Wat is een Google Ads Audit?
campagne, ad Group en ad niveau
. Het resultaat is een document vol praktisch toepasbare waardevolle aanbevelingen om adverteren op Google nog succesvoller te maken.De voordelen van Google Ads Audit
- Verbeterde account structuur
- Meer resultaten uit ads
- Concrete tips & tricks
- Nieuwe inzichten
- Door een Google expert
Andere SEA diensten
Hoe werkt een Google Ads audit?
Stap 1: Een audit aanvragen
Wanneer je een Google Ads audit aanvraagt nemen wij binnen enkele dagen contact met je op. Tijdens een (video) belgesprek maken we de aanvraag compleet en vragen we om toegang tot Google Analytics, Google Ads en soms Google Merchant Center.
Stap 2: Toegang verlenen
Om een Google Ads audit te kunnen doen hebben we toestemming nodig om het Google Ads en Google Analytics account te analyseren. Nadat de audit voltooid is ontkoppelen wij onszelf weer.
Stap 3: Account analyse
Tijdens de analyse werken we van groot naar klein. We beginnen bij de structuur van het account. Zijn de pixels & trackers goed geïnstalleerd? Zien we bijzonderheden bij de instellingen? Hierna analyseren we elke campagne, ad Group en ad.
Stap 4: Verbeterpunten overhandigen
De Google Ads audit wordt tijdens een (video) belgesprek overhandigd en besproken. Hierbij is er genoeg ruimte om vragen te stellen. Alle aanbevelingen in de audit zijn bedoeld om meer resultaat te halen uit de huidige Google Ads strategie.
Benieuwd naar de kosten?
Onze SEA expert aan het woord
Alles over Google Ads Audit
ad structuur
.Waarom is een audit belangrijk?
Met behulp van een Google Ads audit ontvang je nieuwe inzichten om de prestaties te verbeteren. Zeker wanneer je met een klein team al langere tijd adverteert op Google kan een frisse blik op zaken erg fijn zijn.
Wat hebben jullie nodig voor een audit?
Voor een audit heeft onze SEA expert toegang nodig tot Google Ads, Google Analytics en soms Google Merchant center. De data uit deze Google accounts vormen de basis voor de audit. Wanneer de audit voltooid is zal de SEA expert zichzelf de toegang weer ontzeggen.
Welke onderdelen worden geanalyseerd?
Pixel tracking
,product feeds
,doelen
,targeting
,biedstrategie
,(negative) keywords
,matchtypes
,ad extensions
,landingspagina’s
en nog veel meer.8 tips voor een goede Google Ads Audit
Genereren pixels goede data?
Het installeren van pixels om bezoekersgedrag te analyseren is ingewikkeld. De kans dat een pixel foute data registreert na installatie is groot. Het is belangrijk om met behulp van tests te kijken of de pixel data registreert, wat de kwaliteit van deze data is en of deze data dubbel getrackt worden.
Wat is de feed kwaliteit?
Productdata voor een Google Shopping of Performance Max campagne worden vanuit een feed verkregen. In deze feed kunnen veel fouten staan waardoor producten beperkt of niet zichtbaar zijn. Dit heeft altijd een nadelige impact op de resultaten. Analyseer product feed fouten in Google Merchant Center en verhelp deze.
Gebruik ik goede (negatieve) keywords?
Keywords zijn zoektermen waarop je juist gevonden wil worden. Negatieve keywords zijn zoektermen waarop je juist niet gevonden wil worden. Het adequaat toepassen van beide vormen van keywords zijn nodig voor een succesvolle campagne.
Pas ik matchtypes adequaat toe?
Met behulp van matchtypes laat je aan het algoritme van Google weten hoe nauwkeurig er rekening gehouden moet worden met (negatieve) keywords. Wanneer je geen matchtype toepast kiest Google automatisch voor Broad Match. Hiermee kan Google het makkelijkst adbudget uitgeven maar werkt zelden in jouw voordeel.
Zijn mijn ad exentions goed?
Ad extentions kunnen gezien worden als uitbereidingen op de standaard ad. Een goede ad, voorzien van de juiste extensies, valt beter op en is relevanter. Het is dus belangrijk om gebruik te maken van ad extensies.
Wat is de kwaliteit van mijn ads?
Click Through Rate (CTR)
, ad relevantie en landingspagina ervaring. Afhankelijk van hoe goed of slecht de kwaliteitscore is ontvang je korting of moet je (veel) meer betalen dan de concurrent.
Zijn mijn landingspagina's goed?
De landinsgpagina is de pagina op een website waar de bezoeker op terecht komt na het klikken op een Google Ad. Het is niet alleen belangrijk dat deze pagina snel werkt en structureel goed in elkaar zit, maar ook dat de informatie die hier op staat overeenkomt met het verwachtingspatroon van de bezoeker.
Zien de juiste mensen mijn ads?
Return On Ad Spend (ROAS)
. Locatie, geslacht, (negatieve) zoekwoorden en nog veel meer kunnen worden ingezet om de juiste bezoekers te trekken.