Landingspagina

Landingspagina’s verbinden online marketing kanalen met jouw site.

Maakt jouw bedrijf gebruik van Google, e-mail marketing of Sociale media? Landingspagina’s zorgen voor een naadloze overgang tussen deze “externe bronnen” en jouw website of webshop.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een landingspagina

Een landingspagina is een pagina op een website waar een bezoeker op “landt” vanuit een externe bron. Voorbeelden van externe bronnen zijn: Google zoekresultaten, online advertenties of e-mails. Een effectieve landingspagina bevat relevante informatie en sluit naadloos aan op de intentie waarom de bezoeker ervoor gekozen heeft op een link te klikken.

Hoe werkt het opzetten van een landingspagina

De voordelen van een landingspagina

De stappen naar een doelgerichte landingspagina

Stap 1: Call To Action bepalen

Het doel van een landingspagina is om een bezoeker te converteren. Zeker bij duurdere producten of diensten is het belangrijk om eerst extra vertrouwen en behoefte op te wekken. Een duidelijke Call To Action (CTA) is hierbij erg waardevol, het stuurt de bezoeker in de juiste richting.

Stap 2: Doelstellingen maken

Nu het beoogde doel van de landingspagina bekend is bekijken we wat ervoor nodig is om deze te realiseren. Door doelstellingen te maken waarborgen we een effectieve werkwijze en kunnen we een indicatie geven wanneer de landingspagina af is.

Stap 3: Content creation

Een landingspagina staat boordevol content. Denk aan webteksten, foto’s, filmpjes en nog veel meer. Dit is nodig om de bezoeker van relevante informatie te voorzien. Omdat wij zelf alle benodigde content maken sluit dit goed aan op het webdesign.

Stap 4: Webdesign

Een landingspagina is in feite een normale pagina, het enige verschil is dat de inhoud en het webdesign is toegespitst op één bepaald doel. Afhankelijk van wat dit doel is ontwerpen wij een een design voor de beste gebruikerservaring.

Onze webdesign expert aan het woord

Alles over landingspagina’s

Een succesvolle online onderneming kan niet zonder landingspagina’s. Het doel van een landinsgpagina is om op een effectieve wijze extern verkeer op te vangen. Landingspagina’s worden veelvuldig ingezet om 

warme leads

 te genereren voor dienstverleners. Bijna altijd is een landingspagina ook een instappunt voor een e-mail marketing funnel. Webshops gebruiken landingspagina’s om de customer journey te verbeteren.

Leads genereren via een landingspagina

Voor bedrijven die een website hebben en diensten verlenen zijn landingspagina’s zeer geschikt om een constante stroom aan nieuwe leads te genereren. Als fysiotherapeut kun je bijvoorbeeld een online Health Check aanbieden waarna een consult in de praktijk plaatsvindt. Als hovenier of timmerman wil je graag dat mensen offertes aanvragen. De mogelijkheden zijn eindeloos en zeer doeltreffend.

Een landingspagina werkt perfect om met nieuwe leads in contact te komen
Een landingspagina wordt vaak als startpunt gebruikt voor een e-mail marketingfunnel

Instappunten voor een e-mail marketing funnel

E-mail marketing funnels zijn een van de meest succesvolle online marketing strategieën. Het startpunt van een e-mail marketing funnel is bijna altijd een landingspagina. Op deze pagina laten mensen hun e-mailadres en naam achter, in ruil hiervoor ontvangen zijn een 

freebee

. Nu de e-mail funnel gestart is werk je langzaam aan het opwekken van behoefte en een vertrouwensband.

Direct conversies genereren

Landingspagina’s kunnen ook worden ingezet om direct verkopen te genereren. Dit is vaak succesvol bij webshops die producten met een lage prijs per stuk verkopen. Bij webshops met duurdere producten worden landingspagina’s ingezet om hulp te bieden bij het maken van de beste keuze. Filter opties, interactieve keuzehulpen of media bestanden zijn voorbeelden van tools die wij hierbij kunnen inzetten.

Een landingspagina kan ook worden gebruikt om bezoekers vanuit een externe bron zoals Google direct op de juiste plek op je website te laten landen

8 tips voor succesvolle landingspagina’s

De eerste tekst die bezoekers lezen is vaak een titel. Op basis van deze titel bepaalt de bezoeker of hij tijd en moeite gaat steken om de inhoud van de landingspagina te bekijken. Het is dus erg belangrijk dat er gebruik wordt gemaakt van een pakkende titel die kort samenvat welke informatie de bezoeker kan verwachten.

Een goede headline zegt waar het op staat

Bullet points zijn lijstjes waarbij belangrijke informatie puntsgewijs gegeven wordt. Deze manier van informeren is zeer doelgericht en overzichtelijk.

Bulletpoints maken informatie overzichtelijk

Media bestanden zoals PDF downloads, afbeeldingen, GIFjes en video’s brengen informatie op een doelgerichte manier over. Naast dat ze structuur geven aan een landingspagina worden deze elementen vaak beter bekeken dan platte tekst.

Door GIFjes te verwerken in het webdesign creëer je meer interactie met de bezoeker

Een CTA beschrijft de volgende actie waarvan jij wil dat de bezoeker die neemt. Welke CTA het beste past is sterk afhankelijk van jouw dienst of product, de prijs en de informatie die de bezoeker heeft gekregen op de externe bron van waar ze kwamen.

Onnodige afleiding zorgt in de praktijk vaak alleen maar voor verwarring en verlaagt de kans op een conversie enorm. Denk goed na voordat je een landingspagina voorziet van:

  • Externe links
  • Een menu
  • Meerdere CTA’s
  • Niet relevante informatie
Wanneer je probeert om alles op te laten vallen, springt er niks echt uit

Een landingspagina leent zich perfect om op basis van bezoekersgedrag te perfectioneren. Door kleine verschillen te testen en veranderingen waar te nemen genereer je meer verkopen. Om dit te kunnen is het belangrijk dat op een adequate wijze het bezoekersgedrag goed bijgehouden wordt. Wij werken in dit opzicht veel met Google Analytics en Hotjar.

Met behulp van Hotjar tracken wij het bezoekersgedrag

Voordat je een landingspagina maakt is het belangrijk om eerst goed na te denken en eventueel onderzoek te doen naar het beoogde doel. Een landingspagina kan veel verschillende doelen hebben maar waarschijnlijk is er slechts één het beste in jouw geval. Bedenk op basis van dit doel een duidelijk CTA en zet deze centraal op de landingspagina.

Een landingspagina wordt vaak ingezet om extra informatie te geven over één specifieke dienst of product. Om de bezoeker te voldoen in zijn informatiebehoefte is het belangrijk informatie relevant te houden. Ben je bijvoorbeeld een webwinkel die meubels verkoopt? Dan kan het zijn dat je aan een advertentie een landingspagina voor tafels hebt gekoppeld. In dit geval is het niet verstandig om deze landingspagina ook te voorzien van vloerkleden en stoelen.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw webdeveloper

Maury van den Wildenberg

Een foto van Maury met een laptop in haar hand

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Freebee

Een freebee is vaak iets kleins wat gratis wordt weggegeven in ruil voor een e-mailadres. Enkele voorbeelden van veelgebruikte freebee’s zijn:
– Downloaden e-book
– Het ontvangen van een product
– Een gratis consult

Warme leads

Iemand wordt een warme lead genoemd wanneer deze persoon een sterke koopintentie heeft.

Call To Action

Een CTA beschrijft de stap waarvan jij wil dat de klant deze neemt. Een CTA valt ook extra op in het webdesign en is typisch gericht op een conversie. Enkele voorbeelden van CTA’s zijn:
– Klikken op een link in een advertentie
– Vanuit een e-mail doorlinken naar specifieke producten
– De toevoegen aan winkelwagen knop
– Filter opties op een collectie pagina
– Een offerte aanvragen
– Een afspraak inplannen
– Iets afrekenen
– Een e-book downloaden

Conversiepercentage

Het conversiepercentage, soms ook conversie% genoemd, geeft procentueel weer hoeveel bezoekers worden omgezet in klanten.

Formule: Conversiepercentage = aantal klanten / aantal bezoekers * 100

Return On Adspend

De Return On Adspend (ROAS) laat zien hoeveel omzet gerealiseerd wordt ten gevolge van het advertentiebudget. De ROAS wordt vaak uitgedrukt in procenten.

Formule: ROAS = Totale verdiensten / Totale marketingkosten * 100

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *