Wat is een second opinion?
Je bent al enige tijd bezig om nieuwe klanten te verwerven, maar helaas, de gewenste resultaten blijven uit. Wanneer je zelf geen idee hebt waarom resultaten uit blijven kan het fijn zijn om een expert van buitenaf een analyse uit te laten voeren. Vaak geeft dit net het benodigde duwtje in de juiste richting.
De voordelen van een second opinion
- Online marketing analyse
- Conversielekken blootleggen
- Website analyse
- Inzicht in sterke en verbeterpunten
- Doelgerichte aanbevelingen
Andere online marketing strategie diensten
Stapsgewijs een succesvolle second opinion
Stap 1: Onvoldoende resultaat
Het resultaat van de huidige online marketingactiviteiten leveren te weinig op. Jijzelf en/of het marketing bureau waar je mee samenwerkt hebben geen idee waarom resultaten uit blijven. In dit geval is het een slimme keuze een second opinion aan te vragen.
Stap 2: Aanvraag second opinion
Na de aanvraag nemen wij contact op. We willen graag meer weten over de bedrijfsactiviteiten, structuur van de website en online marketing activiteiten. Mogelijk hebben wij toegang tot de backend van de website en de online marketing kanalen nodig
Stap 3: Website & marketing analyse
Tijdens de website analyse leggen we conversielekken zoals: aspecten die een website traag maken, Call To Actions (CTA), veiligheid. De online marketing kanalen worden onder andere getoetst op: doelgroep targeting, data-analyse, budgetverdeling.
Stap 4: Inzicht & concrete aanbevelingen
Na de analyse maken wij een rapport op. Wij noteren niet alleen mogelijke verbeterpunten maar ook de sterke punten. Tijdens een (online)afspraak zorgen we er voor dat je alles begrijpt en concrete tips & tricks hebt voor een vliegende herstart.
Benieuwd naar de kosten?
Onze website en marketingexpert aan het woord
Alles over een second opinion
Een second opinion is precies wat je nodig hebt wanneer resultaat uit blijft. Met verkooppsychologie en technische optimalisatie in het achterhoofd analyseren wij kritisch de website en online marketing activiteiten. Dit levert altijd bruikbare tips op, en vaak is dit het kantelpunt om weer resultaat te boeken.
Wat kan ik verwachten van een website analyse?
Wij bekijken eerst hoe conversiegericht de website is vanuit de klant: Is het menu bruikbaar, de structuur helder, de content doelgericht, werken alle elementen correct? En laadt de website snel? Wanneer we conversielekken vinden gaan we kijken hoe dit opgelost kan worden. Vaak maken wij met een paar snelle handelingen een website al een stuk sneller.
Hoe ziet een online marketing analyse er uit?
landingspagina’s
, account structuur, budgetverdeling enad creative
komen regelmatig voor.Welke resultaten kan ik verwachten?
Een grondige analyse levert altijd veel bruikbare informatie op. Dit vertalen wij naar concrete verbeterpunten waar je direct mee aan de slag kan. Als bijvoorbeeld de laadsnelheid van de website traag is vanwege niet geoptimaliseerde foto’s (wat vaak voorkomt), dan leggen we je haarfijn uit hoe je dit in een handomdraai doet.
8 Tips om nu al meer klanten te verwerven
Test de laadsnelheid

Goede landingspagina's
Een landingspagina is de plek op een website waar mensen “landen” na het klikken op een advertentie. Te vaak zien wij dat dit standaard pagina’s zijn zoals de home pagina. Een goede landingspagina sluit tot in de puntjes aan op de advertentie. Het is dus belangrijk om voor elke advertentie een aparte landingspagina te maken.
Duidelijke CTA's
Elke pagina zou één duidelijk doel moeten hebben. Op een productpagina wil je dat mensen een product in de winkelwagen plaatsen. In een e-mail funnel wil je dat mensen hun e-mail achterlaten. Het is belangrijk dat het design van een pagina de bezoeker begeleidt naar de CTA.

Voorkom afleiding
Afleiding is een echte conversiekiller. Vaak zien we op een productpagina of checkout linkjes die weglinken van de pagina. Dit is jammer want je hebt net zo veel moeite gedaan om de bezoeker op die plek te krijgen. Los van weglinken op onlogische plekken zijn er nog veel meer zaken die voor afleiding zorgen. Ga na of elk element bijdraagt aan de CTA.

Pakkende ad creative
Duidelijke titels
Korte en krachtige titels zijn super belangrijk. Een goede titel geeft in een oogopslag aan waar de inhoud over gaat. Soms is het een goed idee om een getal of een statement mee te geven zodat de lezer direct weet of het relevant is. Hieronder enkele voorbeelden:
Niet te veel tekst
Tekst lezen kost erg veel moeite. Daarom doen we dat pas wanneer we denken dat we er echt iets aan hebben. Houd paragrafen lekker kort, maximaal 70 woorden. Zorg ervoor dat je bij de kern blijft, niet te veel onzin ertussen. Elk woord in een tekst moet een doel hebben.

Analyseer je targeting
buyers persona
. Ga vervolgens na of de targeting van je online marketing kanalen hiervoor geoptimaliseerd zijn, de kans is groot dat optimalisatie nodig is.