Wat is een E-commerce strategie?
E-commerce
is al jaren in opkomst. Steeds meer fysieke winkeleigenaren sluiten hun deuren vanwege hoge kosten en afnemende bezoekersaantallen. Wij helpen bij het ontwikkelen van eenconversiegerichte website
en het voeren vanonline marketing.
De voordelen van een online marketing strategie
- Ook voor fysieke winkels
- Conversiegericht webdesign
- Verhoog het aantal verkopen
- Meer naamsbekendheid
- Verlaag de bedrijfskosten
Andere online marketing strategie diensten
Een succesvolle online marketing strategie
Stap 1: Analyseer de mogelijkheden
In zowel het geval van een fysieke winkel die online wil gaan, als een startende online ondernemer is een bedrijfsanalyse en marktonderzoek belangrijk. Samen met jouw E-commerce strateeg analyseer je kansen en mogelijkheden om de online wereld te betreden.
Stap 2: Ontwikkeling van een conversiegerichte website
Samen met een Conversion Rate Optimisation (CRO) specialist bouwen wij een conversiegerichte website. Omdat niemand jouw bedrijf beter kent dan jijzelf blijf je tijdens deze ontwikkelingsfase nauw betrokken. Afhankelijk van persoonlijke wensen en skills kun je ons zelfs helpen.
Stap 3: Een online marketing strategie
Ook de online wereld wordt steeds effectiever. Steeds meer adverteerders verkiezen online marketing boven offline marketing. Samen met jouw online marketing strateeg zet je alle puntjes puntjes op de i om digitaal vastgoed te claimen en warme leads te genereren.
Stap 4: Verlaag bedrijfskosten
Een online bedrijf heeft vanwege minder personeel, geen fysieke winkel en energiekosten veel lagere bedrijfskosten dan een offline bedrijf. Wanneer de meeste conversies online plaatsvinden is het mogelijk om veel onnodige kosten te besparen door fysieke locaties te sluiten.
Benieuwd naar de kosten?
Onze E-commerce specialist aan het woord
Alles over E-commerce
Bedrijven en klanten vinden elkaar sinds de komst van het internet steeds vaker online. Dit komt voornamelijk door lagere kosten en meer gemak. Verwacht wordt dat tegen 2040 maar liefst 95% van alle aankopen online gaan. Met een sterke online visie zorg je ervoor dat je bedrijf toekomstbestendig is.
Voor wie is E-commerce geschikt?
E-commerce is geschikt voor elk bedrijf dat producten of diensten aanbiedt aan consumenten of bedrijven. Met een website of webshop voorzie je niet alleen in de online oriëntatie behoefte van de klant, maar is het ook mogelijk meer online en offline verkopen te genereren tegen lagere kosten.
Wat mag ik verwachten als ik online ga?
Return On Ad Spend (ROAS)
ligt vele malen hoger dan offline marketing. Hiermee zijn gezonde online bedrijven verzekerd van een rooskleurige toekomst.Wat zijn de risico’s van een E-commerce bedrijf?
Binnen de online wereld ligt de concurrentie op het gebied van zowel aanbieders als prijs een stuk hoger. Goed marktonderzoek, een conversiegericht webdesign en een stevige online marketing strategie zorgen voor naamsbekendheid, klantvertrouwen en autoriteit binnen jouw vakgebied. Het gevolg hiervan is dat klanten liever voor jou kiezen dan een (goedkopere) concurrent.
8 Tips voor succesvol online ondernemen
Creëer een online visie
Bouw niet zelf een website
Tegenwoordig is het erg verleidelijk om zelf een website te bouwen. Bedrijven waar dit kan gooien graag met de termen zoals “gratis” en “makkelijk”. Voornamelijk startende ondernemers vallen hiervoor. Na maanden van bouwen, is een trage website en een webdesign wat te wensen overlaat het resultaat. Een goede website is het resultaat van specialistisch werk.

Kies voor online marketing
Laat je adviseren
Wanneer je te weinig kaas gegeten hebt van online ondernemen is het verstandig om je te laten adviseren. Hiermee voorkom je kostbare fouten en verhoog je de kans op succes.
Claim virtueel vastgoed
Zorg voor klankvertrouwen
De structuur van een website en de kwaliteit van de inhoud bepalen of een bezoeker jouw bedrijf vertrouwt. Alleen wanneer bezoekers voldoende vertrouwen hebben in dat ze bij jou aan het juiste adres zijn kun je ze converteren tot klanten.
Verken internationale markten
Voor online bedrijven zijn landsgrenzen minder belangrijk. We zien vaak dat na nationaal succes bedrijven internationaal uitbreiden.