Adverteren in Google uitbesteden?
Adverteren in Google, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, zorgt voor direct resultaat. Met behulp van SEA wordt jouw bedrijf gevonden door potentiële klanten die actief op zoek zijn naar jouw product(en) of dienst(en). Vanwege de hoge concurrentie binnen Google is succesvol adverteren moeilijk, maar met een slim marketingplan kan het zeer winstgevend zijn
De voordelen van SEA
- Direct resultaat
- Specifieke target mogelijkheden
- Richt je adbudget op warme leads
- Goede optimalisatie mogelijkheden
- Gerichte remarketing campagnes
Alle SEA diensten
Succesvol adverteren in Google
Stap 1: Bedrijfsanalyse
De advertentie mogelijkheden binnen SEA zijn enorm. Afhankelijk van de aangeboden dienst(en), product(en), marges en het advertentiebudget maak je samen met je SEA expert doelgerichte keuzes.
Stap 2: Marktonderzoek
Na een bedrijfsanalyse volgt een marktonderzoek. Hierbij brengt jouw SEA expert niet alleen de concurrentie op Google in kaart, maar wordt er ook bekeken waar de mogelijkheden liggen om succesvol te adverteren.
Stap 3: Campagne ontwikkeling
Op basis van analyses en onderzoek maakt jouw SEA expert een keuze binnen de ruime advertentiemogelijkheden van Google. Een doelgerichte campagne wordt opgezet en er wordt effectief advertentiemateriaal ontwikkeld.
Stap 4: Analyse & optimalisatie
Na het lanceren van de campagne wisselen periodes van data-analyse en optimalisatie elkaar af. Dit is nodig om het ad budget steeds doeltreffender in te zetten en om campagnes winstgevend(er) te krijgen.
Benieuwd naar de kosten?
Onze SEA expert aan het woord
Alles over Search Engine Advertising (SEA)
Met een marktaandeel van >93% laat Google concurrenten zoals Bing (3,3%), DuckDuckGo (1,04%) en Yahoo! (0,94%) ver achter zich. Google verwerkt dagelijks zo’n 3,5 miljard doelgerichte zoekopdrachten. Met behulp van SEA genereer je koopgerichte website bezoekers en ligt exponentiële groei binnen handbereik.
Welke advertentiemogelijkheden heeft SEA?
Waarom kan adverteren in Google zo succesvol zijn?
keywords
genereer je koopgericht website verkeer en met behulp van remarketing worden extra contact momenten, die nodig zijn voorconversie
, waargemaakt. Kosten worden beperkt door te betalen per klik of weergave en data-analyse maakt constante optimalisatie mogelijk.Wat maakt SEA zo moeilijk?
verkooppsychologie
zeer belangrijk. Bespaar adbudget door eerst te leren over deze onderwerpen voordat je begint met adverteren. In realiteit is het veelal goedkoper, sneller en doeltreffender om direct een SEA expert in te huren.timization, and sales psychology. Save ad budget by learning about these aspects before starting advertising. In reality, it’s often cheaper, faster, and more effective to hire an SEA expert directly.8 Tips for successful advertising on Google
Optimaliseer je product feed
product feed
vormt de basis van een Google Shopping campagne en zorgt voororganische
zichtbaarheid. Zitten er fouten in de product feed? Dan kunnen gekoppelde advertenties nooit optimaal presteren. Eventuele fouten analyseer je in Google Merchant center.
Gebruik negatieve keywords
Negatieve keywords zijn woorden waarvan je wil dat je advertentie(s) juist NIET getoond worden. Door namen van concurrenten en oriënterende zoekwoorden zoals “wat is” en “hoe” uit te sluiten voorkom je verspilling van adbudget.
Gebruik de juiste match types
Analyseer directe concurrenten
Google naar je eigen product of dienst. Een goed startpunt is vaak om de advertenties van directe concurrenten te evenaren met als doel ze na verloop van tijd te overtreffen. Bespaar veel tijd in de beginfase door niet het wiel opnieuw uit te vinden.
Verzamel relevante data
pixels
. Extra databronnen zoals Hotjar kunnen ook zeer waardevol zijn.
Optimaliseer advertenties
Remarket bestaande gebruikers
Met een remarket campagne target je mensen die in het verleden je website bezocht hebben. Afhankelijk van de prijs hebben bezoekers vaak tot 10 contactmomenten nodig voor ze klant worden. Remarket campagnes zijn hierom de meest winstgevende campagnes.
Gebruik targeting mogelijkheden
De eindeloze target mogelijkheden zoals locaties, geslacht, leeftijd en nog veel meer maken jouw advertenties nog relevanter. Heb je bijvoorbeeld een kledingwinkel voor vrouwen in Amsterdam? Dan wil je geen adbudget verspillen aan mannen in Antwerpen.