Google Search

Top posities in Google’s zoekresultaten? Daar bereik je wat mee!

Met adverteren in Google Search komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Door het gebruik van zoekwoorden wordt de advertentie gezien door warme leads die echt naar je op zoek zijn.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is adverteren in Google Search?

Google Search zijn de tekstuele resultaten die verschijnen na een zoekopdracht. Omdat de meeste gebruikers niet ver zoeken is een prominente positie op de 

Search Engine Result page (SERP)

 
belangrijk. Door te adverteren in Google Search betaal je per klik voor zichtbaarheid op de SERP. 
Hoe adverteren in Google Search werkt

De voordelen van Google Search

Succesvol adverteren in Google

Stap 1: Analyse van product(en) of dienst(en)

Samen met jouw Search Engine Advertising (SEA) expert bepaal je welke producten en/of diensten geschikt zijn om mee te adverteren. Afhankelijk van de marges en het advertentiebudget maken jullie samen een keuze.

Stap 2: Keyword research & concurrentieanalyse

Met keyword research wordt bekeken welke koopgerichte zoekopdrachten geschikt zijn voor jouw bedrijf en budget. Door een concurrentieanalyse uit te voeren bekijkt jouw SEA expert waar de concurrent kansen laten liggen die jij kunt benutten.

Stap 3: Campagne ontwikkeling

Op basis van data wordt een winstgevende campagnestructuur opgezet. Bij het ontwikkelen van de ads worden relevante keywords en advertentie-extensies toegevoegd voor een gerichte vindbaarheid.

Stap 4: Data-analyse & optimalisatie

Periodiek analyseert jouw SEA expert het zoek- en bezoekgedrag van alle bezoekers. Deze data vormen de basis om in de loop der tijd marketingkosten te drukken en meer relevante ads te ontwikkelen.

Onze Google Search expert aan het woord

Alles over Google Search

Google heeft een marktaandeel van >93%, dit zijn zo’n 3,5 miljard dagelijkse zoekopdrachten. Vanwege het enorme bereik en het doelgerichte karakter kan adverteren in Google Search enorm winstgevend zijn. Na het lanceren van de campagne zie je direct al een toename van warme leads naar je website.

Wat is er allemaal mogelijk in Google Search?

Advertenties in Google Search richten zich op zichtbaarheid op de SERP. Dit zijn tekstuele advertenties maar in de loop der jaren zijn deze uitgebreid met visuele elementen en andere extensies. Kleine afbeeldingen, reviewsterren en bel-extensies zijn voorbeelden van wat er allemaal mogelijk is.

Een Google Search advertentie met extensies
Succes in Google Search bouw je op

Wat voor resultaten kan ik verwachten?

Adverteren in Google geeft direct resultaat! Al binnen enkele dagen kun je de eerste data analyseren. Een toename in het aantal nieuwe gebruikers, meer

pagina engagement

en conversies zijn het gevolg. Nieuwe advertenties moeten op basis van deze data geoptimaliseerd worden. Hiermee worden de kosten lager en de ads doelgerichter.

Is adverteren in Google Search moeilijk?

In essentie is een Google Search ad opzetten niet moeilijk. Goed onderzoek doen naar concurrenten, keywords en ad-extensies is wel moeilijk. De door Google gegenereerde data analyseren en dit vertalen naar verbeteringen voor de ads vereist een behoorlijke leercurve. Daarom is het vaak op termijn een stuk voordeliger om hiervoor kennis in te huren van een expert.

De benodigdheden om succesvol te adverteren in Google Search

8 Tips om succesvol te adverteren in Google Search

Wanneer een Search ad een tijdje loopt is het mogelijk om een zoekopdrachten rapport op te vragen. Hier staan alle zoekopdrachten in waarmee jouw advertentie getriggerd is. Analyseer dit rapport en noteer woorden die niet relevant zijn. Voorbeelden zijn namen van concurrenten of niet koopgerichte zoekopdrachten zoals: “vacatures”, “wat is”. De woorden waar je NIET op gevonden wil worden kun je als negatief keyword toevoegen aan je campagne.

In Google draait alles om keywords. Dit zijn de woorden of zinnen die gebruikers intypen om een zoekopdracht te doen. Gebruik de gratis keyword planner van Google om erachter te komen waar de kansen op succes liggen. Zonder goed keyword onderzoek is de kans op een succesvolle campagne nihil.

Broad Match, Phrase Match en Exact Match zorgen ervoor dat het algoritme van Google begrijpt hoe jij wil dat jouw advertenties getoond worden. Wij raden aan Broad Match te negeren en in het begin te focussen op Phrase Match. Op basis van data kun je de meest succesvolle keywords als Exact Match toevoegen.

Gebruik match types in Google Ads

Locatie targeting is een zeer krachtige tool om adbuget gericht in te zetten daar waar jouw klanten zijn. Dit kan landelijk zijn als je bijvoorbeeld een webshop hebt en actief bent in heel Nederland. Heb je een kapperszaak in Amsterdam? dan wil je geen adbudget spenderen aan zoekopdrachten in Limburg, jouw meeste klanten wonen immers in Amsterdam.

Zeker voor het opzetten van de eerste Search ads kan het leerzaam zijn om te kijken naar jouw directe concurrenten. Voer keywords waar je zelf op gevonden wil worden in op Google. Analyseer de SERP aandachtig en beoordeel de 

landingspagina’s

. Noteer goede en minder goede punten. Gebruik deze informatie om jouw ads te maken.

Indien je Google van voldoende data voorziet kan het algoritme goed werken. Geef Google dus de vrijheid om zelf titels en omschrijvingen te organiseren in je Search ads. In de praktijk is Google namelijk erg goed in het matchen van zoekopdrachten aan zoekresultaten.

Smart bidding systemen van Google passen automatisch de maximale cost per click aan tijdens veilingen. Begin met eCPC, wanneer het algoritme verwacht dat een zoekopdracht resulteert in een conversie wordt het bod automatisch tot maximaal 30% verhoogd. Genereren jouw Search ads minimaal 50 conversies per week? Experimenteer dan met andere smart bidding systemen.

Adverteren in Google Search kost geld. Goedkope producten, of producten waar weinig marge op zit zijn extra moeilijk om winstgevend mee te adverteren. Kies dus voor producten of diensten waar veel vraag naar is, veel marge op zit en een hoge verkoopprijs hebben.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Keywords

Keywords zijn woorden of zinnen waarmee gebruikers een zoekopdracht doen. Bijvoorbeeld: Roze Nike schoenen voor dames kopen

Warme leads

Warme leads zijn bezoekers die gericht op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Pagina engagement

Pagina engagement is de mate waarin bezoekers gebruik maken van jouw website. Voorbeelden hiervan zijn: het scroll gedrag, de tijd op de pagina en toevoegingen aan de winkelwagen.

Landingspagina's

De landingspagina is de webpagina die opent na het klikken op een advertentie.

Search Engine Result page (SERP)

De Search Engine Result Page is de resultaten pagina die verschijnt na het doen van een zoekopdracht in een zoekmachine zoals Google.

Ad-extensies

Ad-extensies zijn aanvullingen op de standaard advertentie met als doel meer in het oog te springen en de advertentie relevanter te maken.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *