LinkedIn

LinkedIn, het grootste professionele sociale netwerk ter wereld!

Adverteren op LinkedIn is goedkoop, doelgericht en enorm succesvol. Voornamelijk in de Business to Business (B2B) markt liggen hier prachtige kansen voor zakelijke online ondernemers.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is adverteren op LinkedIn

Met 5 miljoen+ Nederlandse gebruikers is LinkedIn een klein social media platform. De kracht van LinkedIn zit hem in het feit dat 80% van de gebruikers invloedrijke personen binnen het bedrijfsleven zijn. Deze gebruikers hebben gemiddeld dubbel zoveel koopkracht als gebruikers van andere sociale media platformen. 

Hoe adverteren op LinkedIn werkt

De voordelen van LinkedIn

Stapsgewijs succesvol adverteren op LinkedIn

Stap 1: Doelstellingen bepalen

LinkedIn zit vol met invloedrijke personen uit het bedrijfsleven. Voordat we starten met adverteren denken we goed na over het beoogde doel. Kandidaten voor een vacature vinden, zakelijke connecties maken of je dienst/product aanbieden in de zakelijke markt, op LinkedIn kan het allemaal.

Stap 2: Content creation

Voor een succesvolle LinkedIn campagne is het belangrijk de juiste content te hebben die perfect aansluit op de doelgroep. Denk hierbij aan alle inhoud van de ad creative, maar ook het ontwikkelen van de juiste Call To Action (CTA) met relevante landingspagina’s.

Stap 3: Campagne ontwikkelen

Bij het opzetten van een campagnestructuur zorgen we ervoor dat de advertenties optimaal werken. Dit doen we door het budget te richten op de juiste doelgroep en een sterke remarketing campagne toe te voegen.

Stap 4: Analyse & optimalisatie

Door te adverteren op LinkedIn verzamel je enorm veel data. Deze data gebruiken wij om advertenties constant te verbeteren. Dit doen we volgens een a/b test methode. Naarmate de tijd verstrijkt zal de advertentie steeds beter presteren.

Onze social media expert aan het woord

Alles over adverteren op LinkedIn

Wanneer jouw doelgroep bestaat uit invloedrijke professionals kan adverteren op LinkedIn erg interessant zijn. De advertentiemogelijkheden zijn bijna eindeloos en vanwege een sterk algoritme is de targeting doelgericht. Door te adverteren op LinkedIn zorg je voor extra zichtbaarheid in het bedrijfsleven.

Waarom adverteren op LinkedIn?

Bedrijven adverteren vaak op LinkedIn vanwege twee redenen. 1) Het zoeken van de juiste kandidaat voor een vacature, 2) het leggen van nieuwe B2B connecties. Wanneer jij producten verkoopt of diensten verleent gericht op de zakelijke markt is adverteren op LinkedIn een slimme keuze.

Doelgericht zakelijk adverteren doe je op LinkedIn

Welke mogelijkheden bied LinkedIn?

LinkedIn lijkt qua platform veel op Facebook. Zo is er sprake van een tijdlijn waar visuele content, zoals foto’s en video’s, op verschijnt. Hiernaast beschikt LinkedIn ook over een uitgebreide vacaturebank. De advertentiemogelijkheden zijn erop gericht dat je mensen kunt bereiken via de tijdlijn, vacaturebank of via privé berichten.

Welke resultaten mag ik verwachten?

Na het lanceren van een LinkedIn advertentie zien we direct resultaat. Afhankelijk van het beoogde doel leiden we 

warme leads

 door naar een landingspagina met extra informatie. Het komt nooit voor dat een campagne direct maximaal resultaat behaalt. Om dit te bereiken zetten we belangrijke a/b tests op. Hiermee waarborgen we dat over een langere periode de campagne steeds beter presteert
Hoe langer je adverteert op LinkedIn hoe succesvoller de advertenties worden

8 tips voor succesvolle LinkedIn advertenties

Wanneer jouw doelgroep bestaat uit professionals is het slim om LinkedIn mee te nemen in je online marketing strategie. 80% van LinkedIn gebruikers hebben invloed op zakelijke besluitvorming en hebben twee keer zoveel koopkracht als gemiddeld.
De advertentiemogelijkheden op LinkedIn zijn erg uitgebreid. Naast gesponsorde content kun je ook tekst ads en dynamische ads maken. Ook kun je uit verschillende doelstellingen kiezen zoals brand awareness

consideration

 en 

conversions

. Door met deze verschillende onderdelen te testen kun je een advertentie nog beter maken.
Verschillende LinkedIn advertenties

Ons brein verwerkt visuele informatie uit foto’s of video’s veel sneller dan tekst. Door deze visuele elementen in een advertentie te verwerken vallen advertenties veel beter op en bepalen gebruikers makkelijker of de ad relevant is.

Een advertentie met foto valt veel beter op

Van alle targeting mogelijkheden is alleen het afbakenen van de locatie verplicht. Door gebruik te maken van overige targeting opties maak je de advertentie nog relevanter. Voorbeelden zijn: branche, persoonlijke/professionele interesses, bedrijfsnamen en nog veel meer.

LinkedIn heeft doelgerichte targeting opties
Voor het beste resultaat houd je teksten kort en to the point. Maak gebruik van duidelijke titels die samenvatten waar de inhoud over gaat. Waar nodig gebruik bulletpoints om de leesbaarheid verder te verbeteren. 

Ad copy

 
is voornamelijk bedoeld om interesse te wekken waarna extra informatie verkregen kan worden als de gebruiker doorklikt naar een landingspagina.
Maak in een oogopslag duidelijk wat je aanbiedt

Met een duidelijke CTA geef je aan welke actie jij wil dat er genomen wordt. Denk na of je contact met mensen wil opnemen of dat je leads eerst nog verder moet opwarmen via een landingspagina.

Op LinkedIn heb je verschillende CTA mogelijkheden

Korte video’s werken erg goed op LinkedIn. Voorzie een video van ondertitels want veel gebruikers hebben het geluid uit staan. Zorg ervoor dat de belangrijkste informatie in de eerste 10 seconden aan bod is gekomen. Na 10 seconden haken veel gebruikers namelijk af.

Met behulp van targeting bepaal je wie jouw advertentie ook daadwerkelijk ziet. Door gebruik te maken van zoveel mogelijk targeting opties spendeer je enkel advertentiebudget aan gebruikers die ook echt relevant zijn.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Previous
Next

Zij hebben ons al uitgedaagd

Het logo van het bedrijf Original South
Het logo van Dierenopvang centrum Hart van Brabant

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Conversion

Met conversions als doelstelling zal het algoritme focussen op het genereren van leads. Voorbeelden zijn dat gebruikers iets bij je kopen, contact met je opnemen of solliciteren.

Ad copy

De ad copy is alle tekst in een advertentie. Denk hierbij aan titels, paragrafen maar ook ondertitels in een video.

Warme leads

Warme leads zijn personen met een sterke koopintentie.

A/b testen

Met a/b testen worden telkens kleine verschillen in een advertentie getest. Door telkens de verliezende variant te sluiten optimaliseer je langzaam maar zeker het resultaat.

Consideration

Dit doel richt zich op het verbeteren van de interactie met gebruikers. Denk hierbij aan het genereren van video views en website bezoeken.

Remarketing campagne

Met behulp van remarketing zorgen we ervoor dat informatie vaker onder de aandacht wordt gebracht bij personen die geïnteresseerd zijn. Dit kunnen bijvoorbeeld personen zijn die jouw website bekeken hebben of interactie hebben gehad met jouw LinkedIn pagina.

Campagnestructuur

De campagnestructuur is het niet zichtbare deel van een advertentie. Hier worden aspecten gedefinieerd zoals de doelgroep bepaling, doelstelling- en advertentietype.

Landingspagina

De landingspagina is de webpagina waar iemand op landt na het klikken op een LinkedIn advertentie. Een goede landingspagina heeft korte laadtijden en is voorzien van relevante informatie.

Call To Action

Call To Action (CTA) is het highlighten van de gewenste actie die jij wil dat gebruikers nemen na het zien van een advertentie. Voorbeelden van een CTA zijn: contact opnemen, of om gebruikers meer informatie te geven via een landingspagina.

Ad creative

De ad creative is het voor de gebruiker zichtbare deel van een advertentie. Denk hierbij aan foto’s, video’s en tekst.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *