Wat is een content audit?
Met een content audit zorg je ervoor dat je website up-to-date blijft. In de afgelopen jaren heb je waarschijnlijk enorm veel informatie geschreven in de vorm van blogs, handleidingen etcetera. De kans is klein dat een blog uit 2010 aan de hedendaagse maatstaven voldoet. Na deze audit spreek je weer de juiste doelgroep aan, ben je weer relevant voor Google oftewel: je hele website is weer spik en span!
De voordelen van een content audit
- SEO optimalisatie
- Efficiënte afbeelding compressie
- Leesbaarheid verbeteren
- Mobile first design
- Doelgroep targeting check
Andere content creation diensten
Stapsgewijs naar een succesvolle content audit
Stap 1: Wensen bespreken
Een content audit ziet er voor elk bedrijf anders uit. Soms werken we samenwerken met jou of jouw content creators om de puntjes op de i te zetten, maar je kunt er ook voor kiezen om volledig ontzorgd te worden.
Stap 2: (Technisch) onderzoek
Om te weten wat we kunnen verbeteren moeten we pijnpunten blootleggen. We beoordelen onder andere de inhoud, leesbaarheid, laadsnelheid en Search Engine Optimization (SEO) van elke pagina.
Stap 3: Onderzoeksrapportage
Alle verbeterpunten worden verwerkt in een rapport die we samen met jou doornemen. Samen bepalen we een strategie om de website zo snel mogelijk weer spik en span te krijgen.
Stap 4: Optimaliseren
Nu alle pijnpunten bekend zijn gaan wij samen met jou en/of jouw team aan content creators aan de slag. Binnen no-time is de website weer helemaal geoptimaliseerd om weer jarenlang leads te generen.
Benieuwd naar de kosten?
Onze creative specialist aan het woord
Alles over een content audit
indexeerbaarheid
voor zoekmachines zoals Google.Hoe verbeter ik de leesbaarheid?
De tijd die mensen beschikbaar hebben wordt steeds schaarser. Het gevolg hiervan is dat mensen flinke lappen tekst vaak overslaan. Met behulp van afbeeldingen, titels en bulletpoints laat je op een beknopte manier zien waar de inhoud over gaat. Pas wanneer dit resoneert met het verwachtingspatroon kiezen mensen ervoor korte alinea’s (max 400 karakters) te lezen. Voldoet jouw content hier aan?
Hoe spreek ik mijn doelgroep beter aan?
Door de jaren heen is jouw onderneming waarschijnlijk flink gegroeid. Is de doelgroep van 10 jaar geleden nog wel dezelfde doelgroep van nu? Waarschijnlijk niet. Tijdens een content audit bepalen wij op basis van historische klantdata een ideale klant. Wij bekijken welke aanpassingen er nodig zijn om de content op deze klant af te stellen.
Waarom nemen jullie ook SEO mee?
organische bezoekers
via Google trekt.8 tips voor een succesvolle content audit
Optimaliseer afbeeldingen
WebP
formaat in.
Maak een buyers persona
Analyseer recente klantdata en combineer dit met gegevens van sociale media. Met behulp van deze data kun je bepalen wie je ideale klant is. Deze ideale klant vormt de basis om te kijken of de content nog wel aansluit bij je doelgroep.
Comprimeer alineas
Tekst lezen kost enorm veel moeite voor mensen. Het doel is om tekst kort en to-the-point te houden. Hiermee houd je de informatie dichtheid hoog en de lezer geïnteresseerd. Analyseer tekst op je website en verwijder of vervang delen die weinig of niets toevoegen aan de boodschap.
Gebruik krachtige titels
Titels zijn vaak de eerste tekstuele aspecten die opvallen wanneer iemand de content “scant” op relevantie. Een goede titel geeft in een paar woorden concreet weer waar de tekst over gaat. Met goede titels verhoog je de kans dat teksten gelezen worden.