Brand Awareness

Naamsbekendheid & nieuwe klanten. Zet je bedrijf in de spotlights!

Met behulp van brand awareness zet je jouw bedrijf in de spotlights. Van het beïnvloeden van de publieke opinie, tot een eerste kennismaking. Met brand awareness verander je klanten in fans.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is brand awareness

Je kent vast wel iemand die alleen electronica van Apple koopt, kleding van Nike, het liefste Red Bull drinkt en iedereen heeft wel een eigen favoriete supermarkt. Brand awareness zorgt niet alleen voor naamsbekendheid maar ook dat klanten zich verbonden voelen en “fan” worden. 

Dat wil jij toch ook?

Hoe brand awareness werkt

De voordelen van brand awareness

De stappen naar betere naamsbekendheid

Stap 1: Bepaal de merk identiteit van je bedrijf

De identiteit van een merk bepaalt voor een groot deel het succes. Het werkgebied, de producten/diensten die je aanbiedt, de standpunten die je inneemt zijn van invloed op hoe je wil dat mensen jouw merk zien. Wil je zo grappig zijn als CoolBlue? Of serieus zoals Interpolis?

Stap 2: Stel een doelgroep vast

Ondanks dat je graag “iedereen” als klant hebt is het beter een specifieke doelgroep te kiezen. Door een buyers persona te maken leer je over wie je “ideale” klant is en hoe je deze kunt bereiken.

Stap 3: Draag een boodschap uit

Welke normen & waarde heeft jouw merk? En op welke manier kan dit onder de aandacht worden gebracht. Red Bull ken je van de extreme sports. De normen & waarde die je uitdraagt moeten resoneren op emotioneel vlak met je doelgroep.

Stap 4: Kies marketingkanalen

Tegenwoordig is de keuze in marketingkanalen gigantisch. Kies voor marketingkanalen waarvan je weet dat je op die manier je doelgroep gaat bereiken. Het is goedkoper en doelgerichter om voor online marketing kanalen te kiezen zoals Google en Social media.

Onze brand awareness specialist aan het woord

Alles over brand awareness

Veel bekendheid met een sterk merk is waar elke ondernemer van droomt. Merken zoals Apple, Nike en Duracell hebben jarenlang geïnvesteerd in brand awareness en genieten nu van een enorm markt aandeel en een 

hogere precieved value

. Weinig bedrijven investeren in brand awareness vanwege concurrentie, kosten en korte termijn denken. Hierdoor stagneert groei op de lange termijn.

Het bereiken van de juiste doelgroep

RedBull is vooral bekend onder jonge mannen die cool willen zijn, JBL bij mensen die graag buiten muziek luisteren. Afhankelijk van je merk identiteit is het belangrijk een doelgroep samen te stellen waar jouw “ideale” klanten zich bevindt. Maak hierbij keuzes in: demografische kenmerken, interesses en 

life events

.
JBL speelt in op de juiste doelgroep
Content dat emoties losmaakt verkoopt beter

Creëer content dat resoneert

De 

content

 die content wordt via de gekozen marketingkanalen moet 

op emotioneel vlak resoneren

 met de doelgroep. Om dit te bereiken is het belangrijk te weten welke normen & waarden  er leven onder de doelgroep. Wanneer content gemaakt is die hier op aansluit is het belangrijk om deze op kleine schaal te testen voordat een grootschalige campagne gestart wordt.

Verander klanten in ambassadeurs

Klanten zijn goed maar ambassadeurs zijn beter. Ambassadeurs zijn echte fans van jou merk. Ze identificeren zich volledig met de normen & waarden van jouw bedrijf. Dit resulteert in het feit dat zij binnen hun eigen sociale kringen jouw merk op positieve wijze onder de aandacht brengen. In sommige gevallen leidt dit zelfs tot user generated content.

Ambassadeurs zijn je meest waardevolle klanten

8 tips voor succesvolle brand awareness

Mensen doen graag zaken met andere mensen. Zorg er voor dat contact tussen jouw bedrijf en de klant zo persoonlijk mogelijk is. Dit kan door steeds dezelfde persoon in te zetten voor marketing doeleinden zoals die Albert Heijn supermarktmanager die we allemaal kennen.

De Albert Heijn manager die iedereen kent

Soms kan het zinvol zijn om krachten te bundelen met andere bedrijven. Stel je ontwikkelt en produceert honden tuigjes. In dit geval kan het handig zijn om samen te werken met een app om honden uit te laten, of een honden uitlaatservice.

Mensen zijn visueel ingesteld, door de doelgroep te laten wennen aan een bepaald beeldmerk is het mogelijk om binnen één seconde herkenbaarheid op te roepen. Weet jij welke bedrijven horen bij deze beeldmerken?

Weet jij de namen van deze merken?

Een pakkende slogan die lekker blijft hangen of juist heel erg opvalt is een goede manier om je merk in de markt te zetten. Weet jij welke merken bij deze slogans horen?

Welke bedrijven zitten achter deze slogans?

Door evenementen te sponsoren waar de doelgroep zich bevindt breng je jouw merk onder de aandacht op momenten dat mensen het leuk vinden. Denk bijvoorbeeld aan sportwedstrijden of festivals.

Breng je een nieuw product op de markt? Of is er iets anders waarvan het zinvol is dat iedereen het weet? In dit geval kan het zinvol zijn om een eigen evenement te organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een Apple event. Hierbij wordt de doelgroep warm gemaakt om nieuw aangekondigde electronica van Apple te kopen. Enkele dagen later ligt vaak een “beperkte” voorraad in de winkel.

Een goede influencer doet precies wat de naam impliceert. Hij/zij krijgt mensen in beweging. Influencers kunnen tegen betaling helpen bij het onder de aandacht brengen van jouw merk. Vaak gaat dit via blogs (Google) of foto’s/filmpjes op social media. Omdat influencers veel autoriteit hebben binnen hun werkgebied kan dit enorm veel resultaat opleveren. Belangrijk is wel om het kaf van het koren te scheiden.

Story telling is een manier van informatie overdragen in verhaal vorm. Dit kan met tekst, video, audio en zelfs foto’s. Story telling is een krachtige manier om in verhaal vorm de juiste emoties los te maken. Hierbij is het belangrijk dat: je de doelgroep goed kent, een heldere kernboodschap hebt en weet hoe je story telling toepast.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

User generated content

User generated content is merk gerelateerde content dat kosteloos gemaakt is door klanten. Denk bijvoorbeeld aan een blog over de Iphone 15, een review of uitingen op social media.

Op emotioneel vlak resoneren

Je resoneert op emotioneel vlak wanneer mensen jouw uitingen zien en dit iets los maakt bij ze. Mensen vinden het bijvoorbeeld grappig of zijn het ergens mee eens.

Content

Content is materiaal dat gebruikt wordt voor uitingen zoals bijvoorbeeld: video’s, foto’s, quotes, slogans etc…

Life events

Life events zijn levensgebeurtenissen die niet vaak voorkomen zoals: afstuderen, trouwen, kinderen, verhuizen en samenwonen.

Hogere perceived value

Bij een hogere precieved value vinden mensen jouw product of dienst meer waard puur omdat het jouw merk draagt. Denk bijvoorbeeld aan kledingmerken of een bepaald merk honden of kattenvoer.

Buyers persona

Een buyers persona maken is het tot in detail ontwikkelen van een ideale klant. Houd hierbij rekening met: demografische gegevens, interesses en life events zoals: verhuizen of trouwen.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *