Lead Generation

Creëer een constante flow van warme leads, ga voor succes!

Met lead generation filteren wij een selecte groep mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Deze mensen worden met behulp van een (online) marketing funnel verworven tot klant.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is lead generation?

Bij lead generation draait alles om het verzamelen van contactgegevens van een 

warme doelgroep

 met als doel deze als klant te verwerven. Contactgegevens worden verworven door iets gratis weg te geven of een prijs te verloten onder de deelnemers.
Hoe lead generation werkt

De voordelen van lead generation

De stappen naar succes met lead generation

Stap 1: Marktonderzoek

Met een concreet einddoel in het achterhoofd kijk je samen met een marketing strateeg waar kansen liggen in de markt. Vragen zoals wie is mijn doelgroep, wat ga ik weggeven, welke gegevens wil ik verzamelen en hoe ga ik deze mensen bereiken worden beantwoord.

Stap 2: De gratis weggever

Op basis van marktonderzoek wordt bepaald wat er weggegeven gaat worden in ruil voor klantgegevens. Dit kan een prijs zijn die verloot wordt onder de deelnemers, maar ook bijvoorbeeld een e-book of een testrit. Het maakt eigenlijk niet uit zolang het relevant is voor de doelgroep.

Stap 3: Doelgroep targeting

Om warme leads te genereren is het belangrijk om de doelgroep af te bakenen. Dit kan gedaan worden met behulp van een buyers persona. Wanneer duidelijk is wie de doelgroep is wordt bepaald via welke marketingkanalen deze het best te bereiken is.

Stap 4: Analyse & optimalisatie

Een lead generation campagne genereert veel data. Naast het aantal verzamelde contactgegevens kan ook de interactie met de website en gedrag op social media worden gemeten. Deze gegevens vormen de basis om de campagne te verbeteren voor optimaal resultaat.

Onze marketing expert aan het woord

Alles over lead generation

Zonder leads geen klanten. Door op een strategische wijze een lead generation strategie toe te passen genereer je meer leads, meer klanten en meer omzet. Een veelgebruikte en succesvolle manier van lead generation is door contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen door iets weg te geven of iets te verloten.

Hoe definieer ik mijn target audience?

Het beschrijven van een ideale klant is een goed startpunt. Gegevens van bestaande klanten vormen de basis. Indien er onvoldoende data aanwezig zijn kunnen data van concurrenten verzameld worden door bijvoorbeeld volgers van social media kanalen te analyseren. Met deze data wordt een ideale klant geschetst en dit vormt de basis voor de targeting.

Met goede targeting genereer je warmere leads

Wat ga ik gratis weggeven?

Mensen laten niet zomaar hun gegevens achter. Deze ruil je voor bijvoorbeeld een proefrit, gratis proefperiode, e-book of een fysiek product. Samen bekijken we welke weggever relevant is voor zowel jouw bedrijf als de doelgroep.

Welke resultaten mag ik verwachten?

Doorgaans geld: om hoe meer privé-gegevens je vraagt hoe waardevoller je weggever moet zijn voor een gelijkwaardig resultaat. Campagnes waarbij enkel om een naam & e-mailadres  “of” telefoonnummer gevraagd wordt genereren doorgaans de meeste leads. Na live gang is er vaak sprake van direct resultaat.

Met lead generation genereer je meer verkopen

8 tips voor succesvolle lead generation

Met een buyers persona creëer je een fictieve ideale klant. Informatie is bij voorkeur afkomstig van bestelgegevens van bestaande klanten, aangevuld met informatie van social media. Een goede buyers persona is belangrijk om richting te geven aan een online marketing campagne.

Door directe concurrenten te analyseren kan waardevolle informatie verworven worden. Volg bijvoorbeeld social media accounts om te kijken hoe zij zich uiten, wat voor 

engagement

 er is en wat voor soort mensen hun volgt. Bekijk ook zeker hun 

advertentie bibliotheek

.
Data van je eigen klanten zijn de meest waardevolle data die je hebt. Met deze data is het mogelijk een 

lookalike audience

 te maken. Vaak is het erg succesvol om op deze doelgroep een online marketing strategie te richten.

Kies voor een weggever waar je doelgroep echt iets aan heeft. Dit noemen we ook wel eens een “value first” benadering. Dit kan informatie zijn, in de vorm van een e-book bijvoorbeeld, maar het kan ook een product zijn.

Zonder een plan is optimaal resultaat uitgesloten. Geef meer richting aan je campagne door minimaal de volgende vragen te beantwoorden:
  • Wat is het beoogde doel?
  • Wie is je doelgroep? Baseer dit op basis van data
  • Via welke marketing kanalen is deze doelgroep te bereiken?
  • Wat ga ik weggeven? Een goede weggever is waardevol voor de doelgroep
  • Hoe ga ik dit weggeven? Kan iemand iets winnen of krijgt iedereen iets?
  • Welke

    Key Performance Indicators (KPI’s) ga ik tracken?

Het is belangrijk voordat de lead generation campagne live gaat dat er ook een plan klaar ligt hoe deze leads opgevolgd gaan worden. Maak een customer Journey en biedt bij elke stap waardevolle informatie om de lead te laten hechten aan jouw bedrijf.
De pagina waar mensen op “landen” na het klikken op een advertentie wordt een landingspagina genoemd. Een goede landingspagina laadt in minder dan 3 seconden, heeft een 

mobile first design

 en alles staat in het teken van het verzamelen van de gewenste data.
Een niet geoptimaliseerde landingspagina
Een geoptimaliseerde landingspagina

Niemand geeft graag privé gegevens weg. Bedenk welke gegevens minimaal nodig zijn om leads op persoonlijke wijze op te volgen. Vaak is de naam met een e-mailadres of telefoonnummer voldoende. Ontbrekende privé gegevens vul je aan tijdens het opvolgen van de lead.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Lookalike audience

Een lookalike audience is de beschrijving van een groep mensen die overeenkomt met bestaande klanten.

Mobile first design

Mobiel internet verkeer is tegenwoordig dominant. Daarom is het belangrijk om webpagina’s primair op mobiel goed te laten werken.

Key Performance Inidcators

Key Performance Indicators (KPI’s) zijn waardes die worden bijgehouden om prestaties meetbaar te maken. Denk bijvoorbeeld aan : Return On Ad Spend (ROAS), Click Through Rate (CTR) of het conversiepercentage.

Engagement

Engagement is de interactie van mensen op social media uitingen of gedrag op een website.

Buyers persona

De buyers persona is een fictief beschreven ideale klant. Deze klant wordt tot in detail beschreven in termen van: demografische gegevens, interesses, hobby’s en werk. Deze gegevens kunnen marketingtechnisch worden ingezet.

Warme doelgroep

Een warme doelgroep is een groep mensen die interesse heeft in het kopen van jouw product of dienst.

Advertentie bibliotheek

De advertentie bibliotheek is een plek op Facebook waar advertenties van concurrenten op Facebook en Instagram bekeken kunnen worden.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *