E-mail Marketing

E-mail marketing biedt unieke kansen, wie wil dat nou niet?

E-mail marketing is een zeer krachtige en succesvolle tool die ingezet wordt bij de verkoop van dure producten of diensten. De automatisering en personalisatie mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is e-mail marketing

E-mail marketing is een van de krachtigste tactieken om meer verkopen te genereren en het conversiepercentage te doen stijgen. E-mail marketing is zo succesvol omdat het op een effectieve wijze een zeer 

warme doelgroep

 target. Denk bijvoorbeeld aan: 

freebee

e-mail funnels, 

abandoned cart

e-mail funnels of 

bestaande klanten

 e-mail funnels.
Hoe e-mailmarketing werkt

De voordelen van e-mail marketing

Stapsgewijs naar succesvolle e-mail marketing funnels

Stap 1: Doelstellingen bepalen

E-mail marketing kan op verschillende manieren succesvol ingezet worden. De eerste stap is om samen te kijken wat je op dit moment aan e-mail marketing hebt staan en hoe we dit kunnen verbeteren of aanvullen met nieuwe strategieën.

Stap 2: Data automation

Nu we een e-mail strategie gaan opzetten is het belangrijk om de techniek in orde te maken om de funnel te automatiseren. Om dit voor elkaar te krijgen maken wij een koppeling tussen de e-mail software en het klant systeem.

Stap 3: Journey creation

Het geheim van de meest succesvolle e-mail marketing strategieën is om gepersonaliseerde e-mails te vullen met relevante informatie. Met speciaal code werk is het mogelijk om ontvangers persoonlijk aan te spreken en informatie te geven over eerder bekeken producten of diensten.

Stap 4: Optimalisatie

Door bij stap 1 t/m 3 goed onderzoek te doen en slimme keuzes te maken is de kans groot dat een e-mail funnel direct succesvol is. Optimaliseren doen we door periodiek analyses uit te voeren en conversielekken zichtbaar te maken. Deze dichten wij met behulp van a/b testen.

Onze e-mail marketing expert aan het woord

Alles over e-mail marketing

Of je nu een startende ondernemer bent of een gevestigd bedrijf, e-mail marketing zou deel moeten uitmaken van je online marketing strategie. De lage vaste kosten, automatisering mogelijkheden en de enorme

Return On Investment (ROI)

maken e-mail marketing tot een van de meest succesvolle marketing formules die er zijn.

Waarom zijn e-mail marketing funnels zo succesvol?

De beste e-mail marketing funnels richten zich op warme doelgroepen. Enkele voorbeelden zijn mensen die een gratis weggever gedownload hebben of mensen die artikelen aan een winkelwagen hebben toegevoegd en niet afrekenen. Deze mensen hebben vaak één klein zetje nodig om over te gaan tot kopen. Afhankelijk van waar in de funnel de bezoeker zit biedt e-mail marketing dit zetje.

E-mail marketing is een doelgerichte tool gedurende de gehele customer journey
De start van een freebee e-mail funnel op Facebook

Aan wat voor soort e-mail funnels moet ik denken?

E-mail marketing komt in verschillende vormen en kan op alle plekken van een customer journey ingezet worden. De volgende e-mail funnels zou ieder bedrijf in zijn online marketing strategie moeten implementeren:
  • Freebee e-mail funnel (in ruil voor een e-mailadres ontvangen mensen iets gratis, bijvoorbeeld een e-book. Dit soort e-mail funnels werken goed om warme leads te genereren via sociale media of Google.)
  • Kortingscode e-mail funnel (in ruil voor een e-mailadres ontvangen mensen korting die direct te gebruiken is. Naar het e-mailadres kun je vervolgens gepersonaliseerde aanbiedingen sturen.)
  • Abandoned cart e-mail funnel (een groot conversielek voor webshops is dat veel mensen iets aan hun winkelwagen toevoegen maar niet afrekenen. Met deze e-mail funnel retarget je deze mensen op persoonlijke wijze en vergroot de kans op een verkoop enorm.)
  • Bestaande klanten e-mail funnel (veel bedrijven halen te weinig waarde uit bestaande klanten. Met behulp van een e-mail funnel verzamel je reviews, genereer je meer verkopen, brand awareness sociale kringen).

Welke resultaten mag ik verwachten?

Afhankelijk van specifieke wensen en de aanwezige content is een e-mail funnel binnen 2 tot 14 dagen opgezet. Na livegang begint deze volledig geautomatiseerd persoonlijke e-mails te sturen. Na enkele dagen/weken zijn de eerste resultaten zichtbaar en starten we met optimaliseren. Afhankelijk van de complexiteit zijn er meerdere optimalisatie rondes nodig voor het beste resultaat.

E-mail funnels genereren een constante stroom van warme leads

8 tips voor succesvolle e-mail marketing funnels

E-mail funnels zijn goed te automatiseren. Wij maken niet alleen koppelingen tussen e-mail software en klantdata maar automatiseren ook het versturen van e-mails op specifieke tijden of na specifieke gebeurtenissen. Door het versturen van marketing e-mails te automatiseren voorkom je menselijke fouten en bespaar je enorm veel tijd en geld.

Je leest waarschijnlijk liever een met de hand geschreven kerstkaartje dan een generieke marketing brief van bijvoorbeeld de postcode loterij. Voor e-mail marketing geldt dit ook! Met behulp van speciale codes personaliseren wij e-mails automatisch. Ook is het verstandig de e-mail verder te personaliseren met een naam en foto van een medewerker.

De e-mails van Trendy Meubels zijn zo persoonlijk, dat je niet eens in de gaten hebt dat je in een e-mail funnel zit

E-mail marketing werkt pas wanneer de de inhoud relevant is voor de ontvanger. Stap in de huid van je klant en denk goed na over de inhoud. Persoonlijke aanbiedingen en extra informatie over eerder bekeken diensten/producten zijn goede manieren om een e-mail relevant te maken.

Een abandoned cart e-mail funnel genereert relevante extra contact momenten
Het is belangrijk de 

Call To Action (CTA)

 centraal te zetten in een e-mail. Het beste plaats je deze 

above the fold

. Zorg ervoor dat de CTA relevant is en aansluit op waar in de customer journey de klant zich bevindt.
Een goede e-mail heeft een CTA

Het liefst laten we een e-mail helemaal uitpuilen van relevante informatie. Toch is dit geen goed idee. Het maken van goede e-mail content komt vaak neer op het wekken van interesse en het bieden van de meest relevante informatie op een korte en bondige manier. Houd de tekst van een e-mail kort en bondig, maak gebruik van bullet points, foto’s of eventueel een video.

Het onderwerp bestaat uit één opvallende korte zin die zichtbaar is in de inbox. Een goed onderwerp vertelt kort waar de inhoud over gaat en werkt behoefte op de e-mail te openen.

Een persoonlijk onderwerp voorzien van een emoji valt extra op

De preview bestaat uit twee opvallende korte zinnen die zichtbaar zijn in de inbox. Een goede preview geeft meer informatie over de inhoud en wekt nieuwsgierigheid op.

Wek in de preview interesse op om de e-mail te openen
E-mail funnels lenen zich perfect om bestaande klanten nog relevanter te maken. Denk bijvoorbeeld aan:
  • Brand awareness onder vrienden en familie
  • Verzamelen van (product) reviews
  • Vertrouwen opbouwen door extra informatie over een aankoop te geven
  • Meer verkopen genereren
  • Onderzoek doen naar de klantervaring
Verzamel reviews met behulp van een e-mail funnel

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

A/b testen

A/b testen is een strategie om e-mail funnels te verbeteren. Op basis van data worden hypotheses gevormd, getest en verbeteringen doorgevoerd.

Conversielekken

Conversielekken zijn knelpunten in de marketingfunnel waar klanten op afhaken. Denk bijvoorbeeld aan grote dingen zoals fouten in de website, of kleine dingen zoals de kleur van een bepaalde knop.

Bestaande klanten e-mail funnels

Door bestaande klanten doelgerichte e-mails te sturen kun je bijvoorbeeld meer verkopen genereren, vertrouwen opwekken of reviews verzamelen.

Abandoned cart e-mail funnels

Met een abandoned cart e-mail funnel vergroot je de kans dat klanten de producten in hun winkelwagen alsnog afrekenen.

Freebie e-mail funnels

Met een freebie e-mail funnel ontvangen mensen iets gratis in ruil voor een e-mailadres. Vaak is dit een download in de vorm van een e-book vol relevante informatie.

Warme doelgroep

Een warme doelgroep is een groep mensen die op minimaal één eerder moment interesse getoond heeft in jouw bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld het downloaden van een e-book of iets toevoegen aan een winkelwagen zijn.

Return On Investment

De Return On Investment (ROI) beschrijft hoeveel omzet gerealiseerd is ten gevolge van een investering.

Call To Action

Een Call To Action (CTA) beschrijft een actie waarvan jij wil dat die genomen wordt. Denk bijvoorbeeld aan het downloaden van een e-book of het bezoeken van een specifieke pagina op je website.

Above the fold

De above the fold is het direct zichtbare deel van een e-mail wanneer deze geopend wordt zonder te hoeven scrollen. Houd rekening met verschillende above the fold’s voor mobiel, tablet of desktop.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *