Local SEO

Word organisch gevonden door lokale klanten, ook voor starters!

Met local SEO zorgen wij ervoor dat mensen die in de buurt wonen jouw bedrijf gemakkelijk kunnen vinden op Google (Maps). Local SEO is ideaal voor (startende) lokale bedrijven willen groeien.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is local Search Engine Optimization (SEO)?

De kunst en wetenschap van local SEO is erop gericht om daar waar jouw klanten zich bevinden gevonden te worden. Dit is vaak gunstig voor kleine bedrijven waarvan de klanten in de buurt wonen zoals kapperszaken, sportscholen en horeca gelegenheden. In 46% van alle Google zoekopdrachten zijn mensen opzoek naar lokale informatie.

Hoe local SEO werkt

De voordelen van local SEO

Stapsgewijs succesvol lokaal gevonden worden

Stap 1: Local SEO audit

Om in lokale zoekresultaten van klanten te verschijnen is het belangrijk dat zoekmachines zoals Google weten dat jij lokaal relevant bent. Met behulp van een local SEO audit analyseren wij verbeterpunten en komen we met concrete aanbevelingen.

Stap 2: Optimaliseren website & socials

Uit een local SEO audit komen altijd veel verbeterpunten. Deze gaan vaak over het voor Google beter interpreteerbaar maken van de website. Anno 2022 speelt ook gebruik van social media een steeds belangrijkere rol.

Stap 3: Google My Business

Google My Business is een van de belangrijkste peilers om lokaal door klanten gevonden te worden. Wij bieden ondersteuning bij het opzetten van dit account en zorgen ervoor dat jouw bedrijf op een juiste manier zichtbaar is binnen Google’s zoekresultaten.

Stap 4: Lokale participatie

Om echt lokaal relevant te worden voor Google is het belangrijk dat je onderneming participeert in de lokale samenleving. Afhankelijk van de bedrijfsactiviteiten kun je denken aan het organiseren van: proeverijen, kennismakingsdagen, rondleidingen of andere activiteiten.

Onze SEO expert aan het woord

Alles over local SEO

Local SEO is de heilige graal voor het succes van fysieke bedrijven waarvan het klantenbestand uit de directe omgeving komt. Wanneer jouw bedrijf prominent zichtbaar is in Google’s lokale zoekopdrachten geniet je van extra

organische bezoekers

, straal je meer vertrouwen uit en waarborg je langdurig succes.  

Voor wie is local SEO geschikt?

Meestal wordt local SEO ingezet om meer bezoekers te genereren naar fysieke locaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan horeca gelegenheden, kapperszaken, kinderdagverblijven en winkels. Het gebruik van Google om lokale informatie in te winnen is tussen 2017 en 2022 met 250% toegenomen. In de huidige online wereld is het inzetten van local SEO onmisbaar om fysieke bedrijven in de toekomst gezond te houden. 

Met local SEO wordt jouw bedrijf lokaal beter gevonden
Om lokaal gevonden te worden moet je aan de juiste knoppen draaien

Wat is er voor nodig om lokaal gevonden te worden?

Het adequaat toepassen van local SEO strategieën om beter door klanten gevonden te worden wordt vaak gezien als wetenschap en kunst. Wetenschap om het almaar veranderende algoritme van Google te blijven begrijpen, en kunst om hier op creatieve manieren gebruik van te maken. Voor lokale zichtbaarheid in Google is naast een Google My Business profiel ook lokale autoriteit, relevantie en een SEO geoptimaliseerde website nodig.

Welke resultaten mag ik van local SEO verwachten

Lokaal goed gevonden worden door klanten in Google is iets waar bedrijven vaak jaren hard voor gewerkt hebben. Afhankelijk van de mate van concurrentie kan dit korter of langer duren. Wanneer topposities ingenomen zijn zullen veel meer klanten via Google de weg naar jouw bedrijf vinden. Hierdoor zal niet alleen de omzet enorm stijgen maar bespaar je ook op advertentiekosten voor social media marketing en Search Engine Advertising (SEA).
Met local SEO vinden meer klanten de weg naar je winkel

8 tips voor succes met local SEO

Goed scoren in de lokale zoekresultaten is een proces dat maanden tot jaren in beslag neemt. Voor meer direct succes in Google is het aan te raden om met Search Engine Advertising (SEA) te werken.
Van bezoeker naar klant

Zonder een Google My Business account kan Google je niet optimaal laten zien in de zoekresultaten. Een Google My Business account opzetten is vaak een van de eerste stappen van local SEO.

Met een Google My Business profiel is de meest relevante informatie over jouw bedrijf zichtbaar op de resultatenpagina van Google

Google interpreteert ook social media activiteiten. Door actief te blijven op social media laat je aan Google weten dat jouw onderneming actief is.

Google BOT

, een computer die websites

crawlt

, is erg slim. Toch zijn er verschillende dingen die het crawlproces makkelijker maken. Voorbeelden hiervan zijn: het optimaliseren van de linkstructuur, het gebruik van

keywords

, een 

sitemap

, en nog veel meer. Dit proces wordt Search Engine Optimization (SEO) genoemd.

Met locatie pagina’s laat je aan Google weten waar je bedrijf zit. Voornamelijk voor bedrijven met meerdere fysieke locaties is het hebben van verschillende locatie pagina’s voordelig.

Het online plaatsen van informatie waar potentiële klanten naar op zoek zijn kan een enorme impact hebben op de positie van lokale zoekresultaten. Belangrijk hierbij is om eerst 

keyword research

 uit te voeren, je moet namelijk wel weten waar mensen naar zoeken.

Door mee te doen in de locale samenleving breng je jouw bedrijf onder de aandacht bij potentiële klanten. Wat participatie precies inhoudt is sterk afhankelijk van de bedrijfsactiviteiten. Een horeca gelegenheid kan bijvoorbeeld proeverijen organiseren, een winkel kan een activiteit sponsoren, en een kapperszaak kan knipbeurten uitdelen.

Backlinks beoordelen is Google’s manier van evalueren hoe autoritair jouw website is binnen een bepaalde branche. Hoe meer relevante externe domeinen doorverwijzen naar jouw website hoe beter. Let er op dat er geen “Quick” fix bestaat. Op een illegale manier 

backlinks

 verkrijgen kan resulteren in een Google ban.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Backlinks

Backlinks zijn links waarbij een externe website doorverwijst naar een bepaalde pagina op jouw website.

Keyword research

Keyword research (Nederlands: zoekwoorden onderzoek) beschrijft het onderzoek om erachter te komen welke voor jou relevante zoektermen mensen gebruiken in zoekmachines zoals Google.

Sitemap

Een sitemap is een soort digitale plattegrond die Google BOT gebruikt om de structuur van een website te bepalen.

Organische bezoekers

Organische bezoekers zijn bezoekers die de weg naar jouw fysieke bedrijfslocatie vinden zonder dat hier met behulp van marketing voor betaald is.

Keywords

Keywords zijn woorden of zinnen die mensen gebruiken om te zoeken in zoekmachines zoals Google.

Crawlen

Crawlen beschrijft het proces wat Google BOT doet om een website te analyseren en te indexeren.

Google BOT

Google BOT is kunstmatige intelligentie die webpagina’s indexeert en interpreteert.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *