Search Engine Advertising (SEA)

Bovenaan staan in Google, wie wil dat nou niet?

Met SEA is het mogelijk om tegen betaling in Google gevonden te worden door mensen die ook echt naar jou op zoek zijn. SEA omvat naast Google ook YouTube & partner sites zoals buienradar & nu.nl.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Adverteren in Google uitbesteden?

Adverteren in Google, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, zorgt voor direct resultaat. Met behulp van SEA wordt jouw bedrijf gevonden door potentiële klanten die actief op zoek zijn naar jouw product(en) of dienst(en). Vanwege de hoge concurrentie binnen Google is succesvol adverteren moeilijk, maar met een slim marketingplan kan het zeer winstgevend zijn

Hoe adverteren in Google werkt

De voordelen van SEA

Succesvol adverteren in Google

Stap 1: Bedrijfsanalyse

De advertentie mogelijkheden binnen SEA zijn enorm. Afhankelijk van de aangeboden dienst(en), product(en), marges en het advertentiebudget maak je samen met je SEA expert doelgerichte keuzes.

Stap 2: Marktonderzoek

Na een bedrijfsanalyse volgt een marktonderzoek. Hierbij brengt jouw SEA expert niet alleen de concurrentie op Google in kaart, maar wordt er ook bekeken waar de mogelijkheden liggen om succesvol te adverteren.

Stap 3: Campagne ontwikkeling

Op basis van analyses en onderzoek maakt jouw SEA expert een keuze binnen de ruime advertentiemogelijkheden van Google. Een doelgerichte campagne wordt opgezet en er wordt effectief advertentiemateriaal ontwikkeld.

Stap 4: Analyse & optimalisatie

Na het lanceren van de campagne wisselen periodes van data-analyse en optimalisatie elkaar af. Dit is nodig om het ad budget steeds doeltreffender in te zetten en om campagnes winstgevend(er) te krijgen.

Onze SEA expert aan het woord

Alles over Search Engine Advertising (SEA)

Met een marktaandeel van >93% laat Google concurrenten zoals Bing (3,3%), DuckDuckGo (1,04%) en Yahoo! (0,94%) ver achter zich. Google verwerkt dagelijks zo’n 3,5 miljard doelgerichte zoekopdrachten. Met behulp van SEA genereer je koopgerichte website bezoekers en ligt exponentiële groei binnen handbereik.

Welke advertentiemogelijkheden heeft SEA?

Verkoopt jouw bedrijf producten? Dan biedt Google Shopping op een visuele wijze uitstekende mogelijkheden door de prominente top locatie van de advertenties. Ben je actief binnen de dienstverlening? Dan biedt Google Search uitstekende mogelijkheden om warme leads te generen. Ook Google display en YouTube advertenties bieden geweldige mogelijkheden.
Van bezoeker naar klant

Waarom kan adverteren in Google zo succesvol zijn?

Adverteren in Google kan, mits het op de juiste manier wordt ingezet, zeer winstgevend zijn. Dit heeft te maken met de warme leads die Google genereert. Op basis van 

keywords

 genereer je koopgericht website verkeer en met behulp van remarketing worden extra contact momenten, die nodig zijn voor 

conversie

, waargemaakt. Kosten worden beperkt door te betalen per klik of weergave en data-analyse maakt constante optimalisatie mogelijk.

Wat maakt SEA zo moeilijk?

Anyone can start with SEA, but without expertise, success chances are slim. In order to achieve successful advertising on Google, it is crucial to have a deep understanding of campaign structures, data analysis, advertising opIedereen kan starten met SEA, maar zonder expertise is de kans op succes klein. Om succesvol te adverteren in Google is kennis van campagne structuren, data-analyse, advertentieoptimalisatie en 

verkooppsychologie

 zeer belangrijk. Bespaar adbudget door eerst te leren over deze onderwerpen voordat je begint met adverteren. In realiteit is het veelal goedkoper, sneller en doeltreffender om direct een SEA expert in te huren.timization, and sales psychology. Save ad budget by learning about these aspects before starting advertising. In reality, it’s often cheaper, faster, and more effective to hire an SEA expert directly.
Succesvol adverteren in Google

8 Tips for successful advertising on Google

De 

product feed

 vormt de basis van een Google Shopping campagne en zorgt voor 

organische

 zichtbaarheid. Zitten er fouten in de product feed? Dan kunnen gekoppelde advertenties nooit optimaal presteren. Eventuele fouten analyseer je in Google Merchant center.
Fouten in een product feed

Negatieve keywords zijn woorden waarvan je wil dat je advertentie(s) juist NIET getoond worden. Door namen van concurrenten en oriënterende zoekwoorden zoals “wat is” en “hoe” uit te sluiten voorkom je verspilling van adbudget.

Broad Match, Phrase Match en Exact Match zorgen ervoor dat het algoritme van Google begrijpt hoe jij wil dat jouw advertenties getoond worden. Door de match types juist in te zetten worden jouw advertenties relevanter en van hogere kwaliteit.

Gebruik match types in Google Ads

Google naar je eigen product of dienst. Een goed startpunt is vaak om de advertenties van directe concurrenten te evenaren met als doel ze na verloop van tijd te overtreffen. Bespaar veel tijd in de beginfase door niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Goede data vormen de basis om advertenties op een objectieve wijze te verbeteren. Hiervoor is het cruciaal om tenminste gebruik te maken van Google Analytics en remarketing

pixels

. Extra databronnen zoals Hotjar kunnen ook zeer waardevol zijn.

De kans op direct online succes in een concurrerende markt is nihil. Test continue kleine verschillen op campagne, ad group en ad niveau. Door telkens de minder goede variant te sluiten ontwikkel je na verloop van tijd steeds betere advertenties.

Succesvol adverteren met behulp van a/b testen

Met een remarket campagne target je mensen die in het verleden je website bezocht hebben. Afhankelijk van de prijs hebben bezoekers vaak tot 10 contactmomenten nodig voor ze klant worden. Remarket campagnes zijn hierom de meest winstgevende campagnes.

De eindeloze target mogelijkheden zoals locaties, geslacht, leeftijd en nog veel meer maken jouw advertenties nog relevanter. Heb je bijvoorbeeld een kledingwinkel voor vrouwen in Amsterdam? Dan wil je geen adbudget verspillen aan mannen in Antwerpen.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *