E-commerce Strategie

Ga online ondernemen, en blijf future proof!

Merk je dat klanten in fysieke winkels weg blijven? Of ben je een startende online ondernemer? Met conversiegerichte websites/webshops en succesvolle online marketing strategieën helpen wij jou op weg!

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is een E-commerce strategie?

Heb jij al een fysieke winkel maar heb je het gevoel kansen te laten liggen? Of overweeg je een eigen webshop te starten? De wereld van

E-commerce

is al jaren in opkomst. Steeds meer fysieke winkeleigenaren sluiten hun deuren vanwege hoge kosten en afnemende bezoekersaantallen. Wij helpen bij het ontwikkelen van een

conversiegerichte website

en het voeren van

online marketing.

Hoe een e-commerce strategie werkt

De voordelen van een online marketing strategie

Een succesvolle online marketing strategie

Stap 1: Analyseer de mogelijkheden

In zowel het geval van een fysieke winkel die online wil gaan, als een startende online ondernemer is een bedrijfsanalyse en marktonderzoek belangrijk. Samen met jouw E-commerce strateeg analyseer je kansen en mogelijkheden om de online wereld te betreden.

Stap 2: Ontwikkeling van een conversiegerichte website

Samen met een Conversion Rate Optimisation (CRO) specialist bouwen wij een conversiegerichte website. Omdat niemand jouw bedrijf beter kent dan jijzelf blijf je tijdens deze ontwikkelingsfase nauw betrokken. Afhankelijk van persoonlijke wensen en skills kun je ons zelfs helpen.

Stap 3: Een online marketing strategie

Ook de online wereld wordt steeds effectiever. Steeds meer adverteerders verkiezen online marketing boven offline marketing. Samen met jouw online marketing strateeg zet je alle puntjes puntjes op de i om digitaal vastgoed te claimen en warme leads te genereren.

Stap 4: Verlaag bedrijfskosten

Een online bedrijf heeft vanwege minder personeel, geen fysieke winkel en energiekosten veel lagere bedrijfskosten dan een offline bedrijf. Wanneer de meeste conversies online plaatsvinden is het mogelijk om veel onnodige kosten te besparen door fysieke locaties te sluiten.

Onze E-commerce specialist aan het woord

Alles over E-commerce

Bedrijven en klanten vinden elkaar sinds de komst van het internet steeds vaker online. Dit komt voornamelijk door lagere kosten en meer gemak. Verwacht wordt dat tegen 2040 maar liefst 95% van alle aankopen online gaan. Met een sterke online visie zorg je ervoor dat je bedrijf toekomstbestendig is.

Voor wie is E-commerce geschikt?

E-commerce is geschikt voor elk bedrijf dat producten of diensten aanbiedt aan consumenten of bedrijven. Met een website of webshop voorzie je niet alleen in de online oriëntatie behoefte van de klant, maar is het ook mogelijk meer online en offline verkopen te genereren tegen lagere kosten.

Een fysieke winkel heeft veel hogere kosten dan een webwinkel
De voordelen van E-commerce t.o.v. een fysieke winkel

Wat mag ik verwachten als ik online ga?

Een gezond online bedrijf heeft lagere bedrijfskosten omdat het minder personeel in dienst heeft en minder vastgoed hoeft te onderhouden. De kosten voor online marketing zijn een stuk lager, doelgerichter en de 

Return On Ad Spend (ROAS)

 ligt vele malen hoger dan offline marketing. Hiermee zijn gezonde online bedrijven verzekerd van een rooskleurige toekomst.

Wat zijn de risico’s van een E-commerce bedrijf?

Binnen de online wereld ligt de concurrentie op het gebied van zowel aanbieders als prijs een stuk hoger. Goed marktonderzoek, een conversiegericht webdesign en een stevige online marketing strategie zorgen voor naamsbekendheid, klantvertrouwen en autoriteit binnen jouw vakgebied. Het gevolg hiervan is dat klanten liever voor jou kiezen dan een (goedkopere) concurrent.

E-commerce heeft ook risico's

8 Tips voor succesvol online ondernemen

Verwacht wordt dat tegen 2040 maar liefst 95% van alle aankopen online zullen gaan. Met dit toekomstperspectief nemen de kansen van fysieke winkels af en wordt de toekomst van gezonde online bedrijven steeds rooskleuriger.

Zet jouw fysieke winkel om in een webshop

Tegenwoordig is het erg verleidelijk om zelf een website te bouwen. Bedrijven waar dit kan gooien graag met de termen zoals “gratis” en “makkelijk”. Voornamelijk startende ondernemers vallen hiervoor. Na maanden van bouwen, is een trage website en een webdesign wat te wensen overlaat het resultaat. Een goede website is het resultaat van specialistisch werk.

In de meeste gevallen is het goedkoper om meteen een professionele website te laten bouwen
Met online marketing bereik je een grotere doelgroep tegen lagere kosten en worden meer verkopen gegenereerd dan offline marketing. Dit is precies de reden waarom steeds meer adverteerders kiezen voor social media marketing en Search Engine Advertising (SEA).

Een groot voordeel van online ondernemen is dat bezoekersgedrag gemakkelijk getrackt en geanalyseerd kan worden. Dit vormt de basis om de website en online marketing strategie te verbeteren.

Met E-commerce kan je het bezoekersgedrag analyseren

Wanneer je te weinig kaas gegeten hebt van online ondernemen is het verstandig om je te laten adviseren. Hiermee voorkom je kostbare fouten en verhoog je de kans op succes.

Net zoals een fysieke winkel graag in een drukke winkelstraat staat wil ook een online onderneming veel bezoek genereren. 

Organisch

 vindbaar zijn in zoekmachines zoals Google, levendige social media accounts en een goede online marketing strategie zorgen voor virtueel vastgoed.

De structuur van een website en de kwaliteit van de inhoud bepalen of een bezoeker jouw bedrijf vertrouwt. Alleen wanneer bezoekers voldoende vertrouwen hebben in dat ze bij jou aan het juiste adres zijn kun je ze converteren tot klanten.

Voor online bedrijven zijn landsgrenzen minder belangrijk. We zien vaak dat na nationaal succes bedrijven internationaal uitbreiden.

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw marketeer

Dave Verstappen

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Organisch

Organisch is een ander woord voor gratis.

Return On Ad Spend (ROAS)

Return On Ad Spend (ROAS) is de hoeveelheid omzet die wordt gerealiseerd ten opzichte van de marketingkosten.

Conversies

Conversies is een ander woord voor “verkopen”

Warme leads

Warme leads zijn bezoekers met een koopintentie.