Content Audit

Geef je site een update. En blijf relevant voor klanten!

Door de jaren heen veroudert bestaande content, groeit je bedrijf en verandert de doelgroep. Met een content audit waarborg je dat de inhoud van je site blijft resoneren met je doelgroep.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een content audit?

Met een content audit zorg je ervoor dat je website up-to-date blijft. In de afgelopen jaren heb je waarschijnlijk enorm veel informatie geschreven in de vorm van blogs, handleidingen etcetera. De kans is klein dat een blog uit 2010 aan de hedendaagse maatstaven voldoet. Na deze audit spreek je weer de juiste doelgroep aan, ben je weer relevant voor Google oftewel: je hele website is weer spik en span!

Hoe een content audit werkt

De voordelen van een content audit

Stapsgewijs naar een succesvolle content audit

Stap 1: Wensen bespreken

Een content audit ziet er voor elk bedrijf anders uit. Soms werken we samenwerken met jou of jouw content creators om de puntjes op de i te zetten, maar je kunt er ook voor kiezen om volledig ontzorgd te worden.

Stap 2: (Technisch) onderzoek

Om te weten wat we kunnen verbeteren moeten we pijnpunten blootleggen. We beoordelen onder andere de inhoud, leesbaarheid, laadsnelheid en Search Engine Optimization (SEO) van elke pagina.

Stap 3: Onderzoeksrapportage

Alle verbeterpunten worden verwerkt in een rapport die we samen met jou doornemen. Samen bepalen we een strategie om de website zo snel mogelijk weer spik en span te krijgen.

Stap 4: Optimaliseren

Nu alle pijnpunten bekend zijn gaan wij samen met jou en/of jouw team aan content creators aan de slag. Binnen no-time is de website weer helemaal geoptimaliseerd om weer jarenlang leads te generen.

Onze creative specialist aan het woord

Alles over een content audit

Met een content audit zorgen wij ervoor dat alle informatie op jouw website geüpdatet wordt. We zien vaak dat na enkele jaren informatie verouderd is en eigenlijk niet meer voldoet aan hedendaagse maatstaven. Wij analyseren en optimaliseren elke pagina, foto, video en product op jouw website. Hierbij houden we rekening met leesbaarheid, laadsnelheid en 

indexeerbaarheid

 voor zoekmachines zoals Google.

Hoe verbeter ik de leesbaarheid?

De tijd die mensen beschikbaar hebben wordt steeds schaarser. Het gevolg hiervan is dat mensen flinke lappen tekst vaak overslaan. Met behulp van afbeeldingen, titels en bulletpoints laat je op een beknopte manier zien waar de inhoud over gaat. Pas wanneer dit resoneert met het verwachtingspatroon kiezen mensen ervoor korte alinea’s (max 400 karakters) te lezen. Voldoet jouw content hier aan?

Door de leesbaarheid van een tekst te verbeteren zullen meer mensen het ook daadwerkelijk lezen
Door een buyers persona te maken spreekt je jouw doelgroep beter aan

Hoe spreek ik mijn doelgroep beter aan?

Door de jaren heen is jouw onderneming waarschijnlijk flink gegroeid. Is de doelgroep van 10 jaar geleden nog wel dezelfde doelgroep van nu? Waarschijnlijk niet. Tijdens een content audit bepalen wij op basis van historische klantdata een ideale klant. Wij bekijken welke aanpassingen er nodig zijn om de content op deze klant af te stellen.

Waarom nemen jullie ook SEO mee?

Er is geen wereld waar de vooruitgang zo snel gaat als de wereld van het internet. Omdat Google zijn algoritme continue updatet is de kans klein dat topposities uit het verleden allang ingenomen zijn door concurrenten. Door alle content een SEO technische update te geven is de kans groot dat je weer meer 

organische bezoekers

 via Google trekt.
Gebruik keywords op de juiste plekken om een betere positie in Google te veroveren

8 tips voor een succesvolle content audit

Mensen zijn visueel aangelegd. Afbeeldingen zijn daarom een krachtige tool om informatie op een effectieve manier te verstrekken. Het nadeel van afbeeldingen is dat ze een website ook traag maken. Hier kun je het volgende tegen doen: Maximaliseer het aantal pixels tot 1500, comprimeer bestandsformaten met Shortpixel en laadt ze op de frontend van je website op  

WebP

 formaat in.
Een geoptimaliseerde vs een niet geoptimaliseerde foto

Analyseer recente klantdata en combineer dit met gegevens van sociale media. Met behulp van deze data kun je bepalen wie je ideale klant is. Deze ideale klant vormt de basis om te kijken of de content nog wel aansluit bij je doelgroep.

Tekst lezen kost enorm veel moeite voor mensen. Het doel is om tekst kort en to-the-point te houden. Hiermee houd je de informatie dichtheid hoog en de lezer geïnteresseerd. Analyseer tekst op je website en verwijder of vervang delen die weinig of niets toevoegen aan de boodschap.

De leesbaarheid van een tekst verbetert wanneer je gebruik maakt van afbeeldingen, titels, bulletpoints, etc…

Titels zijn vaak de eerste tekstuele aspecten die opvallen wanneer iemand de content “scant” op relevantie. Een goede titel geeft in een paar woorden concreet weer waar de tekst over gaat. Met goede titels verhoog je de kans dat teksten gelezen worden.

Een goede headline zegt waar het op staat
Niets is zo vervelend dan een langzaam ladende website. Wanneer je website niet binnen 3 seconden geladen is verlies je doorgaans 60% van je bezoekers. Het optimaliseren van laadtijden is dus erg belangrijk. Gebruik GT metrix of Google Lighthouse om laadtijden te checken en verbeterpunten te analyseren.
Een snelle website zorgt ervoor dat minder bezoekers afhaken
Door je website te voorzien van nieuwe content die op dit moment relevant is geef je jouw website weer een echte boost. Google zal dit oppakken waardoor het organisch zoekverkeer een boost krijgt. Deze content kun je ook gebruiken voor social media marketing.
Vaak wordt met een paar relatief kleine tweaks oude content weer omgetoverd tot nieuwe content. Dit kost minder tijd dan nieuwe content ontwikkelen en kan een enorme boost opleveren.
Meerdere keren per jaar past Google zijn algoritme aan. Pagina’s die 10 jaar geleden top 3 posities op de resultatenpagina van Google innamen worden tegenwoordig misschien niet eens meer geïndexeerd. Dit heeft alles te maken met Search Engine Optimization (SEO).

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Previous
Next

Zij hebben ons al uitgedaagd

Het logo van het bedrijf Original South
Het logo van Dierenopvang centrum Hart van Brabant

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

WebP

WebP is een next-gen bestandsformaat ontwikkeld door Google. Het is gemiddeld 40% kleiner dan Jpeg, PNG en GIF formaten.

Organische bezoekers

Organische bezoekers zijn bezoekers die de weg naar jouw website vinden zonder dat hiervoor betaald wordt.

Indexeerbaarheid

De indexeerbaarheid beschrijft hoe makkelijk het algoritme van bijvoorbeeld Google jouw website kan analyseren en opnemen in de zoekresultaten.