Wat is adverteren op LinkedIn
Met 5 miljoen+ Nederlandse gebruikers is LinkedIn een klein social media platform. De kracht van LinkedIn zit hem in het feit dat 80% van de gebruikers invloedrijke personen binnen het bedrijfsleven zijn. Deze gebruikers hebben gemiddeld dubbel zoveel koopkracht als gebruikers van andere sociale media platformen.
De voordelen van LinkedIn
- Vacatures vullen
- Perfect voor B2B
- Invloedrijke gebruikers
- Dubbele koopkracht
- Analyse & optimalisatie mogelijkheden
Andere social marketing diensten
Stapsgewijs succesvol adverteren op LinkedIn
Stap 1: Doelstellingen bepalen
LinkedIn zit vol met invloedrijke personen uit het bedrijfsleven. Voordat we starten met adverteren denken we goed na over het beoogde doel. Kandidaten voor een vacature vinden, zakelijke connecties maken of je dienst/product aanbieden in de zakelijke markt, op LinkedIn kan het allemaal.
Stap 2: Content creation
Voor een succesvolle LinkedIn campagne is het belangrijk de juiste content te hebben die perfect aansluit op de doelgroep. Denk hierbij aan alle inhoud van de ad creative, maar ook het ontwikkelen van de juiste Call To Action (CTA) met relevante landingspagina’s.
Stap 3: Campagne ontwikkelen
Bij het opzetten van een campagnestructuur zorgen we ervoor dat de advertenties optimaal werken. Dit doen we door het budget te richten op de juiste doelgroep en een sterke remarketing campagne toe te voegen.
Stap 4: Analyse & optimalisatie
Door te adverteren op LinkedIn verzamel je enorm veel data. Deze data gebruiken wij om advertenties constant te verbeteren. Dit doen we volgens een a/b test methode. Naarmate de tijd verstrijkt zal de advertentie steeds beter presteren.
Benieuwd naar de kosten?
Onze social media expert aan het woord
Alles over adverteren op LinkedIn
Wanneer jouw doelgroep bestaat uit invloedrijke professionals kan adverteren op LinkedIn erg interessant zijn. De advertentiemogelijkheden zijn bijna eindeloos en vanwege een sterk algoritme is de targeting doelgericht. Door te adverteren op LinkedIn zorg je voor extra zichtbaarheid in het bedrijfsleven.
Waarom adverteren op LinkedIn?
Bedrijven adverteren vaak op LinkedIn vanwege twee redenen. 1) Het zoeken van de juiste kandidaat voor een vacature, 2) het leggen van nieuwe B2B connecties. Wanneer jij producten verkoopt of diensten verleent gericht op de zakelijke markt is adverteren op LinkedIn een slimme keuze.
Welke mogelijkheden bied LinkedIn?
LinkedIn lijkt qua platform veel op Facebook. Zo is er sprake van een tijdlijn waar visuele content, zoals foto’s en video’s, op verschijnt. Hiernaast beschikt LinkedIn ook over een uitgebreide vacaturebank. De advertentiemogelijkheden zijn erop gericht dat je mensen kunt bereiken via de tijdlijn, vacaturebank of via privé berichten.
Welke resultaten mag ik verwachten?
warme leads
door naar een landingspagina met extra informatie. Het komt nooit voor dat een campagne direct maximaal resultaat behaalt. Om dit te bereiken zetten we belangrijke a/b tests op. Hiermee waarborgen we dat over een langere periode de campagne steeds beter presteert8 tips voor succesvolle LinkedIn advertenties
Kies voor LinkedIn
Test verschillende type ads
consideration
enconversions
. Door met deze verschillende onderdelen te testen kun je een advertentie nog beter maken.
Gebruik foto's of video's
Ons brein verwerkt visuele informatie uit foto’s of video’s veel sneller dan tekst. Door deze visuele elementen in een advertentie te verwerken vallen advertenties veel beter op en bepalen gebruikers makkelijker of de ad relevant is.
Bepaal je doelgroep
Van alle targeting mogelijkheden is alleen het afbakenen van de locatie verplicht. Door gebruik te maken van overige targeting opties maak je de advertentie nog relevanter. Voorbeelden zijn: branche, persoonlijke/professionele interesses, bedrijfsnamen en nog veel meer.
Zorg voor duidelijke ad copy
Ad copy
is voornamelijk bedoeld om interesse te wekken waarna extra informatie verkregen kan worden als de gebruiker doorklikt naar een landingspagina.
Heb een duidelijke CTA
Met een duidelijke CTA geef je aan welke actie jij wil dat er genomen wordt. Denk na of je contact met mensen wil opnemen of dat je leads eerst nog verder moet opwarmen via een landingspagina.
Korte video's
Korte video’s werken erg goed op LinkedIn. Voorzie een video van ondertitels want veel gebruikers hebben het geluid uit staan. Zorg ervoor dat de belangrijkste informatie in de eerste 10 seconden aan bod is gekomen. Na 10 seconden haken veel gebruikers namelijk af.
Gebruik alle target mogelijkheden
Met behulp van targeting bepaal je wie jouw advertentie ook daadwerkelijk ziet. Door gebruik te maken van zoveel mogelijk targeting opties spendeer je enkel advertentiebudget aan gebruikers die ook echt relevant zijn.