Adverteren in Google Display uitbesteden?
remarketing
mogelijkheden, tegen een relatief lagecost per click
, zorgen voor direct resultaat.De voordelen van Google Display
- Gebruikt het Google partner netwerk
- Uitstekende remarketing opties
- Doelgerichte targeting
- Goede optimalisatie mogelijkheden
- Enorme boost in naamsbekendheid
Andere SEA diensten
Succesvol adverteren met Google Display
Stap 1: Bedrijfsanalyse
Aan de basis van een succesvolle Google Display campage staat een bedrijfsanalyse. Samen met je SEA expert bepaal je aan de hand van marges en advertentiebudget welke producten en diensten de meeste potentie hebben.
Stap 2: Marketingonderzoek
De kracht van Google Display zit in het gebruik in combinatie met andere online marketing tools van Google. Aan de hand van marketingonderzoek zal jouw SEA expert adviseren welke extra marketing tools krachtig samenwerken met Google Display.
Stap 3: Campagne ontwikkeling
Google Display is een visuele manier van adverteren. Opvallende en relevante content is nodig om warme leads en prospects te targeten. De dynamische adverteer mogelijkheden maken Google Display campagnes ook geschikt voor grootschalige webshops.
Stap 4: Analyse & optimalisatie
Zonder wrijving geen glans. Na lancering analyseert jouw SEA expert periodiek de gegenereerde data. Deze data vormen de basis om de Google Display campagne te verbeteren en winstgevender te maken.
Benieuwd naar de kosten?
Onze Google Display expert aan het woord
Alles over Google Display campagnes
Door te adverteren op het display netwerk van Google claim je digitaal vastgoed op miljoenen partner sites van Google. Hiermee bereik je meer dan 90% van alle internet gebruikers ter wereld! Bedrijven die Google Display onbenut laten lopen mogelijk veel online succes mis.
Voor wie is adverteren met Google Display geschikt?
Hoe zien Google Display advertenties er uit?
Google Display advertenties worden in banner formaat weergegeven over het enorme partner netwerk van Google. In de vorm van een foto of video is het mogelijk om zelf advertenties te creëren, of om Google dit zelf op dynamische wijze te laten doen.
Is adverteren met Google Display moeilijk?
In een paar simpele stappen is het mogelijk om een Google Display campagne op te zetten. Het gevaar is dat een out-of-the-box display campagne in de basis niet geoptimaliseerd is. Ook het maken van doelgericht advertentiemateriaal en data-analyses is het werk van experts. Zonder voldoende kennis over deze topics is het onwaarschijnlijk dat de potentie van display campagnes optimaal benut wordt.
8 Tips voor een succesvolle Google Display campagne
Start met Google Display
Veel bedrijven wereldwijd maken momenteel nog geen gebruik van het Google Display netwerk. Dit resulteert in een relatief lage cost per click en uitstekende online kansen. Door nu te starten claim je virtueel vastgoed voordat de markt verzadigd is.
Doelgericht advertentiemateriaal
ad creative
. Investeer in goed advertentiemateriaal. Dit zal ten goede komen aan de campagne prestaties waardoor de kosten snel terugverdiend kunnen worden.
Combineer campagnes
Benut het volledige potentieel van Google Display campagnes door deze te combineren met andere Google Ads campagnes. Zeker Google Search en Google Shopping kunnen een versterkend effect hebben op het presteren van een display campagne.
Dynamische remarketing
Google Display ads zijn zeer geschikt om bewust en onbewust extra contactmomenten te genereren bij bestaande website bezoekers. Door eerder bekeken producten of diensten opnieuw onder de aandacht te brengen bij deze doelgroep wordt de kans op conversie enorm verhoogd.
Analyseer data
Google Display campagnes genereren enorm veel data. Deze data zijn bedoeld om het presteren van de campagne te monitoren. Het zijn deze data die als basis dienen om de bestaande ads continue te verbeteren.
Verbeter bestaande ads
De kans dat een Google Display campagne direct succes genereert is nihil. Continue cycli van data-analyse en advertentieoptimalisatie zijn nodig om over een langere periode de maximale potentie te benutten.
Benut de targeting mogelijkheden
Vanwege het enorme bereik bieden Google Display campages uitstekende target mogelijkheden. Gebruik demografische gegevens om advertenties nog relevanter te maken.
Installeer trackers
Goede data kunnen alleen verzameld worden wanneer trackers geïnstalleerd zijn. Wij adviseren om tenminste met Google Analytics te werken.