte aanvragen waarneembaar. Het duurt meerdere maanden om de verschillende kanalen optimaal op elkaar af te stemmen.

Met een online marketing strategie zal je onderneming steeds sneller groeien

8 Tips voor een succesvolle online marketing strategie

Online marketing kanalen, zoals adverteren via social media en Google hebben voldoende geld nodig om goed te kunnen leren en te presteren. Hoeveel dit is hangt af van de doelstellingen.

Online marketing is goedkoper, doelgerichter en hierdoor succesvoller dan offline marketing. Het is dan ook niet voor niks dat steeds meer adverteerders voor online marketing kiezen.

Online marketing is effectiever en goedkoper

Een sterke samenwerking tussen klant en marketing strateeg is nodig voor optimaal succes. Wij raden aan om nauw betrokken te blijven bij alle ontwikkelingen.

Binnen een online marketing strategie kunnen soms plannen voorbij komen waar je nog nooit van gehoord hebt. Het kan erg leerzaam en interessant zijn om je hier voor open te stellen.

Een complete online marketing strategie beschikt over de meeste kracht om een bedrijf exponentieel te laten groeien. Voor een gezond bedrijf is dit de meest logische keuze om snel te groeien.

Met behulp van

cross sell’s

 & 

up sell’s

 is het mogelijk de gemiddelde orderwaarde te verhogen. Legt jouw bedrijf zonnepanelen? Dan is het slim om extra panelen of periodiek onderhoud mee te verkopen.
Een cross sell van Apple: toetsenbord bij iPad
Een up sell van Apple: meer geheugen voor je iPhone

Bestaande klanten zijn de meest waardevolle mensen voor je bedrijf. Door met deze mensen opnieuw contact te leggen is het mogelijk om meer te verkopen, ook via vrienden en familie.

De customer journey is de reis die een klant aflegt vanaf het eerste contact, tot de conversie, en vaak ook nog daarna blijft een klant waardevol. Door de customer journey op te delen in fases is het mogelijk om per fase te bekijken waar de klant behoefte aan heeft. Deze gegevens kunnen vervolgens gebruikt worden binnen een online marketing strategie.

Een customer journey beschrijft de reis die jouw klant aflegt

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Previous
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Cross sell's

Een cross sell is een ander relevant product of dienst mee verkopen bij de originele aankoop. Bijvoorbeeld een kettingslot verkopen bij een fiets.

Up sell's

Een up sell is het verkopen van een product of dienst aan een klant wat meer winst oplevert dan wat de klant oorspronkelijk van plan was om te kopen.

A/b tests

Met a/b testen wordt telkens één verschil getest ten opzichte van het origineel. Door de winnende variant door te laten gaan en de verliezende variant te sluiten worden marketingkanalen effectiever.

?

Hypothese

Hypotheses zijn op basis van data geformuleerde oplossingen voor potentiële problemen. Door een hypothese te testen zal blijken of deze klopt.

Conversiepercentage

Het conversiepercentage is het aantal bezoekers delen door het aantal conversies (verkopen, offerte aanvragen etc..).

Key Performance Indicators

Key Performance Indicators (KPI’s) zijn parameters waarmee prestaties gemeten worden. Voorbeelden zijn: aantal verkopen, Return On Ad Spend (ROAS), of de Click Through Rate (CTR).