Wat is Search Engine Optimization (SEO)?
warme leads
. Een solide SEO strategie zorgt voor succes op lange termijn.De voordelen van SEO
- Ontvang koopgerichte bezoekers
- De kosten per klik zijn €0,-
- Een hoge positie geeft vertrouwen
- Succes op lange termijn
- Ook voor kleine ondernemers
De stappen naar topposities in Google
Stap 1: Doelen en wensen bespreken
De manier waarop jouw merk online gevonden moet worden is sterk afhankelijk van de bedrijfsactiviteiten. Samen met een SEO expert wordt bepaald welke keywords warme leads genereren. Tevens worden concurrenten geanalyseerd om de moeilijkheid van het traject te bepalen.
Stap 2: Technische analyse
Door doelgerichte keywords op strategische plaatsen terug te laten komen weet Google beter waar jouw webshop of website over gaat. Het laaghangend fruit is dan ook altijd om een technische analyse uit te voeren. Deze analyse vormt de basis om op korte termijn beter gevonden te worden.
Stap 3: Optimaliseren
De technische analyse biedt concrete tips & tricks om alle webpagina’s te verbeteren. Zo bieden wij ondersteuning bij het optimaliseren van webteksten, meta teksten, titels, media bestanden, snelheid en nog veel meer. Het is van belang om eerst een SEO technische solide fundering te leggen alvorens een SEO strategie ontwikkeld wordt.
Stap 4: SEO strategie ontwikkelen
Wanneer de huidige website of webshop van een SEO technisch sterke basis voorzien is kan een SEO strategie ontwikkeld worden. Een SEO expert doet keyword research. Op basis van deze keywords wordt waardevolle content gecreëerd. Als de content online staat kan autoriteit binnen Google worden opgebouwd door te gaan zoeken naar relevante backlinks.
Benieuwd naar de kosten?
Onze SEO expert aan het woord
Alles over zoekmachine optimalisatie (SEO)
organisch
gevonden waardoor het op termijn minder geld kost om relevante bezoekers te generen.Wat kan ik zelf doen om hoger te scoren in Google?
linkstructuur
te verbeteren en de snelheid te verhogen worden vaak al mooie resultaten geboekt.Is een toppositie scoren in Google moeilijk?
Hoeveel moeite er nodig is om te scoren in Google is sterk afhankelijk van het SEO succes van concurrenten. Doorgaans geldt: hoe lokaler je gevonden wil worden hoe makkelijker het is om te scoren. Dit komt omdat lokaal de concurrentie altijd minder heftig is. Het analyseren van concurrenten binnen jouw branche en werkgebied kan een indicatie geven van de moeilijkheid om topposities te scoren in Google.
Wat heb ik aan een toppositie in Google?
Cost Per Action (CPA)
enorm dalen.8 tips voor succes in Google
Een duidelijke link structuur
intern te linken
naar andere pagina’s laat je aan Google weten dat die pagina relevant is over dat specifieke onderwerp. Wanneer jeextern linkt
naar een andere website laat je aan Google weten dat die andere website meer weet over dat specifieke onderwerp.
Beschrijf media bestanden
Vooralsnog kan het algoritme van Google niet interpreteren waar een foto of video over gaat. Door media bestanden te voorzien van goede beschrijvingen met gebruik van keywords help je Google te begrijpen waar de media bestanden over gaan.
Doe keyword research
zoekvolume
vereist Google dat je minimaal één betaalde Google Ads campagne hebt lopen.
Analyseer concurrenten
Search Engine Result Page (SERP)
er uit? Klik op organische resultaten en beoordeel naast de laadsnelheid ook de inhoud. Noteer alle goede punten en verbeterpunten en gebruik dit om je eigen website of webshop te verbeteren.
Verbeter core web vitals
- Largest Contentful Paint (LCP), beoordeelt hoe snel een pagina laadt
- First Input Delay (FID), beoordeelt hoe snel een pagina te gebruiken is
- Cumulative Layout Shift (CLS), beoordeelt de visuele stabiliteit van de pagina
Creëer waardevolle content
Vroeger scoorde je hoog door zoveel mogelijk zoekwoorden in een tekst te verwerken. Deze tijden zijn voorbij. Tegenwoordig is het veel belangrijker om waardevolle content te hebben die erop gericht is om mensen zo lang mogelijk op je website te laten verblijven. Bedenk wat voor content jij kunt maken om bezoekers naar jouw website te trekken.
Voorkom keyword stuffing
Keyword gebruik is een delicaat proces. Te weinig keywords en Google weet niet waar het over gaat. Te veel keywords en Google geeft juist strafpunten waardoor je slechter gevonden wordt. Een goede vuistregel is dat teksten gewoon lekker leesbaar zijn. Maak ook gebruik van synoniemen, sinds 2013 kan Google deze interpreteren en verbetert het de SEO prestaties.
Ga opzoek naar backlinks
Wanneer een webpagina veel backlinks heeft van externe websites gaat Google ervan uit dat deze webpagina erg belangrijk is. Het is belangrijk dat backlinks van websites komen die relevant zijn. Zorg er ook voor dat backlinks op een legale manier verkregen worden. Doorgaans geldt dat wanneer er voor een backlink betaald wordt deze niet legaal is. Hiermee riskeer je dat Google jouw website of webshop op een zwarte lijst zet.