Google Analytics

Google Analytics trackt al het online bezoekgedrag, zeer waardevol!

Google Analytics trackt het gedrag van bezoekers. Welke pagina’s/producten worden bekeken, hoelang zijn mensen op je site en waar zitten de knelpunten? Deze info is onmisbaar voor online ondernemers.

Daag je ons uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een van de meest gebruikte tools om statistieken van een website of webshop te analyseren. Het geeft betrouwbare numerieke waardes op het gebied van (nieuwe) website bezoekers, add to carts, pagina/product weergave en nog veel meer. Gegevens uit Google Analytics vormen een solide basis voor Conversion Rate Optimization (CRO).
Hoe Google Analytics werkt

De voordelen van Google Analytics

Stapsgewijs betrouwbare data tracking met Google Analytics

Stap 1: Wensen & doelen bepalen

Ben je al gestart met Google Analytics of beginnen we helemaal fresh? Afhankelijk van waar je nu staat, en waar je naartoe wilt bepalen we doelen en richten we het account verder in om zo efficiënt mogelijk succes te boeken.

Stap 2: Account structuur opzetten

Om Google Analytics te gebruiken moeten we een account opzetten, een domeinnaam claimen en pixel(s) installeren. Voor het goed opzetten van een account structuur is technische kennis nodig.

Stap 3: Pixels & trackers installeren

Om gebruikersdata te verzamelen op jouw website of webshop en te versturen naar Google Analytics zijn pixels en trackers nodig. Dit zijn stukjes code die op de juiste manier geïmplementeerd moeten worden. Wij maken hiervoor gebruik van een dataspecialist.

Stap 4: Data-analyse

Check, check, dubbel check! Nu een volledige account structuur staat en betrouwbare gegevensoverdracht plaatsvindt, kunnen we starten met optimaliseren. Afhankelijk van de besproken doelstellingen starten we met het verbeteren van de grootste knelpunten.

Onze dataspecialist aan het woord

Alles over Google Analytics

Google Analytics is een analytische tool die wij gebruiken om website statistieken te verzamelen. Nadat een naadloze intergratie van de pixel is gerealiseerd door een dataspecialist, houden we afhankelijk van de doelstellingen belangrijke 

Key Performance Indicators (KPI’s)

 bij. Google Analytics is een van de meest waardevolle tools in de wereld van online marketing en webdesign.

Waarom is Google Analytics belangrijk?

Google Analytics is een van de meest gebruikte, betrouwbare en bekende tools om website statistieken bij te houden. Dit komt simpelweg omdat Google geen kosten in rekening brengt om deze software te gebruiken en de data zeer betrouwbaar zijn. Het is mogelijk om in Google Analytics belangrijke e-commerce statistieken zoals abandoned carts en add to carts bij te houden.

Google Analytics helpt bij het maken van objectieve keuzes voor online succes
Voorbeeld van Google Tag Manager pixel in de website code

Een naadloze intergratie door een dataspecialist

Bij Google Analytics is het verzamelen van betrouwbare data een van de belangrijkste en ingewikkeldste processen. Met behulp van een dataspecialist implementeren wij alle relevante pixels en trackers op een manier zodat het de website of webshop niet vertraagt voor de bezoeker. Zo geniet jij van alle voordelen van betrouwbare data tracking, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruikerservaring.

Google Analytics is geen losse dienst

Google Analytics niet een losse dienst die we aanbieden. Het zit standaard verweven in de online marketing en webdesign diensten die we aanbieden. Google Analytics geeft betrouwbare data waarmee wij het webdesign verbeteren.
Google Analytics geeft belangrijke inzichten in website statistieken

8 tips voor goede analyses met Google Analytics

Kleinere bedrijven met een beperkt marketingbudget zijn vaak zelf verantwoordelijk voor data-analyses. In dit geval is het verstandig om eerst voldoende kennis op te doen. Dit kan door een cursus te volgen of informatie van internet af te halen. Zorg ervoor dat je bekend bent met alle KPI’s, analyse mogelijkheden en benchmark data uit jouw branche voordat je start.

Met behulp van KPI’s maak je resultaten meetbaar

De implementatie van pixels en trackers op een webshop of website hoeft in principe maar één keer te gebeuren. Omdat een klein foutje snel gemaakt is en grote gevolgen kan hebben raden wij altijd aan hiervoor een dataspecialist in te huren.

Binnen Google Analytics kunnen enorme hoeveelheden KPI’s bijgehouden worden. Kies op basis van bepaalde doelstellingen welke KPI’s meten wat jij wilt weten. Dit klinkt heel simpel maar dat is het vaak niet in de realiteit.

Wanneer je zelf data-analyses uitvoert ben je al snel geneigd om elke KPI mee te nemen in je besluiten. Door elke KPI belangrijk te vinden is de kans groot dat je jezelf een ongeluk analyseert en foute beslissingen maakt. Bepalen welke KPI’s niet belangrijk zijn is net zo belangrijk om te bepalen welke juist wel belangrijk zijn.

Om een analyse uit te kunnen voeren heb je benchmark data nodig, je moet immers weten of behaalde resultaten goed, gemiddeld of slecht zijn. Benchmark data is vaak specifiek per branche en hangt sterk samen met de prijs van een product of dienst. Terwijl een trouwfotograaf met een

conversiepercentage

van 0.5% veel winst boekt, heeft een meubelwinkel misschien wel een conversiepercentage van 1% nodig om break-even te spelen.
Gemiddelde conversiepercentages verschillen per branche

Out of the box is Google Analytics niet geoptimaliseerd voor e-commerce. Voor e-commerce belangrijke statistieken zoals: add to carts, abandoned add to carts, add payment info, begin checkout etc… worden niet standaard bijgehouden. Om deze KPI’s wel te tracken moeten conversiedoelen worden ingesteld.

Google Analytics is te optimaliseren voor E-commerce

Mensen maken graag keuzes op basis van een gevoel. Terwijl dit gevoel in het echte leven een goede graadmeter is, zit het bij Data Analytics voornamelijk in de weg. Moet een toevoegen aan winkelwagen knop groen of oranje zijn? Dit baseer je op objectieve data uit KPI’s, een eigen mening is hierbij niet belangrijk. Je gevoel aan de kant zetten lijkt makkelijker dan het is, zeker als je het ergens niet mee eens bent.

Beslissingen maak je op basis van objectieve data
Webdesign optimalisatie gebeurt bijna altijd met behulp van een a/b test strategie. Dupliceer een bestaande pagina en voorzie die van één (kleine) verandering. Door versie A en versie B tegelijkertijd live te zetten kun je na verloop van tijd op basis van KPI’s waarnemen welke versie het meeste resultaat oplevert. Door dit proces regelmatig te herhalen haal je meer resultaat uit je website of webshop.
Door kleine verschillen te a/b testen gaat je advertentie beter presteren

Ons werk

Onze tevreden klanten aan het woord

Tim Wouters
Tim Wouters
Eigenaar Trendy Meubels
Lees verder
Sinds 2019 is Uplevel marketing altijd nauw betrokken geweest binnen onze bedrijfsvoering. Zij hebben een moderne webshop voor ons gebouwd en zijn verantwoordelijk voor ons online marketing plan. Wanneer er iets fout gaat hoef ik maar te appen of te bellen en het word meteen opgepakt.
Geert van den Wildenberg
Geert van den Wildenberg
Eigenaar Cogni Care
Lees verder
Uplevel marketing is verantwoordelijk geweest voor de transitie naar een nieuwe, moderne website. Daarnaast helpen zij ons intensief om de Duitse markt te betreden. Hele kundige mensen zijn het.
Wouter de Haas
Wouter de Haas
Eigenaar Back in Nature
Lees verder
Sinds 2021 ben ik gestart met mijn eigen personal training onderneming. Uplevel heeft voor mij een website ontwikkeld die ik zelf in beheer heb. Wat ik fijn vind is het laagdrempelige contact.
Julianne Ottenbros
Julianne Ottenbros
Eigenaar TWP Family
Lees verder
Af en toe loop ik een beetje vast met mijn social media marketing. Al meermaals hebben zij mij geholpen structuur in mijn campagnes aan te brengen en doelgerichter te adverteren.
Jessica Santori
Jessica Santori
Club Santa Rosa
Lees verder
Wij hebben Uplevel Marketing op ons resort in Lanzarote mogen ontvangen. Zij hebben voor ons een promotiefilm ontwikkeld en nieuwe fotos gemaakt om onze website te updaten.
Mattia Ordine
Mattia Ordine
Eigenaar La Tabla
Lees verder
Gedurende de corona uitbraak heeft Uplevel marketing een promotievideo over Lanzarote gemaakt. Hierin hebben zij mijn tapas restaurant in terug laten komen. Hartstikke bedankt daarvoor!
Vorige
Volgende

Zij hebben ons al uitgedaagd

Jouw webdeveloper

Maury van den Wildenberg

Een foto van Maury met een laptop in haar hand

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Exclusiviteit

Exclusiviteit bij ons betekend dat wij niet werken voor meer dan één bedrijf uit dezelfde branche binnen een regio. Wij hebben integriteit hoog in het vaandel staan.

Snel geholpen

Zeker in onze branche wil je natuurlijk snel geholpen worden. Vanwege onze persoonlijke aanpak kunnen wij snel schakelen bij veranderingen. Je beland bij ons hierdoor altijd boven op de stapel.

Persoonlijk

Wij zijn een klein specialistisch team. Hierdoor is het contact met onze klanten lekker persoonlijk. Onze ervaring is dat dit erg fijn en snel werkt.

Transparant

Wij houden onze klanten op de hoogte over de voortgang en prestaties van onze projecten. Prijzen worden vooraf duidelijk gecommuniceerd. Hiermee houden wij onze dienstverlening transparant.

Daag jij mij uit?

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waar kunnen we je bij helpen?

Conversiepercentage

Het conversiepercentage, soms ook conversie% genoemd, geeft procentueel weer hoeveel bezoekers worden omgezet in klanten.

Formule: Conversiepercentage = aantal klanten / aantal bezoekers * 100

Pixels

Een pixel is een stukje code op een website om het bezoekers gedrag te tracken.

Key Performance Indicators

Key Performance Indicators (KPI’s) is een verzamelnaam van prestatie indicatoren zoals: Return On Adspend (ROAS), Click Through Rate (CTR), Conversie percentage en Cost Per Click (CPC).

Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *
Voornaam *
E-mail *