Google Ads Audit

Zelf adverteren in Google met een specialist die mee kijkt, top!

Jij als e-commerce topper hebt de volledige regie. Toch wil je graag dat een expert over de schouder mee kijkt of alles wel goed gaat en je de juiste beslissingen neemt. Dan is deze audit voor jou!

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een Google Ads Audit?

Als je adverteert via Google heb je vaak wel een idee welke campagnes het goed doen. Met behulp van een Google Audit gaan we een stap verder. Hierbij analyseren we alle onderdelen op account,

campagne, ad Group en ad niveau

. Het resultaat is een document vol praktisch toepasbare waardevolle aanbevelingen om adverteren op Google nog succesvoller te maken.
Hoe een Google Ads Audit werkt

De voordelen van Google Ads Audit

Hoe werkt een Google Ads audit?

Stap 1: Een audit aanvragen

Wanneer je een Google Ads audit aanvraagt nemen wij binnen enkele dagen contact met je op. Tijdens een (video) belgesprek maken we de aanvraag compleet en vragen we om toegang tot Google Analytics, Google Ads en soms Google Merchant Center.

Stap 2: Toegang verlenen

Om een Google Ads audit te kunnen doen hebben we toestemming nodig om het Google Ads en Google Analytics account te analyseren. Nadat de audit voltooid is ontkoppelen wij onszelf weer.

Stap 3: Account analyse

Tijdens de analyse werken we van groot naar klein. We beginnen bij de structuur van het account. Zijn de pixels & trackers goed geïnstalleerd? Zien we bijzonderheden bij de instellingen? Hierna analyseren we elke campagne, ad Group en ad.

Stap 4: Verbeterpunten overhandigen

De Google Ads audit wordt tijdens een (video) belgesprek overhandigd en besproken. Hierbij is er genoeg ruimte om vragen te stellen. Alle aanbevelingen in de audit zijn bedoeld om meer resultaat te halen uit de huidige Google Ads strategie.

Onze SEA expert aan het woord

Alles over Google Ads Audit

Met een Google Ads audit ontvang je concrete aanbevelingen van een Search Engine Advertising (SEA) expert om meer resultaat uit Google Ads te halen. We kijken niet alleen of relevante pixels goed geïnstalleerd staan maar analyseren ook de bestaande 

ad structuur

.

Waarom is een audit belangrijk?

Met behulp van een Google Ads audit ontvang je nieuwe inzichten om de prestaties te verbeteren. Zeker wanneer je met een klein team al langere tijd adverteert op Google kan een frisse blik op zaken erg fijn zijn.

Een Google Ads Audit geeft direct succes
Welke accounts wij gebruiken voor een Google Ads Audit

Wat hebben jullie nodig voor een audit?

Voor een audit heeft onze SEA expert toegang nodig tot Google Ads, Google Analytics en soms Google Merchant center. De data uit deze Google accounts vormen de basis voor de audit. Wanneer de audit voltooid is zal de SEA expert zichzelf de toegang weer ontzeggen.

Welke onderdelen worden geanalyseerd?

Tijdens de Google Ads audit wordt het gehele account getoetst op zeer veel punten. De analyse wordt uitgevoerd van hoog naar laag. De SEA expert begint op account niveau en eindigt op ad niveau. De volgende punten zijn een greep uit de analyse punten: 

Pixel tracking

product feeds

doelen

targeting

biedstrategie

(negative) keywords

matchtypes

,

ad extensions

landingspagina’s

 en nog veel meer.
Een gestructureerde Google Ads Audit doe je van boven naar beneden

8 tips voor een goede Google Ads Audit

Het installeren van pixels om bezoekersgedrag te analyseren is ingewikkeld. De kans dat een pixel foute data registreert na installatie is groot. Het is belangrijk om met behulp van tests te kijken of de pixel data registreert, wat de kwaliteit van deze data is en of deze data dubbel getrackt worden.

Productdata voor een Google Shopping of Performance Max campagne worden vanuit een feed verkregen. In deze feed kunnen veel fouten staan waardoor producten beperkt of niet zichtbaar zijn. Dit heeft altijd een nadelige impact op de resultaten. Analyseer product feed fouten in Google Merchant Center en verhelp deze.

Keywords zijn zoektermen waarop je juist gevonden wil worden. Negatieve keywords zijn zoektermen waarop je juist niet gevonden wil worden. Het adequaat toepassen van beide vormen van keywords zijn nodig voor een succesvolle campagne.

Met behulp van matchtypes laat je aan het algoritme van Google weten hoe nauwkeurig er rekening gehouden moet worden met (negatieve) keywords. Wanneer je geen matchtype toepast kiest Google automatisch voor Broad Match. Hiermee kan Google het makkelijkst adbudget uitgeven maar werkt zelden in jouw voordeel.

Gebruik match types in Google Ads

 

Ad extentions kunnen gezien worden als uitbereidingen op de standaard ad. Een goede ad, voorzien van de juiste extensies, valt beter op en is relevanter. Het is dus belangrijk om gebruik te maken van ad extensies.

De kwaliteit van ads wordt gemeten met behulp van de “Quality score”. Het is een optelsom van de 

Click Through Rate (CTR)

, ad relevantie en landingspagina ervaring. Afhankelijk van hoe goed of slecht de kwaliteitscore is ontvang je korting of moet je (veel) meer betalen dan de concurrent.
De kosten per klik van een goede advertentie zijn lager

De landinsgpagina is de pagina op een website waar de bezoeker op terecht komt na het klikken op een Google Ad. Het is niet alleen belangrijk dat deze pagina snel werkt en structureel goed in elkaar zit, maar ook dat de informatie die hier op staat overeenkomt met het verwachtingspatroon van de bezoeker.

Adverteren op Google kost veel geld. Door dit geld alleen te spenderen aan koopgerichte bezoekers waarborg je een goede

Return On Ad Spend (ROAS)

. Locatie, geslacht, (negatieve) zoekwoorden en nog veel meer kunnen worden ingezet om de juiste bezoekers te trekken.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Return On Ad Spend (ROAS)

De Return On Ad Spend (ROAS) beschrijft in procenten de hoeveelheid omzet die gerealiseerd is door het advertentiebudget.

Click Through Rate (CTR)

De Click Through Rate (CTR) beschrijft het percentage mensen die klikken op een advertentie.

Matchtypes

Matchtypes beschrijven hoe nauwkeurig het algoritme zich aan jouw zoekwoorden moet houden.

BROAD MATCH: Zoekopdrachten gerelateerd aan het keyword
“PHRASE MATCH”: Zoekopdrachten met het keyword in een willekeurige volgorde
[EXACT MATCH]: Zoekopdrachten met exact gebruik van het keyword

Landingspagina's

De landingspagina is de webpagina waar een bezoeker op landt na het klikken op een advertentie.

Ad extensions

Ad extensions zijn manieren waardoor een advertentie beter opvalt en relevanter wordt. Denk hierbij aan review sterren en directe links naar producten of collectiepagina’s.

Bied strategie

De biedstrategie beschrijft de manier waarop je deelneemt aan de veiling wanneer een potentiële bezoeker zoekt op Google.

Targeting

De targeting geeft aan welke in- en exclusie criteria er gebruikt worden om de advertentie op de juiste mensen te richten.

(Negatieve) keywords

Keywords zijn de zoektermen waarmee iemand zoekt in Google. Op basis hiervan wordt jouw ad wel of niet getoond. Negatieve keywords zijn woorden waarop je aangeeft je advertentie juist NIET te tonen.

Campagne doelstellingen

Campagne doelstellingen omschrijven het doel van een campagne zoals brand awareness, sales of iets anders.

Product feeds

De product feed is de manier hoe Google leert welke producten een webshop aanbiedt.

Pixel tracking

Pixel tracking is het bijhouden van het bezoekersgedrag.

Ad structuur

De advertentie structuur is de technische kant van hoe een advertentie is opgebouwd.

Pixels & Trackers

Pixels & trackers: Meta pixels en Google pixels zijn de bekendste voorbeelden van hoe bezoekersgedrag getrackt wordt. De data die deze pixels genereren vormen de basis om een website te verbeteren.

Campagne, ad group, ad niveau

Campage, ad group en ad niveau: Dit is een top down benadering van de advertentiestructuur binnen Google. Elk niveau regelt weer iets anders:

Campagne niveau: doel & soort (bijvoorbeeld Search of Shopping)

Ad group: targeting van de doelgroep

Ad niveau: hoe de ad eruitziet. Dit omvat titels, omschrijvingen, afbeeldingen en video’s.

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *