Second Opinion

Blijft resultaat uit? Wij zoeken naar een oplossing. Ga voor groei!

Ben jij zelf of is een extern bureau verantwoordelijk voor online marketing & webdesign? Wanneer resultaat uit blijft biedt onze second opinion uitkomst. Wij analyseren knelpunten en bieden oplossingen.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een second opinion?

Je bent al enige tijd bezig om nieuwe klanten te verwerven, maar helaas, de gewenste resultaten blijven uit. Wanneer je zelf geen idee hebt waarom resultaten uit blijven kan het fijn zijn om een expert van buitenaf een analyse uit te laten voeren. Vaak geeft dit net het benodigde duwtje in de juiste richting.

Hoe een second opinion werkt

De voordelen van een second opinion

Stapsgewijs een succesvolle second opinion

Stap 1: Onvoldoende resultaat

Het resultaat van de huidige online marketingactiviteiten leveren te weinig op. Jijzelf en/of het marketing bureau waar je mee samenwerkt hebben geen idee waarom resultaten uit blijven. In dit geval is het een slimme keuze een second opinion aan te vragen.

Stap 2: Aanvraag second opinion

Na de aanvraag nemen wij contact op. We willen graag meer weten over de bedrijfsactiviteiten, structuur van de website en online marketing activiteiten. Mogelijk hebben wij toegang tot de backend van de website en de online marketing kanalen nodig

Stap 3: Website & marketing analyse

Tijdens de website analyse leggen we conversielekken zoals: aspecten die een website traag maken, Call To Actions (CTA), veiligheid. De online marketing kanalen worden onder andere getoetst op: doelgroep targeting, data-analyse, budgetverdeling.

Stap 4: Inzicht & concrete aanbevelingen

Na de analyse maken wij een rapport op. Wij noteren niet alleen mogelijke verbeterpunten maar ook de sterke punten. Tijdens een (online)afspraak zorgen we er voor dat je alles begrijpt en concrete tips & tricks hebt voor een vliegende herstart.

Onze website en marketingexpert aan het woord

Alles over een second opinion

Een second opinion is precies wat je nodig hebt wanneer resultaat uit blijft. Met verkooppsychologie en technische optimalisatie in het achterhoofd analyseren wij kritisch de website en online marketing activiteiten. Dit levert altijd bruikbare tips op, en vaak is dit het kantelpunt om weer resultaat te boeken.

Wat kan ik verwachten van een website analyse?

Wij bekijken eerst hoe conversiegericht de website is vanuit de klant: Is het menu bruikbaar, de structuur helder, de content doelgericht, werken alle elementen correct? En laadt de website snel? Wanneer we conversielekken vinden gaan we kijken hoe dit opgelost kan worden. Vaak maken wij met een paar snelle handelingen een website al een stuk sneller.

Een goede website is gebruiksvriendelijk
Online marketing heeft goede optimalisatie mogelijkheden

Hoe ziet een online marketing analyse er uit?

Online marketing is krachtig vanwege de mogelijkheid om zeer doelgericht te adverteren. De meeste pijnpunten die wij blootleggen zijn dan ook meestal hierop gericht. Ook problemen met 

landingspagina’s

, account structuur, budgetverdeling en 

ad creative

 komen regelmatig voor.

Welke resultaten kan ik verwachten?

Een grondige analyse levert altijd veel bruikbare informatie op. Dit vertalen wij naar concrete verbeterpunten waar je direct mee aan de slag kan. Als bijvoorbeeld de laadsnelheid van de website traag is vanwege niet geoptimaliseerde foto’s (wat vaak voorkomt), dan leggen we je haarfijn uit hoe je dit in een handomdraai doet.

Met een second opinion krijg je concrete aanbevelingen om direct resultaat te genereren

8 Tips om nu al meer klanten te verwerven

Als een webpagina langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden verlies je onnodig veel klanten. Een trage website kan veel oorzaken hebben. De beste stap is om belangrijke pagina’s op snelheid te testen met GT Metrix. Zij geven ook duidelijk verbeterpunten aan.
Een snelle website zorgt ervoor dat minder bezoekers afhaken

Een landingspagina is de plek op een website waar mensen “landen” na het klikken op een advertentie. Te vaak zien wij dat dit standaard pagina’s zijn zoals de home pagina. Een goede landingspagina sluit tot in de puntjes aan op de advertentie. Het is dus belangrijk om voor elke advertentie een aparte landingspagina te maken.

Elke pagina zou één duidelijk doel moeten hebben. Op een productpagina wil je dat mensen een product in de winkelwagen plaatsen. In een e-mail funnel wil je dat mensen hun e-mail achterlaten. Het is belangrijk dat het design van een pagina de bezoeker begeleidt naar de CTA.

De CTA moet altijd in het oog springen

Afleiding is een echte conversiekiller. Vaak zien we op een productpagina of checkout linkjes die weglinken van de pagina. Dit is jammer want je hebt net zo veel moeite gedaan om de bezoeker op die plek te krijgen. Los van weglinken op onlogische plekken zijn er nog veel meer zaken die voor afleiding zorgen. Ga na of elk element bijdraagt aan de CTA.

Een te drukke website zorgt voor te veel afleiding van het doel

Mensen zijn visueel ingesteld. Als we op social media of op een website zitten zien we vaak eerst een foto of een filmpje. Pas wanneer deze foto of film relevant genoeg is en onze interesse heeft kijken we verder.

Op social media is het belangrijk dat je opvalt

Korte en krachtige titels zijn super belangrijk. Een goede titel geeft in een oogopslag aan waar de inhoud over gaat. Soms is het een goed idee om een getal of een statement mee te geven zodat de lezer direct weet of het relevant is. Hieronder enkele voorbeelden:

Tekst lezen kost erg veel moeite. Daarom doen we dat pas wanneer we denken dat we er echt iets aan hebben. Houd paragrafen lekker kort, maximaal 70 woorden. Zorg ervoor dat je bij de kern blijft, niet te veel onzin ertussen. Elk woord in een tekst moet een doel hebben.

De leesbaarheid van een tekst verbetert wanneer je gebruik maakt van afbeeldingen, titels, bulletpoints, etc…
Doelgroep targeting voor online marketing is extreem belangrijk. Maak eerst een duidelijke

buyers persona

. Ga vervolgens na of de targeting van je online marketing kanalen hiervoor geoptimaliseerd zijn, de kans is groot dat optimalisatie nodig is.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Conversielekken

Conversielekken zijn problemen in het design van een advertentie of de website waardoor bezoekers niet worden omgezet in klanten.

Buyers persona

De buyers persona is een tot in detail omschreven fictieve ideale klant op basis van historische klantdata.

Ad creative

De ad creative is het deel van een advertentie dat mensen te zien krijgen. Titels, foto’s, video’s en omschrijvingen maken allemaal deel uit van de ad creative.

Landingspagina

Een landingspagina is een webpagina waar bezoekers op landen na het klikken op een advertentie.

Call To Action (CTA)

Call To Action (CTA) is het laten opvallen van de gewenste actie. Op een productpagina wil je dat bezoekers iets in hun winkelwagen leggen. In een e-mail funnel wil je dat mensen hun e-mail achterlaten. Zit je in de dienstverlening? Dan kan het aanvragen van een offerte de CTA zijn.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *