Wat is e-mail marketing
warme doelgroep
target. Denk bijvoorbeeld aan:freebee
e-mail funnels,abandoned cart
e-mail funnels ofbestaande klanten
e-mail funnels.De voordelen van e-mail marketing
- Genereer meer verkopen
- Verhogen order waarde
- Verwerven nieuwe leads
- Volledig geautomatiseerd
- Zeer lage marketingkosten
Andere social marketing diensten
Stapsgewijs naar succesvolle e-mail marketing funnels
Stap 1: Doelstellingen bepalen
E-mail marketing kan op verschillende manieren succesvol ingezet worden. De eerste stap is om samen te kijken wat je op dit moment aan e-mail marketing hebt staan en hoe we dit kunnen verbeteren of aanvullen met nieuwe strategieën.
Stap 2: Data automation
Nu we een e-mail strategie gaan opzetten is het belangrijk om de techniek in orde te maken om de funnel te automatiseren. Om dit voor elkaar te krijgen maken wij een koppeling tussen de e-mail software en het klant systeem.
Stap 3: Journey creation
Het geheim van de meest succesvolle e-mail marketing strategieën is om gepersonaliseerde e-mails te vullen met relevante informatie. Met speciaal code werk is het mogelijk om ontvangers persoonlijk aan te spreken en informatie te geven over eerder bekeken producten of diensten.
Stap 4: Optimalisatie
Door bij stap 1 t/m 3 goed onderzoek te doen en slimme keuzes te maken is de kans groot dat een e-mail funnel direct succesvol is. Optimaliseren doen we door periodiek analyses uit te voeren en conversielekken zichtbaar te maken. Deze dichten wij met behulp van a/b testen.
Benieuwd naar de kosten?
Onze e-mail marketing expert aan het woord
Alles over e-mail marketing
Return On Investment (ROI)
maken e-mail marketing tot een van de meest succesvolle marketing formules die er zijn.Waarom zijn e-mail marketing funnels zo succesvol?
De beste e-mail marketing funnels richten zich op warme doelgroepen. Enkele voorbeelden zijn mensen die een gratis weggever gedownload hebben of mensen die artikelen aan een winkelwagen hebben toegevoegd en niet afrekenen. Deze mensen hebben vaak één klein zetje nodig om over te gaan tot kopen. Afhankelijk van waar in de funnel de bezoeker zit biedt e-mail marketing dit zetje.
Aan wat voor soort e-mail funnels moet ik denken?
- Freebee e-mail funnel (in ruil voor een e-mailadres ontvangen mensen iets gratis, bijvoorbeeld een e-book. Dit soort e-mail funnels werken goed om warme leads te genereren via sociale media of Google.)
- Kortingscode e-mail funnel (in ruil voor een e-mailadres ontvangen mensen korting die direct te gebruiken is. Naar het e-mailadres kun je vervolgens gepersonaliseerde aanbiedingen sturen.)
- Abandoned cart e-mail funnel (een groot conversielek voor webshops is dat veel mensen iets aan hun winkelwagen toevoegen maar niet afrekenen. Met deze e-mail funnel retarget je deze mensen op persoonlijke wijze en vergroot de kans op een verkoop enorm.)
- Bestaande klanten e-mail funnel (veel bedrijven halen te weinig waarde uit bestaande klanten. Met behulp van een e-mail funnel verzamel je reviews, genereer je meer verkopen, brand awareness sociale kringen).
Welke resultaten mag ik verwachten?
Afhankelijk van specifieke wensen en de aanwezige content is een e-mail funnel binnen 2 tot 14 dagen opgezet. Na livegang begint deze volledig geautomatiseerd persoonlijke e-mails te sturen. Na enkele dagen/weken zijn de eerste resultaten zichtbaar en starten we met optimaliseren. Afhankelijk van de complexiteit zijn er meerdere optimalisatie rondes nodig voor het beste resultaat.
8 tips voor succesvolle e-mail marketing funnels
Automatiseer het proces
E-mail funnels zijn goed te automatiseren. Wij maken niet alleen koppelingen tussen e-mail software en klantdata maar automatiseren ook het versturen van e-mails op specifieke tijden of na specifieke gebeurtenissen. Door het versturen van marketing e-mails te automatiseren voorkom je menselijke fouten en bespaar je enorm veel tijd en geld.
Maak e-mail persoonlijk
Je leest waarschijnlijk liever een met de hand geschreven kerstkaartje dan een generieke marketing brief van bijvoorbeeld de postcode loterij. Voor e-mail marketing geldt dit ook! Met behulp van speciale codes personaliseren wij e-mails automatisch. Ook is het verstandig de e-mail verder te personaliseren met een naam en foto van een medewerker.
Maak e-mail relevant
E-mail marketing werkt pas wanneer de de inhoud relevant is voor de ontvanger. Stap in de huid van je klant en denk goed na over de inhoud. Persoonlijke aanbiedingen en extra informatie over eerder bekeken diensten/producten zijn goede manieren om een e-mail relevant te maken.
Zorg voor een duidelijke Call To Action
Call To Action (CTA)
centraal te zetten in een e-mail. Het beste plaats je dezeabove the fold
. Zorg ervoor dat de CTA relevant is en aansluit op waar in de customer journey de klant zich bevindt.
Verbeter de leesbaarheid
Het liefst laten we een e-mail helemaal uitpuilen van relevante informatie. Toch is dit geen goed idee. Het maken van goede e-mail content komt vaak neer op het wekken van interesse en het bieden van de meest relevante informatie op een korte en bondige manier. Houd de tekst van een e-mail kort en bondig, maak gebruik van bullet points, foto’s of eventueel een video.
Maak het onderwerp interessant
Het onderwerp bestaat uit één opvallende korte zin die zichtbaar is in de inbox. Een goed onderwerp vertelt kort waar de inhoud over gaat en werkt behoefte op de e-mail te openen.
Maak de preview interessant
De preview bestaat uit twee opvallende korte zinnen die zichtbaar zijn in de inbox. Een goede preview geeft meer informatie over de inhoud en wekt nieuwsgierigheid op.
Haal meer uit bestaande klanten
- Brand awareness onder vrienden en familie
- Verzamelen van (product) reviews
- Vertrouwen opbouwen door extra informatie over een aankoop te geven
- Meer verkopen genereren
- Onderzoek doen naar de klantervaring