Google Display

Adverteren op websites/apps zoals Nu.nl & buienradar?

Websites en apps met een maatschappelijk doel verdienen aan advertenties. Google Display vormt deze verbinding. Adverteren is onder andere mogelijk op: Nu.nl, Buienradar, De Telegraaf en RTL nieuws.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Adverteren in Google Display uitbesteden?

Met Google Display worden (dynamische) banner advertenties zichtbaar over het enorme partner netwerk van Google. Een enorme boost in naamsbekendheid en doelgerichte 

remarketing

 mogelijkheden, tegen een relatief lage 

cost per click

, zorgen voor direct resultaat.
Hoe adverteren in Google Display werkt

De voordelen van Google Display

Succesvol adverteren met Google Display

Stap 1: Bedrijfsanalyse

Aan de basis van een succesvolle Google Display campage staat een bedrijfsanalyse. Samen met je SEA expert bepaal je aan de hand van marges en advertentiebudget welke producten en diensten de meeste potentie hebben.

Stap 2: Marketingonderzoek

De kracht van Google Display zit in het gebruik in combinatie met andere online marketing tools van Google. Aan de hand van marketingonderzoek zal jouw SEA expert adviseren welke extra marketing tools krachtig samenwerken met Google Display.

Stap 3: Campagne ontwikkeling

Google Display is een visuele manier van adverteren. Opvallende en relevante content is nodig om warme leads en prospects te targeten. De dynamische adverteer mogelijkheden maken Google Display campagnes ook geschikt voor grootschalige webshops.

Stap 4: Analyse & optimalisatie

Zonder wrijving geen glans. Na lancering analyseert jouw SEA expert periodiek de gegenereerde data. Deze data vormen de basis om de Google Display campagne te verbeteren en winstgevender te maken.

Onze Google Display expert aan het woord

Alles over Google Display campagnes

Door te adverteren op het display netwerk van Google claim je digitaal vastgoed op miljoenen partner sites van Google. Hiermee bereik je meer dan 90% van alle internet gebruikers ter wereld! Bedrijven die Google Display onbenut laten lopen mogelijk veel online succes mis.

Voor wie is adverteren met Google Display geschikt?

Het enorme bereik maakt Google Display zeer geschikt om naamsbekendheid en prospects te genereren. De innovatieve dynamische remarketing tools maken de display campagnes zeer geschikt om extra contactmomenten te generen. Op zichzelf is Google Display een krachtige marketing tool. Combineer vormen van Search Engine Advertising (SEA) zoals Google Search en Google shopping voor nog krachtigere resultaten.
Is Google Display voor jou geschikt?

Hoe zien Google Display advertenties er uit?

Google Display advertenties worden in banner formaat weergegeven over het enorme partner netwerk van Google. In de vorm van een foto of video is het mogelijk om zelf advertenties te creëren, of om Google dit zelf op dynamische wijze te laten doen.

Is adverteren met Google Display moeilijk?

In een paar simpele stappen is het mogelijk om een Google Display campagne op te zetten. Het gevaar is dat een out-of-the-box display campagne in de basis niet geoptimaliseerd is. Ook het maken van doelgericht advertentiemateriaal en data-analyses is het werk van experts. Zonder voldoende kennis over deze topics is het onwaarschijnlijk dat de potentie van display campagnes optimaal benut wordt.

Succesvol adverteren in Google Display

8 Tips voor een succesvolle Google Display campagne

Veel bedrijven wereldwijd maken momenteel nog geen gebruik van het Google Display netwerk. Dit resulteert in een relatief lage cost per click en uitstekende online kansen. Door nu te starten claim je virtueel vastgoed voordat de markt verzadigd is.

Een succesvolle display campagne leunt sterk op de 

ad creative

. Investeer in goed advertentiemateriaal. Dit zal ten goede komen aan de campagne prestaties waardoor de kosten snel terugverdiend kunnen worden.
Een goede versus een slechte ad creative

Benut het volledige potentieel van Google Display campagnes door deze te combineren met andere Google Ads campagnes. Zeker Google Search en Google Shopping kunnen een versterkend effect hebben op het presteren van een display campagne.

Google Display ads zijn zeer geschikt om bewust en onbewust extra contactmomenten te genereren bij bestaande website bezoekers. Door eerder bekeken producten of diensten opnieuw onder de aandacht te brengen bij deze doelgroep wordt de kans op conversie enorm verhoogd.

Google Display campagne op Nu.nl

Google Display campagnes genereren enorm veel data. Deze data zijn bedoeld om het presteren van de campagne te monitoren. Het zijn deze data die als basis dienen om de bestaande ads continue te verbeteren.

De kans dat een Google Display campagne direct succes genereert is nihil. Continue cycli van data-analyse en advertentieoptimalisatie zijn nodig om over een langere periode de maximale potentie te benutten.

Vanwege het enorme bereik bieden Google Display campages uitstekende target mogelijkheden. Gebruik demografische gegevens om advertenties nog relevanter te maken.

Goede data kunnen alleen verzameld worden wanneer trackers geïnstalleerd zijn. Wij adviseren om tenminste met Google Analytics te werken.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Remarketing

Remarketing is een functie binnen Google Ads om bestaande website bezoekers eerder bekeken producten / diensten te laten zien.

Cost per Click

De cost per click (CPC) geeft aan wat één klik kost. De CPC wordt als volgt uitgerekend: Totale kosten : totale aantal klikken = CPC. 

Een lage CPC genereert meer klikken voor hetzelfde budget ten opzichte van een hoge CPC.

Prospects

Een prospect is een potentiële nieuwe klant.

SEA expert

Een SEA expert is iemand die veel weet over adverteren in zoekmachines zoals Google, Bing & Yahoo!

Ad creative

De ad creative is het voor de klant zichtbare deel van een advertentie.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *