Meta Analytics

Meta Analytics meet de prestaties van Facebook/Instagram ads.

Meta Analytics trackt de prestaties van advertenties op Facebook en Instagram. Deze inzichten vormen de basis om advertenties te verbeteren. Adverteer jij op Facebook of Instagram? Dan is dit onmisbaar.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is social media analytics?

Social media zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest zijn niet meer weg te denken. Anno 2023 is adverteren op sociale media populairder dan ooit. Dit komt voornamelijk door lage kosten en zeer specifieke doelgroep targeting. Om een goede 

Return On Ad Spend (ROAS)

 te waarborgen voeren we regelmatig a/b test uit. Hiervoor maken we gebruik van social media analytics.
Hoe Meta Analytics werkt

De voordelen van social media analytics

Stapsgewijs naar betere advertenties met social media analytics

Stap 1: Wensen & doelen bepalen

Ben je al gestart met adverteren op social media of beginnen we helemaal fresh? Afhankelijk van waar je nu staat, en waar je naartoe wilt bepalen we doelen om zo efficiënt mogelijk succes te boeken.

Stap 2: Account structuur opzetten

Om te kunnen adverteren op social media zijn (bedrijfs)accounts nodig. We checken samen de beschikbaarheid en kiezen samen voor een naam die het beste bij jouw onderneming past. Indien er koppelingen of feeds nodig zijn naar jouw website of webshop regelen wij dit ook.

Stap 3: Bezoekgedrag tracken

Om social media analytics te gebruiken zijn er betrouwbare databronnen nodig en een foutloze installatie van pixels en trackers. Voor alle grote social media platformen zoals Meta, Pinterest, LinkedIn en YouTube regelen wij de volledige intergratie.

Stap 4: Advertenties analyseren

Check, check, dubbel check! Nu een volledige account structuur staat en betrouwbare gegevensoverdracht plaatsvindt kunnen we starten met adverteren. Afhankelijk van het marketingbudget kiezen we een startpunt en schalen we mee naarmate je onderneming groeit.

Onze social media expert aan het woord

Alles over social media analytics

Social media analytics is een verzamelnaam die wij gebruiken voor analytische tools die wij gebruiken om social media advertenties te verbeteren. Afhankelijk van de bepaalde doelstellingen houden we belangrijke

Key Performance Indicators (KPI’s)

nauwlettend in de gaten. Door op basis van data veranderingen door te voeren werken we aan online succes voor de lange termijn.

Waarom is social media analytics belangrijk?

Een simpele advertentie opzetten in bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn is geen rocket science. Zo veel mogelijk winst te halen uit het beschikbare marketingbudget is wel een ingewikkeld en complex proces. Het analyseren van betrouwbare data ligt aan de basis van het maken van belangrijke beslissingen. Zonder sociale media analytics kan dit proces niet goed verlopen.
Google Analytics helpt bij het maken van objectieve keuzes voor online succes
Voorbeeld van Google Tag Manager pixel in de website code

Een naadloze intergratie door een dataspecialist

Bij social media analytics is het verzamelen van betrouwbare data een van de belangrijkste en ingewikkeldste processen. Met behulp van een dataspecialist implementeren wij alle relevante pixels en trackers op een manier zodat het de website of webshop niet vertraagt voor de bezoeker. Zo geniet jij van alle voordelen van betrouwbare data tracking, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruikerservaring.

Social media analytics is geen losse dienst

In realiteit is social media analytics niet een losse dienst die we aanbieden. Het zit standaard verweven in alle online marketing diensten die we aanbieden. Om winst te maken met online marketing zijn goede advertenties nodig. Zonder perfecte implementatie en analyses van deze tools is het onmogelijk om positief resultaat te genereren.

Ook advertenties op Pinterest kun je optimaliseren met social media analytics

8 tips voor goede social media analytics

Kleinere bedrijven met een beperkt marketingbudget zijn vaak zelf verantwoordelijk voor social media analytics. In dit geval is het verstandig om eerst voldoende kennis op te doen. Dit kan door een cursus te volgen of informatie van internet af te halen. Zorg ervoor dat je bekend bent met alle KPI’s, analyse mogelijkheden en benchmark data uit jouw branche voordat je start.

Met behulp van KPI’s maak je resultaten meetbaar

De implementatie van pixels en trackers op een webshop of website hoeft in principe maar één keer te gebeuren. Omdat een klein foutje snel gemaakt is en grote gevolgen kan hebben raden wij altijd aan hiervoor een dataspecialist in te huren.

Binnen social media analytics zijn er enorme hoeveelheden KPI’s die bijgehouden kunnen worden. Kies op basis van bepaalde doelstellingen welke KPI’s meten wat jij wilt weten. Dit klinkt heel simpel maar dat is het vaak niet in de realiteit.

Wanneer je zelf je eigen social analyses uitvoert ben je al snel geneigd om elke KPI mee te nemen in je besluiten. Door elke KPI belangrijk te vinden is de kans dat je jezelf een ongeluk analyseert en foute beslissingen maakt enorm groot. Bepalen welke KPI’s niet belangrijk zijn is net zo belangrijk om te bepalen welke juist wel belangrijk zijn.

Om een analyse uit te kunnen voeren heb je benchmark data nodig, je moet immers weten of behaalde resultaten goed, gemiddeld of slecht zijn. Benchmark data zijn vaak specifiek per branche en hangt sterk samen met de prijs van een product of dienst. Terwijl een trouwfotograaf met een ROAS van 400% veel winst boekt, heeft een meubelwinkel misschien wel een ROAS van 600% nodig om break-even te spelen.

Gemiddelde conversiepercentages verschillen per branche

Als ondernemer heb je vaak ontzettend veel goede ideeën die je het liefst allemaal tegelijkertijd wilt realiseren. Afhankelijk van het beschikbare marketingbudget kan dit soms ook. Maar in het geval van een beperkt social media marketingbudget is het beter om eerst één kanaal succesvol te maken alvorens met het volgende marketingkanaal gestart wordt.

Mensen maken graag keuzes op basis van een gevoel. Terwijl dit gevoel in het echte leven een goede graadmeter is, zit het bij social media analytics voornamelijk in de weg. Of advertentie A beter werkt dan advertentie B baseer je op objectieve data uit KPI’s, een eigen mening is hierbij niet belangrijk. Je gevoel aan de kant zetten lijkt makkelijker dan het is, zeker als je het ergens niet mee eens bent.

Beslissingen maak je op basis van objectieve data

Social media advertenties optimaliseren gebeurt bijna altijd met behulp van een a/b test strategie.  Dupliceer een bestaande advertentie en voorzie die van één (kleine) verandering. Door versie A en versie B tegelijkertijd live te zetten kun je na verloop van tijd op basis van KPI’s waarnemen welke versie het meeste resultaat oplevert. Door dit proces regelmatig te herhalen gaan je advertenties steeds beter presteren.

Door kleine verschillen te a/b testen gaat je advertentie beter presteren

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw webdeveloper

Maury van den Wildenberg

Een foto van Maury met een laptop in haar hand

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Key Performance Indicators

Key Performance Indicators (KPI’s) is een verzamelnaam van prestatie indicatoren zoals: Return On Adspend (ROAS), Click Through rate (CTR), Conversie percentage en Cost Per Click (CPC).

Pixels en trackers

Om het bezoekgedrag te kunnen analyseren maken wij gebruik van pixels en trackers. Dit zijn stukjes code die een dataspecialist implementeert op jouw website of webshop

Return On Adspend

De Return On Adspend (ROAS) laat zien hoeveel omzet gerealiseerd wordt ten gevolge van het advertentiebudget. De ROAS wordt vaak uitgedrukt in procenten.

Formule: ROAS = Totale verdiensten / Totale marketingkosten * 100

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *