Social Media Marketing

Bereik jouw doelgroep op social media, een krachtige marketing tool!

Maakt jouw doelgroep gebruik van sociale media zoals Facebook, Instagram, TikTok, Twitter of LinkedIn? Zo ja, dan biedt social media marketing enorme kansen! Benut nu de kracht van sociale media.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is social media marketing?

Tegenwoordig is bijna iedereen terug te vinden op social media zoals Facebook, Instagram of LinkedIn. Deze platformen weten enorm veel over hun gebruikers. Deze informatie wordt door adverteerders gebruikt om reclame te maken. Vanwege de zeer specifieke doelgroep targeting kan social media marketing zeer succesvol zijn.
Hoe social media marketing werkt

De voordelen van social media marketing

Stapsgewijs succes met social media marketing

Stap 1: Bepaal je ideale klant

Maak op basis van historische klantdata en social media gegevens een fictieve ideale klant. Verwerk onder andere demografische, psychografische, geografische en gedragsgegevens. Een goede buyers persona vormt de basis voor doelgroeptargeting.

Stap 2: Hoe bereik je de ideale klant

Na het bepalen van de ideale klant denken we na over hoe we deze kunnen bereiken. Welke social media kanalen zetten we in? Welke ad creative sluit aan? Welke demografische kenmerken targeten we? Het zijn deze specifieke targeting mogelijkheden die social media marketing zo effectief maken.

Stap 3: Maak doeltreffende landingspagina’s

Vaak leiden social media advertenties door naar een landingspagina op een website. Het is belangrijk dat deze landingspagina perfect aansluit op de advertentie. Door een landingspagina ook technisch goed in elkaar te zetten worden laadtijden tot een minimum beperkt.

Stap 4: Blijf optimaliseren

Social media marketing beschikt over uitstekende analyse en optimalisatie mogelijkheden. Een veelgebruikte techniek is a/b testen. Hierbij worden telkens kleine verschillen getest om over een langere periode een advertentie te perfectioneren.

Onze social media marketing expert aan het woord

Alles over social media marketing

Adverteren op social media zoals Facebook en YouTube is een enorm krachtige marketing tool. In 2022 maakte 13,7 miljoen Nederlanders actief gebruik van social media platformen. De kans is dus groot dat ook jouw target audience bereikt kan worden. 

Waarom adverteren bedrijven op social media?

Omdat gebruikers graag hun social media profielen up-to-date houden worden enorme hoeveelheden gebruikersdata verwerkt. Deze data zijn voor bedrijven vervolgens te gebruiken om advertenties op te richten. Juist vanwege deze zeer specifieke targeting mogelijkheden is adverteren op social media enorm krachtig. Andere grote voordelen zijn de 

lage kosten

 en het visuele aspect.
Adverteren op social media is een krachtige methode om je dienst of product in de markt te zetten
Succesvol adverteren op social media is niet altijd even makkelijk

Welke valkuilen zijn er?

Data tracking vindt plaats met behulp van pixels. Vanwege de steeds strengere AVG regels wordt data verzamelen steeds lastiger en technischer. Daarnaast zien we ook dat beginnende adverteerders niet de maximale potentie benutten. Zo is bijvoorbeeld de targeting niet specifiek genoeg waardoor veel advertentiebudget verspild wordt.

Wat kan ik verwachten?

Wij adverteren onder andere op Facebook/Instagram (Meta), YouTube en LinkedIn. Voordat we beginnen zorgen we dat het account en de website technisch op orde is. Voordat we starten met adverteren doen we onderzoek, zo willen we in beeld hebben wie de ideale klant is en hoe we deze bereiken. Na het maken van een advertentie blijven we die a/b testen om de kosten te drukken en resultaat te verbeteren.

8 tips voor succesvolle social media marketing

Heel vaak zien wij fouten in de pixel. Dit zorgt ervoor dat data dubbel of niet getrackt wordt, of dat zelfs de verkeerde data getrackt wordt. Het is onmogelijk om op basis van foute of onvolledige data goede beslissingen te maken. Zorg er dus voor dat pixels goed werken en test dit.

Voorbeeld van Google Tag Manager in code

Voordat je begint met adverteren is het belangrijk goed onderzoek te doen naar je doelgroep. Dit kun je doen door een buyers persona te maken. De benodigde gegevens haal je uit historische klantdata en dit vul je aan met gegevens van social media.

Maak altijd een klantpersona

Als jij veel gebruikt maakt van bijvoorbeeld TikTok, betekent dit niet dat dit het perfecte kanaal is voor jouw doelgroep. Door te analyseren welke social media het meest gebruikt wordt door jouw klanten kom je erachter via welke platform je het beste bereik hebt.

Zorg dat je merk zichtbaar is via verschillende kanalen

Sociale media lenen zich perfect om te adverteren met sfeerfoto’s en video’s. Foto’s en video’s spreken veel meer tot de verbeelding dan tekst.

Leuke advertentie van Coolblue

Het menselijk brein is zo ingesteld dat alles wat beweegt ons direct opvalt. Van dit gegeven kun je gebruik maken door foto’s in een slideshow te verwerken of met video’s te werken. Op een social media tijdlijn vol met reclame val je hiermee al beter op.

Elke advertentie heeft één doel. Of je nu e-mail adressen verzamelt voor een e-mail marketing funnel, of een product wil verkopen. Het is belangrijk dat iemand die je advertentie ziet direct de actie kan ondernemen die jij wil.
Een advertentie van T-mobile met een duidelijke CTA

Een social media ad moet in één oogopslag interesse wekken en duidelijk laten zien waar het om gaat. Mensen beslissen namelijk vaak al binnen één seconde of een advertentie relevant is. Als de headline generiek is en de foto/video zegt weinig over het product of dienst wordt je al snel over het hoofd gezien.

Goede ad copy maakt in een oogopslag duidelijk wat je aanbiedt

In de ochtend voor het werk, tijdens de lunchpauze of na het avondeten is het erg druk op sociale media. Mensen zijn moe en willen graag snelle korte prikkels. Hierdoor is de concentratiecurve extreem laag. Door ervoor te zorgen dat je naast op te vallen ook direct relevant weet te zijn zal de advertentie succesvoller worden.

Opvallende advertenties doorbreken de beperkte focus

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Lage kosten

In verhouding met reclame op tv, radio of op straat is adverteren op sociale media spot goedkoop.

Landingspagina

De landingspagina is een webpagina waar iemand op landt na het klikken op een link in een advertentie.

Ad creative

De ad creative is het deel van een advertentie dat mensen daadwerkelijk zien. Denk aan titels, foto’s, video’s en overige elementen.

Demografisch

Denk hierbij aan informatie over geslacht, leeftijd en werk.

Gedragsgegevens

Denk hierbij aan hoe de klant zich gedraagt in de echte en in de online wereld. Van welke social media platformen wordt gebruik gemaakt?

Buyers persona

Een fictieve ideale klant op basis van echte data. Deze data is afkomstig van bestaande klanten en kan worden aangevuld met gegevens van sociale media.

Geografisch

Denk hierbij aan waar op de wereld de klant zich bevindt.

Psychografisch

Denk hierbij aan denkwijze, leefstijl en hobby’s.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *